Bakalaura darbi
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalaura darbi by Subject ""Charging stations""
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item E-mobilitātes rāmējumu analīze Latvijas interneta medijos un televīzijas tehnoloģiju raidījumos 2022. gadā.(Rīgas Stradiņa universitāte, 2023) Toms Daniels Raģelis; Lāsma Šķestere; Komunikācijas fakultāte; Faculty of CommunicationsBakalaura darbā "E-mobilitātes rāmējumu analīze Latvijas interneta medijos un televīzijas tehnoloģiju raidījumos" galvenais fokuss tiek likt uz e-mobilitātes attēlojuma izpēti Latvijas mediju vidē. Šī darba mērķis ir noskaidrot, kā medijos tiek atspoguļota e-mobilitāte un kāda ir to veicinātā ietekme uz sabiedrības izpratni par šo nozari. Lai sasniegtu šo mērķi, darbā izmantotas mediju dienas kārtības un rāmēšanas teorijas. Darba praktiskajā daļā veikta padziļināta mediju kontentanalīze un rāmējumu analīze, lai noskaidrotu galvenos e-mobilitātes aspektus, kas tiek atspoguļoti Latvijas interneta medijos un televīzijas tehnoloģiju raidījumos. Galvenie secinājumi liecina, ka tiešsaistes medijos atspoguļotie aspekti par elektromobilitāti, galvenokārt, saistās ar elektroauto praktisko pusi, to infrastruktūru un ikdienas lietojumu. Lielākā daļa publikāciju satur ekonomisko jeb ieguvumu/zaudējumu rāmējumu savos publikācijās. Galvenie secinājumi veido uzskatāmu viedokli par elektromobilitātes rāmējumiem un galvenajiem komuikatoriem, piemēram, uzņēmumi sniedz lielu ieguldījumu elektromobilitātes attīstībā un sabiedrības informēšanā par šo nozari no dažādiem aspektiem. Latvijas medijos, informējot par elektromobilitāti, pārsvarā tiek izveidots tikai teksta multimodālais risinājums. Medijiem būtu nepieciešams dažādot elektromobilitātes jēdzienu un sniegt plašāku šis nozares konceptu, aprakstot ne tikai elektromobīļu attīstību, bet arī sabiedriskā transporta, alternatīvo pārvietošanās līdzekļu un citu mobilitātes risinājumu aktualizēšanu. Šis pētījums sniedz ieskatu e-mobilitātes rāmējumu analīzē Latvijas medijos un var kalpot kā pamats turpmākiem pētījumiem un diskusijām par e-mobilitātes nozares attīstību Latvijā. Tāpat šis darbs var palīdzēt mediju pārstāvjiem un rakstu autoriem labāk izprast sabiedrības vajadzības un intereses, saistībā ar e-mobilitāti, lai radītu plašāku un daudzpusīgāku informāciju šajā jomā. Ņemot vērā šī darba atziņas, mediju pārstāvjiem un uzņēmumiem, kas darbojas e-mobilitātes nozarē, būtu jāveic papildus centieni, lai popularizētu elektromobilitāti un plašāk informētu sabiedrību par tās priekšrocībām un iespējām. Pētījuma rezultāti var kalpot kā pamats mediju pārstāvjiem un nozares dalībniekiem, lai veicinātu e mobilitātes attīstību Latvijā un palielinātu sabiedrības izpratni par šo jomu