Title: Supervīzija kā atbalsta forma bāriņtiesu darbinieku caurviju prasmju pilnveidē.
Other Titles: Supervision as a form of support in the development of transversal skills of Orphans.
Authors: Sanita Šuriņa
Laila Poriete
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: supervīzija;mīkstās prasmes;caurviju prasmes;bāriņtiesa;bāriņtiesas darbinieks;supervision;soft skills;transversal skills;orphans’ court;orphans’ court’s employee
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba pētījuma mērķis ir identificēt BT darbinieku profesionālajā darbībā nepieciešamās caurviju prasmes un iegūt BT darbinieku novērtējumu par supervīziju kā atbalsta formu caurviju prasmju pilnveidē. Darba teorētiskajā daļā apkopota un analizēta informācija par prasmēm pieaugušo izglītībā 21.gadsimtā, nepieciešamajām caurviju prasmēm BT darbinieku profesionālajā ikdienā un supervīzijas iespējas šo prasmju pilnveidē. Pētījumā izvirzīti jautājumi: vai un kā LR normatīvajos aktos un BT darbinieku profesionālajos standartos tiek aprakstītas un definētas caurviju prasmes? Noskaidrot, vai aptaujas panti ir atbilstoši BT darbinieku pašnovērtējuma, attiecībā uz caurviju prasmēm, identificēšanai? Kādas caurviju prasmes par būtiskām savā profesionālajā darbībā uzskata bāriņtiesu darbinieki? Kāds ir BT darbinieku viedoklis par supervīziju kā atbalsta formu caurviju prasmju pilnveidē. Pētījumā izmantots jauktais secīgais izpētes dizains, pētījums veikts trīs posmos. Pirmajā posmā veikta dokumentu atlase un izpēte, veikta satura analīze. Otrajā posmā izveidota aptauja BT darbinieku caurviju prasmju identificēšanai un viedokļa par supervīziju kā atbalsta formu caurviju prasmju pilnveidē, saņemšanai. Pētījuma trešajā posmā veikta aptauja. Pētījumā piedalījās N = 90 bāriņtiesu darbinieki, vecumā no 25 līdz 50 un vairāk gadi, no kuriem 85 sievietes un 5 vīrieši. Pētījuma dalībnieki pārstāv visus Latvijas reģionus: Rīga un Rīgas reģions – 33,3 % respondentu, Vidzeme – 21,1% respondentu, Latgale – 20% respondentu, Zemgale – 10% respondentu, Kurzeme – 15,6% respondentu. Darba stāžs līdz 1 gadam bija 11,1% respondentu, no 1 līdz 5 gadiem – 14,4% respondentu, 5-10 gadi – 16,7% respondentu, 10-20 gadi – 36,7% respondentu, vairāk par 20 gadiem – 21,1% respondentu. Pētījuma rezultāti atspoguļo normatīvajos aktos un BT darbinieku profesionālajos standartos aprakstītās un definētās caurviju prasmes un BT darbinieku viedokli par supervīziju kā caurviju prasmju pilnveides formu. Dokumentu satura analīzes rezultātā tika identificētas sešas prasmju kopas, kas tiek izvirzītas un ir attiecināmas uz visiem BT darbiniekiem: komunikācijas prasmes, darbs komandā, orientācija uz attītību jeb aktīva macīšanās, laika/darba plānošanas prasmes, pašregulācijas prasmes - stresa noturība, emociju kontrole. Aptaujā tika noskaidrots kādas caurviju prasmes par būtiskām savā darbībā uzskata BT darbinieki un saņemts BT darbinieku viedoklis par supervīziju caurviju prasmju pilnveidē. Kā svarīgākās pilnveidojamās prasmes respondenti biežāk minējuši emociju regulācijas un stresa vadības prasmes, kam seko laika plānošanas, komunikācijas un sadarbības komandā prasmes. Maģistra darba pētījumā iegūtie rezultāti izmantojami veicot supervīzijas piedāvājumu bāriņtiesu darbiniekiem, kā arī veicot tālākus pētījumus par supervīziju kā profesionālās pilnveides formu. Atslēgvārdi: supervīzija, mīkstās prasmes, caurviju prasmes, bāriņtiesa, bāriņtiesas darbinieks
The purpose of the master’s thesis research is to identify the transversal skills required for the professional activities of the orphans’ court’s employees and to obtain the assessment of orphans’ court’s employees about supervision as a form of support for the development of transversal skills. The theoretical part of the master’s thesis summarizes and analyses information about the skills in adult education in the 21st century, the necessary transversal skills in the professional daily life of orphans’ court’s employees and the benefits of supervision in the development of these skills. The research raises the following questions: are transversal skills described and defined in the laws and regulations of the Republic of Latvia and the professional standards of orphans’ court’s employees, and if yes – how are they described and defined? Find out if the survey questions are relevant to identifying the self-assessment of orphans’ court’s employees with respect to their transversal skills? What transversal skills do orphans’ court’s employees consider essential in their professional activities? What is the opinion of orphans’ court’s employees about supervision as a form of support for the development of their transversal skills? The research was conducted in three stages using the mixed sequential research method. During the first stage, the selection and research of documents, and the content analysis was performed. During the second stage, a survey was developed to identify the transversal skills of orphans’ court’s employees and to obtain their opinion on supervision as a form of support for the development of transversal skills. A survey was conducted in the third phase of the study. The survey involved N = 90 orphans’ court’s employees, aged 25 to 50 and over, of whom 85 were women and 5 men. The participants of the survey represent all regions of Latvia: Riga and Riga region - 33.3% of respondents, Vidzeme - 21.1% of respondents, Latgale - 20% of respondents, Zemgale - 10% of respondents, Kurzeme - 15.6% of respondents. 11.1% of respondents had work experience of up to 1 year, 14.4% of respondents – the experience from 1 to 5 years, 16.7% of respondents - the experience from 5-10 years, 36.7% of respondents - the experience from 10-20 years, 21.1% of respondents – the experience of more than 20 years. The results of the research reflect the transversal skills described and defined in the regulatory enactments and the professional standards of orphans’ court’s employees and the opinion of orphans’ court’s employees about supervision as a form of transversal skills development. As a result of the content analysis, six sets of skills were identified, which are set and applied to all orphans’ court’s employees: communication skills, teamwork, development orientation or active learning, time / work planning skills, self-regulation skills - stress resilience, emotion control.
Description: Supervīzija
Supervision
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pielikums_Apliecinājums.pdfNoslēguma darba pielikums82.61 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
1.pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums154.19 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Sabiedribas_veselibas_un_socialas_labklajibas_fakultate_SPVM_2022_Laila_Poriete_048043.pdfMaģistra darbs666.99 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.