Title: Būtisko iepirkumu līgumu grozījumu pieļaujamība krīzes vadības apstākļos
Other Titles: Essential procurement contract modifications during an event of crysis
Authors: Līga Avena
Zanda Jansone
Juridiskā fakultāte
Faculty of Law
Keywords: publiskais iepirkums;būtiskie līguma grozījumi;iepirkumu līgums;krīzes vadība;ārkārtējā situācija;public procurement;significant contract amendments;procurement contract;crisis management;emergency situation
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Iestājoties krīzes vai ārkārtējās situācijas vai citiem apstākļiem, ko pasūtītāji iepriekš nevarēja paredzēt, saistībā, piemēram, ar ģeopolitiskās situācijas radītajām sekām, ar publisko iepirkumu palīdzību iespējams nodrošināt nepārtrauktu ekonomikas attīstību, tādejādi stabilizējot kopējo tirgus situāciju. Bet šo radīto apstākļu rezultātā pasūtītājiem ir jāpieņem lēmums vai esošo publisko iepirkuma līgumu vai vispārīgo vienošanos lauzt vai apturēt tās darbību uz konkrētu laiku, vai savstarpēji vienojoties ar izpildītāju veikt līguma grozījumus. Publisko iepirkumu tiesiskais regulējums nosaka iepirkumu procedūras veikšanas kartību, līguma saturu un būtisko grozījumu pieļaujamību. Publisko iepirkumu likuma 61. pants nosaka līgumu vai vispārīgās vienošanās grozīšanu, attiecīgā panta pirmajā un trešajā daļā definējot kādi grozījumi ir pieļaujami un kad tie piemērojami, piemēram, nosakot, ka būtiskie grozījumi pieļaujami tikai ja tie iepriekš atrunāti līgumā. Krīzes vadības apstākļos var rasties situācijas, kad līguma realizēšana nav iespējama, jo radīti apstākļi, kas, piemēram, ierobežo materiālu piegādi, vai radušies apstākļi, ko pasūtītājs iepriekš nevarēja paredzēt, neatrunājot tos līgumā. Pasūtītājam nav rīcības brīvības veikt nepieciešamos būtiskos grozījumus. Pētījuma darba mērķis ir, analizējot būtisko grozījumu būtību, noteikt būtisko grozījumu veikšanas pieļaujamību un identificēt problemātiku normatīvā regulējuma piemērošanā un normatīvajā regulējumā pasūtītāja tiesībām veikt būtiskos grozījumus krīzes vadības apstākļos, ieteikt PIL 61. panta grozījumus tiesību normu pilnveidei. Darba Autore secināja, ka spēkā esošais normatīvais regulējums attiecīgā publisko iepirkumu jomā nesasniedz mērķi un ierobežo pasūtītāja rīcības brīvību būtisko grozījumu veikšanā, kā arī nepieļauj būtisko grozījumu veikšanu, ja to veikšanas kārtība iepriekš nebija atrunāta līgumā. Tādejādi krīzes vadības apstākļos pasūtītājam nav iespējams veikt būtiskos grozījumus, kas nodrošinātu tā saimniecisko darbību un sabiedrības interešu nodrošināšanu. Tāpēc Autore nobeiguma daļā sniegusi priekšlikumus normatīvā regulējuma pilnveidošanā. Bakalaura darbs “Būtisko iepirkumu līgumu grozījumu pieļaujamība krīzes vadības apstākļos” sastāv no 66 lpp.
With the help of public procurement, it is possible to ensure continuous economic development, thus stabilizing the overall market situation during event of a crisis or emergency situations or other circumstances that the customers could not foresee in advance, in connection with, for example, the consequences of the geopolitical situation. But because of these circumstances, the customers must decide to terminate or suspend the existing public procurement contract or general agreement for a certain period of time, or to amend the contract by mutual agreement with the executor. The legal regulation of public procurement determines the order of the procurement procedure, the content of the contract and the admissibility of significant amendments. Article 61 of the Law on Public Procurement determines the amendment of the contract or the general agreement, defining in the first and third part of the relevant article what amendments are permissible and when they are applicable, for example, determining that the essential amendments are permissible only if they are previously agreed in the contract. In the context of crisis management, situations may arise when the implementation of the contract is impossible, due to circumstances that, for example, limit the supply of materials, or circumstances that the customer could not foresee in advance, without agreeing to them in the contract. The purpose of the thesis is to determine the admissibility of making the essential amendments and to identify the problems in the application of the regulatory framework and in the regulatory framework of the customer's right to make the essential amendments in the context of crisis management, to recommend amendments to Article 61 of the Law of Public Procurement for the improvement of legal norms. The Author of the thesis concluded that the current regulatory framework in the relevant field of public procurement does not achieve the goal and limits the customer's freedom of action in making the essential amendments, as well as does not allow the making of the essential amendments, if the procedure for their implementation was not previously agreed in the contract. Therefore, in the conditions of crisis management, it is not possible for the customer to make the essential amendments that would ensure its economic activity and public interests. Therefore, in the final part of thesis, the Author has presented proposals for the improvement of the regulatory framework Bachelor thesis of “Essential procurement contract modifications during an event of crysis” contains 66 pages.
Description: Tiesību zinātne
Law Science
Tiesību zinātne
Law Science
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.