Title: Metodes “3D emociju kompozīcija” adaptācija supervīzijai- digitāla rīka izstrāde.
Other Titles: “3D emotion composition” method adaptation for supervision- digital tool development
Authors: Inese Paiča
Laura Millere
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: tiešsaistes supervīzija;metode supervīzijai;digitālais rīks tiešsaistes supervīzijai;3D emociju kompozīcija supervīzijā;emociju apzināšanās;emociju funkcijas;emociju regulācija;refleksija;pašrefleksija;online supervision;method for supervision;digital tool for online supervision;3D emotion composition in supervision;emotion awareness;emotion functions;emotion regulation;reflection;self-reflection
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba mērķis bija adaptēt vizuālo emociju izvērtēšanas metodi “3D emociju kompozīcija” (3DEK) izmantošanai supervīzijā un izveidot adaptētās metodes “3D emociju kompozīcija supervīzijā” (3DEKS) digitālo rīku, to aprobēt tiešsaistes supervīzijā un noskaidrot supervizoru viedokli un pieredzi lietojot digitālo rīku savā praksē — individuālā tiešsaistes supervīzijā. Darba teorētiskais pamatojums ir veidots, integrējot tiešsaistes konsultēšanas paradumus, emociju apzināšanās un emociju regulācijas prasmju attīstīšanas pamatprincipus, kā arī pamatojot supervīzijas nozīmīgumu kā mācīšanās instrumentu profesionālajai attīstībai. Pētījums veikts četros posmos: pirmajā posmā, pilotpētījumā, ir noskaidrots supervizējamo (N = 10) viedoklis un pieredze par metodes 3DEK izmantošanu supervīzijā. Otrajā posmā metode adaptēta supervīzijai — izveidota metodes 3DEKS instrukcija un noskaidrots ekspertu (N = 5) viedoklis par metodes atbilstību supervīzijai. Trešajā posmā ir definēta dizaina, tehniskā un informatīvā specifikācija un iztrādāts metodes digitālais rīks, un veikti dalībnieku (N = 4) lietojamības testi. Ceturtajā posmā ir aprobēta metode — noskaidrots supervizoru (N = 15) viedoklis un pieredze par metodes 3DEKS lietojumu tiešsaistes individuālajā supervīzijā.Galvenie rezultāti: ir noskaidrots, ka vizuāla emociju izvērtēšanas metode 3DEK atbilst lietošanai supervīzijā, tā ir adaptēta un ir izstrādāta metodes 3DEKS instrukcija, kā arī izveidots un aprobēts metodes digitālais rīks — 3deks.rsu.lv. Autore secina, ka 3DEKS digitālais rīks atbilst lietojumam tiešsaistes supervīzijā, ja pieteiktais gadījums ir saistīts ar emocijām, kuras tiek piedzīvotas profesionālajā vidē, un ka digitālais rīks palīdz sasniegt tādus supervīzijas mērķus kā: emociju apzināšanās, emociju nozīmes izprašana, emociju regulācija, refleksijas un pašrefleksijas veicināšana. Ir noskaidroti arī ierobežojošie faktori, kas supervizoram jāņem vērā pirms metodes lietošanas: jābūt labām digitālajām prasmēm, kā arī jāpārzina metodes digitālais rīks un emociju nozīme.
The aim of the thesis was to adapt visual emotion assessment method “3D emotion composition” (3DEK) for the application in supervision and to create a digital tool “3D emotion composition in supervision” (3DEKS) from the adapted method, to approbate the tool in online supervision and to determine supervisors opinion and experience using the digital tool in their practice — during individual online supervision. The theoretical framework is formed by integrating the principles of online counseling, principles of emotion awareness and the development of emotional regulation skills, as well as justifying the importance of supervision as a learning tool for professional development. The research was conducted in four stages: in the first stage, pilot study, the opinion and experience of the supervisees (N = 10) about the application of the 3DEK method in supervision was obtained. In the second stage, the method was adapted for the use in supervision — instruction was developed and the opinion of experts (N = 5) on the compliance of the method for supervision was obtained. In the third stage, design, technical and informative specification was defined, the digital tool of the method was developed, and the usability tests of participants (N = 4) were performed. In the fourth stage, the method was approbated — the opinion and experience of supervisors (N = 15) about the application of the 3DEKS method in individual online supervision was obtained. The main results: it has been clarified that the visual emotion evaluation method 3DEK corresponds to the use in supervision, it has been adapted and the instruction of the method 3DEKS has been developed, as well as the digital tool of the method — 3deks.rsu.lv. The author concludes that the 3DEKS digital tool is suitable for use in online supervision when the client’s case is related to emotions experienced in a professional environment and that the digital tool helps to achieve the following supervision goals: emotion awareness, understanding the meaning of emotions, emotion regulation, promotion of reflection and self-reflection. The limiting factors that the supervisor must take into account have also been clarified: they must have good digital skills, as well need to be familiar with the digital tool of the method and the meaning of emotions.
Description: Supervīzija
Supervision
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.