Title: | Vardarbības pieredze skolā un tās seku vērtējums. |
Other Titles: | Experience of violence at school and evaluation of its consequences. |
Authors: | Taņa Lāce Dina Budkeviča Komunikācijas fakultāte Faculty of Communications |
Keywords: | Vardarbība;pieredze;seku vērtējums.;Experience of violence;educational institutions;children;consequences. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Rīgas Stradiņa universitāte Rīga Stradiņš University |
Abstract: | Bakalaura darba “Vardarbības pieredze izglītības iestādēs starp bērniem un tās seku
vērtējums” apjoms ir 50 lappuses (neskaitot pielikumus). Bakalaura darbā ir ievads, teorētiskās
un analītiskas daļas, empīriskais pētījums, rezultātu apkopojums, kā arī diskusija un secinājumi.
Bakalaura darba mērķis ir analizēt vardarbības pieredzi Latvijas skolā starp skolēniem un
izvērtēt tās sekas, fokusējoties uz skolēnu personīgo pieredzi un ekspertu viedokli par pētāmo
tēmu. Pētnieciskajā daļā tika izpētīta un analizēta vardarbības pieredze socioloģijā, veikta
saistīto teoriju analīze, kas šajā gadījumā ir konfliktu teorija, funkcionālisma analīze un
sociālais konstrukcionisms. Tika raksturoti vardarbības veidi, cēloņi un sekas, kā arī tika
apskatīti jau paveiktie pētījumi par vardarbību skolās bērnu vidū gan Latvijā, gan arī ārvalstīs,
lai apstiprinātu pētāmās tēmas aktualitāti mūsdienās.
Darba empīriskajā daļā ir kvalitatīvs pētījums, un izvēlētā metode ir daļēji strukturētas
dziļās intervijas. Tika intervēti 5 skolēni, kas ir piedzīvojuši vardarbību skolā savu vienaudžu
vidū, intervijas mērķis bija uzzināt viņu viedokli par piedzīvoto vardarbību un tās sekām. Lai
papildinātu empīriskās daļas informatīvo izklāstu, tika intervēti 3 eksperti, kuri pauda savu
personīgo ieskatu un viedokli par vardarbību skolā bērnu vidū, pievēršot uzmanību sekām. The volume of the bachelor “Experience of violence in educational institutions among children and evaluation of its consequences” is 50 pages (not including appendices). The given bachelor’s thesis consists in introduction, theoretical and analytical part, empirical research, summary of results, disccusion and conclusion part. The aim of the bachelor thesis is to analyze the experience of school violence among students in Latvia and evaluate its consequences.Focusing on the personal experience of students and the opinion of experts on the given topic. In the research part, the experience of violence in sociology was investigated and analyzed, ananalysis of related theories was carried out, which in this case is conflict theory, functionalist analysis and social constructionism. The types, causes and consequences of violence were described.As well as, already completed studies on violence in schools among children, both in the Latvian region and abroad, were reviewed in order to confirm the relevance of this topic today. The empirical part of the work consists of a qualitative study and the chosen method is semi-structured in-depth interviews. 5 students who have experienced school violence among students were interviewed, with the aim of finding out their own opinion about the consequences of the violence they experienced. In order to supplement the informative outline of the empirical part, 3 experts were interviewed who gave their personal insight into school violence among children and its consequences. |
Description: | Organizāciju un menedžmenta socioloģija Sociology of Organisations and Management Socioloģija, politoloģija un antropoloģija Sociology, Politics and Anthropology |
Appears in Collections: | Bakalaura darbi |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Komunikacijas_fakultate_OM_2023_Dina_Budkevica_046055.pdf | 650.98 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.