Bakalaura darbi
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalaura darbi by Subject ""Delfi""
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Klikšķēsmas Latvijas populārāko ziņu portālu virsrakstos(Rīgas Stradiņa universitāte, 2024) Agnija Reiniece; Dite Liepa; Sociālo zinātņu fakultāte; Faculty of Social SciencesDarba autors: Agnija Reiniece Darba vadītājs: Dite Liepa, Doc. Dr. philol., docētāja Nosaukums: Klikšķēsmas Latvijas populārāko ziņu portālu virsrakstos Aktualitāte: “klikšķēsma” tiek lietots kā nievājošs termins, kas saistīta ar vilinošu, zemas kvalitātes un/vai triviālu saturu. Laika gaitā var izveidoties nevēlama reputācija medijam, kas praksē biežāk izmanto klikšķēsmas virsrakstus. Šāds medijs var tikt uzskatīts par mazāk uzticamu, kā tāds, kurš klikšķēsmas neizmanto vispār vai izmanto mazāk. Bet viens no žurnālistikas pamatuzdevumiem ir informēt. Ja cilvēki neuzticas, tad informāciju neņems vērā. Pētījuma mērķis: izpētīt to, cik un kādas klikšķēsmu tiek izmantotas ziņu portālos “Delfi” un“Lsm.lv”. Pētnieciskais jautājums: kādas ir Latvijas mediju virsrakstu klikšķēsmas un kāds ir to īpatsvars medijos “Delfi” un “Lsm.lv”. Pētījuma metodes: kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze Rezultāts: Klikšķēsmas ir sastopamas gan komerciālajā medijā “Delfi”, gan sabiedriskajā medijā “Lsm.lv”, lai gan vairāk tās sastopamas komerciālajā medijā Visizplatītākais klikšķēsmu veids ir “k jautājumi” jeb tādi, kas, piemēram, ietver vārdus “kā, kāpēc, kad, kā, kur”. No 123 publikāciju virsrakstiem, kas klasificējami kā klikšķēsmas, visvairāk to ir dzīvesstila sadaļās, proti, 49,6 %, bet vismazāk tematos par politiku – 4,1%. Galvenie secinājumi: bakalaura darba pētījuma mērķis ir sasniegts – noskaidrots, kādi ir izplatītākie klikšķēsmu veidi, kāds ir to īpatsvars un kādas medija sadaļās tās visbiežāk sastopamas.