Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJeļena Koļesņikova-
dc.contributor.advisorGuna Svence-
dc.contributor.authorJekaterina Vintere-
dc.contributor.otherSabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Public Health and Social Welfareen-UK
dc.date.accessioned2022-08-16T14:07:00Z-
dc.date.available2022-08-16T14:07:00Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/9345-
dc.descriptionVeselības psiholoģijalv-LV
dc.descriptionHealth Psychologyen-UK
dc.descriptionPsiholoģijalv-LV
dc.descriptionPsychologyen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir “Hroniskā stresa saistība ar trauksmes, depresijas simptomiem un funkcionēšanu strādājošiem Covid-19 apstākļos pedagogiem”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot hroniskā stresa saistību ar trauksmes, depresijas simptomiem un funkcionēšanu Covid-19 apstākļos strādājošiem pedagogiem, kā arī noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības depresijas, trauksmes simptomu rādītājos un funkcionēšanas rādītājos Covid-19 laikā strādājošiem pedagogiem ar hroniskā stresa rādītājiem virs un zem T-baļļu kritiskas robežas. Pētījumā piedalījās 57 respondenti, vecumā no 26 līdz 69 gadiem (M = 46,00, SD = 11,12), 55 sievietes (96,5 %) un 2 vīrieši (3,5 %), ar darba stāžu no 2 līdz 38 gadiem (M = 17,00, SD = 11,86). Pētījumā izmantotie instrumenti ir pētījuma vajadzībām izveidota demogrāfisko datu aptauja un Latvijas klīniskais personības tests, oriģinālā pilnā latviešu versija (Perepjolkina u. c., 2020). Iegūtie rezultāti atklāj, ka vairāk kā 63% aptaujātiem pedagogiem hroniskā stresa simptomu, 42% aptaujātiem pedagogiem depresijas simptomu un 40% aptaujātiem pedagogiem trauksmes simptomu izteiktība pārsniedz T-baļļu kritisko robežu. Pastāv nozīmīga saistība starp hronisku stresu un depresijas (r=0,94; p<0,01), trauksmes (r=0,70; p<0,01) simptomiem un funkcionēšanu. Hroniskais stress virs T-baļļu kritiskas robežas uzrāda būtiski izteiktāku saistību ar depresijas (t=-7,13; p<0,01) un trauksmes simptomiem (t=-5,11; p<0,01) un funkcionēšanas rādītājiem – psihomotorās kavēšanas un apgrūtinātās kognitīvo procesu funkcionēšanas rādītājiem (t=-5,96; p<0,01), enerģijas līmeņa rādītājiem (t = -5,14; p<0,01), uzmanības noturības problēmu rādītājiem (t = -2,56, p < 0,05) un saziņas problēmu rādītājiem (t =-2,94; p<0,01), izņemot miega problēmas (t=-1,82; p>0,05).lv-LV
dc.description.abstractThe topic of the master's thesis is “Relationship between Chronic Stress, Anxiety and Depression symptoms and Functioning among educators working during COVID-19 pandemic”. The aim of this study is to determine the relationship between chronic stress and anxiety, depression symptoms and functioning in educators working during Covid-19, and to find out whether there are statistically significant differences in depression, anxiety symptoms and functioning in educators working during Covid-19 with chronic stress above and below the critical limit of T-values. The study involved 57 respondents, aged 26 to 69 years (M = 46,00, SD = 11,12), 55 women (96,5%) and 2 men (3,5%) with 2 to 38 years of experience (M = 17,00, SD = 11,86). The measurements used in the study are a demographic data survey created for the study and the Latvian clinical personality test, Latvian version (Perepjolkina et al., 2020). The results show that more than 63% of the surveyed educators have symptoms of chronic stress, 42% of the surveyed educators have symptoms of depression, and 40% of the surveyed educators have symptoms of anxiety that are above the critical T-values. There are significant correlations between symptoms of chronic stress and depression (r = 0,94; p <0,01), anxiety (r = 0,70; p <0,01) and functioning. Chronic stress levels above the critical T-values shows significantly stronger correlations with symptoms of depression (t=-7,13; p<0,01), anxiety (t=-5,11; p<0,01) and levels of functioning – psychomotor inhibition and impaired functioning of cognitive processes (t=-5,96; p<0,01), energy levels (t = -5,14; p<0,01), problems of attention span (t = -2,56, p < 0,05), communication problems (t =-2,94; p<0,01), except for sleep problems (t=-1,82; p>0,05).en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectstresslv-LV
dc.subjecttrauksmelv-LV
dc.subjectdepresijalv-LV
dc.subjectfunkcionēšanalv-LV
dc.subjectcovid-19lv-LV
dc.subjectpedagogilv-LV
dc.subjectstressen-UK
dc.subjectanxietyen-UK
dc.subjectdepressionen-UK
dc.subjectfunctioningen-UK
dc.subjectCovid-19en-UK
dc.subjecteducatorsen-UK
dc.titleHroniskā stresa saistība ar trauksmes, depresijas simptomiem un funkcionēšanu strādājošiem Covid -19 apstākļos pedagogiemlv-LV
dc.title.alternativeRelationship between Chronic Stress, Anxiety and Depression symptoms and Functioning among educators working during COVID-19 pandemicen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.