Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInese Paiča-
dc.contributor.authorMarta Fjodorova-
dc.contributor.otherSabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Public Health and Social Welfareen-UK
dc.date.accessioned2022-08-16T14:06:55Z-
dc.date.available2022-08-16T14:06:55Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/9332-
dc.descriptionSupervīzijalv-LV
dc.descriptionSupervisionen-UK
dc.descriptionIzglītība, pedagoģija un sportslv-LV
dc.descriptionEducation, Pedagogy and Sportsen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis bija adaptēt vizuālo izvērtēšanas metodi “3D emociju kompozīcija” (3DEK), izveidot to kā digitālu rīku pielietojumam supervīzijai tiešsaistē, un adaptēto metodi aprobēt individuālās tiešsaistes supervīzijās. 3DEK metode paredzēta emocionālās pieredzes izvērtēšanai mākslas terapeitu praksē, tās teorētiskais pamatojums balstīts uz drāmas terapijas pamatprincipiem, vizuāli plastiskās mākslas terapija pamatprincipiem un adaptīvu emociju regulācijas prasmju teoriju (Lejstrauta, 2021; Vanadziņa, 2021). Adaptētā metode “3D emociju kompozīcija supervīzijā” (3DEKS) paredzēta darbam supervīzijai tiešsaistē ar mērķi veicināt emociju apzināšanos, to izpratni un pašrefleksiju. Izmantojot distancēšanās un citas perspektīvas iespēju, metode klientam palīdz reflektēt un apzināties emocionālo pieredzi, kā arī sniedz izglītojošo funkciju par emociju nozīmi. 3DEKS metode attīsta emociju apzināšanos un adaptīvas emociju regulācijas prasmes. Pētījums tika veikts četros posmos: 1) pilotpētījums tika veikts, lai noskaidrotu, vai 3DEK metodi var pielietot supervīzijā, izmantojot Vācijā izstrādātu sistēmiskās konsultēšanas rīku “Online–systembrett” (n = 10); 2) metodes adaptācijas posmā tika saņemta atgriezeniskā saite no ekspertiem par metodes adaptācijas atbilstību supervīzijai (n = 5); 3) digitālā rīka izstrādes posmā, sadarbībā ar programmētāju izveidots digitālais rīks un veikti lietojamības testi (n = 4) tiešsaistē; 4) digitālā rīka aprobācijas posmā noskaidrots supervīzijas klientu viedoklis (n = 10) un pieredze pēc rīka pielietošanas sesijās. Galvenie rezultāti: 1) digitālais rīks ir pārbaudīts un paredzēts darbam ar emocijām supervīzijā; 2) aprobācijas posma dati liecina, ka digitālais rīks ir pietiekami vienkāršs, un intuitīvs; 3) digitālais rīks ir drošs, jo netiek saglabāta nekāda informācija par klientu un klienta veiktajām darbībām rīkā; 4) digitālā rīka izmantošanai nav ierobežojumu saistībā ar sadarbības ilgumu starp supervizoru un supervīzijas klientu, to var lietot jau pirmajā supervīzijas sesijā. Nākošajos pētījumos nepieciešams veikt lietotāju pieredzes testus tiešsaistē un iegūt atgriezenisko saiti no supervīzijas klientiem, izmantojot intervijas. Ir ieteicams izstrādāt atsevišķas apmācības supervizoriem par 3DEKS digitālā rīka pielietojumu. Nepieciešams digitālajam rīkam pievienot automatizētas analītikas metodes, lai noskaidrotu lietotāju mijiedarbību ilgākā laika periodā. Ir ieticams aprobēt 3DEKS rīku pielietojumam grupas supervīzijā. Autores ieteikums ir izveidot dokumentāciju digitālā rīka programmas kodam.lv-LV
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis was to adapt the visual evaluation method "3D Emotion Composition" (3DEK), to create it as a digital tool for use in online supervision, and to approbate the adapted method in individual online supervisions. The 3DEK method is intended for the evaluation of emotional experience in the practice of art therapists, its theoretical substantiation is based on the basic principles of drama therapy, the basic principles of visual plastic art therapy and the theory of adaptive emotion regulation skills (Lejstrauta, 2021; Vanadziņa, 2021). The adapted method “3D composition of emotions in supervision” (3DEKS) is intended for work on online supervision with the aim to promote awareness of emotions, their understanding and self–reflection. Using distancing and viewing other perspectives, the method helps the client to reflect and become aware of emotional experiences, as well as provides an educational function about the meaning of emotions. The 3DEKS method develops emotional awareness and adaptive emotion regulation skills. The study was conducted in four phases: 1) a pilot study was conducted to determine whether the 3DEK method could be used in supervision using the online system–consulting tool “Online–systembrett” developed in Germany (n = 10); 2) in the adaptation phase of the method, feedback was received from experts on the compliance of the adaptation of the method with supervision (n = 5); 3) during the development phase of the digital tool, a digital tool was developed in cooperation with the programmer and usability tests were performed (n = 4) online; 4) in the approbation stage of the digital tool the opinion of the supervision clients (n = 10) and experience after the use of the tool in the sessions was clarified. Main results: 1) the digital tool has been tested and is designed to work with emotions in supervision; 2) the data of the approbation stage show that the digital tool is sufficiently simple and intuitive; 3) the digital tool is secure because no information about the customer and the customer's actions in the tool is stored; 4) there are no restrictions on the use of the digital tool in relation to the duration of the cooperation between the supervisor and the supervision client. Future research will require online user experience tests and feedback from supervised clients through interviews. It is recommended to develop separate training for supervisors on the use of the 3DEKS digital tool. It is necessary to add automated analytical methods to the digital tool to find out user interactions over time. It is recommended to test 3DEKS tools for use in group supervision. The author's recommendation is to create documentation for the digital tool program code.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectadaptīvās un kognitīvās emociju regulācijas prasmeslv-LV
dc.subjectdigitāls rīkslv-LV
dc.subjecttiešsaistes supervīzijalv-LV
dc.subject3D emociju kompozīcija supervīzijā.lv-LV
dc.subjectadaptive and cognitive emotion regulation skillsen-UK
dc.subjectdigital toolen-UK
dc.subjectdistance / cyber supervisionen-UK
dc.subject3D emotion composition in supervision.en-UK
dc.titleMetodes “3D emociju kompozīcija” adaptācija pielietojumam tiešsaistes supervīzijā.lv-LV
dc.title.alternativeAdaptation of method “3D emotion composition” for use in online supervision.en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.