Title: Paralēlie procesi, transference, kontratransference supervīzijā kā daļa no supervizoru kompetences ES ANSE dalībvalstīs.
Other Titles: Parallel processes, transference, countertransference in the supervision as part of the supervisor‘s competencies prescribed by EU ANSE member states
Authors: Velga Sudraba
Baiba Pumpiņa
Lidija Naumova
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: profesionālā kompetence;supervīzija;supervizors;transference;kontratransference;paralēlie procesi.;professional competence;supervision;supervisor;transference;countertransference;parallel processes.
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Anotācija Pētījums veikts Rīgas Stradiņa universitātes Maģistra programmas “Supervīzija” ietvaros. Pētījuma mērķis – identificēt, vai pastāv atšķirība starp paralēlo procesu, transferences, kontratransferences kompetencēm ECVision projektā un ES ANSE dalībvalstu supervizoru profesionālajos standartos norādītām kompetencēm un to pielietojumu. Pētījuma teorētiskais pamatojums balstīts psihodinamisko konceptu – paralēlie procesi, transference, kontratransference – izpratnē. Pētījuma mērķa īstenošanai formulēti trīs pētījuma jautājumi. Pētījums veikts divos posmos, pielietojot secīgo jaukto pētījuma dizainu. Pirmajā posmā, izmantojot tematisko deduktīvo analīzi, tika analizēti ANSE dalībvalstu supervizoru profesionālo kompetenču apraksti, pievēršot uzmanību paralēlo procesu, transferences un kontratransferences kompetencēm. Otrajā posmā tika veikta Latvijas supervizoru apvienības sertificēto supervizoru aptauja. Kopumā aptaujā piedalījās 74 respondenti. Datu analīzei pielietota aprakstošā un secinošā statistika. Pētījuma rezultātā ir iegūta informācija, ka pastāv atšķirības starp ANSE ECVision projektā un ANSE dalībvalstu profesionālajos standartos aprakstītajām paralēlo procesu, transferences un kontratransferences kompetencēm. Lielākā daļa Latvijas supervizoru atzina, ka prasme atpazīt paralēlos procesus, transferenci un kontratransferenci ietekmē supervīzijas procesu (vismaz 85% katrā procesā). Vidēji 88% supervizoru prasmes atpazīt paralēlos procesus, transferenci un kontratranferenci, vērtē, kā ļoti nozīmīgu vai drīzāk nozīmīgu, kas liecina par to, ka šīs ir būtiskas kompetences. Pētījuma rezultāti tāpat atklāj supervizoru norādīto būtisko nozīmi paralēlo procesu, transferences un kontratransfereces pielietošanas iespējām supervīzijā un to ietekmi uz supervīzijas procesu. Tas savukārt norāda uz iespēju veidot “kopīgu valodu” supervizoru vidē Latvijā. Šāda iespēja tika akcentēta ECVision projekta ietvaros, kura mērķis būtu izstrādāt Eiropas sistēmu supervizoru kompetenču salīdzināšanai un validēšanai, lai iniciētu plašu salīdzināmību supervīzijas izglītībai Eiropā. Pētījuma rezultāti ir praktiski izmantojami Latvijas supervizora profesijas standarta papildināšanai un var tikt izmantoti, strādājot ar supervizoru profesijas standarta aktualizēšanu.
The research was carried out within the Master's degree program "Supervision" at Riga Stradins University. The aim of the research was to identify whether there are differences between competencies of parallel process, transference and countertransference and the application of these competencies in the ECVision project and the professional standard of supervisors of the EU ANSE member states. The theoretical framework of the research is based on the understanding of psychodynamic concepts - parallel processes, transference and countertransference. Three research questions were formulated for the execution of the research goal. The research was conducted in two stages using a sequential mixed study design. In the first phase, thematic deductive analysis was performed to examine the professional competencies of the supervisors of the ANSE member states, focusing on the competencies of parallel processes, transference and countertransference. In the second stage, a survey of certified supervisors of the Latvian Association of Supervisors was conducted. 74 respondents took part in the survey. Descriptive and inferential statistics were used for data analysis. The results of the research show that there is a difference between the parallel processes, transference and countertransference competencies in the ANSE ECVision project and the ANSE member states professional standards. The majority of Latvian supervisors acknowledged that the ability to recognize parallel processes, transference and countertransference affect the supervision process (at least 85% in each process). On average 88% of supervisors rate ability to recognize parallel processes, transference and countertransference as very important or rather important, which indicates that these are important skills or competencies. The results of the research also reveal the important role indicated by supervisors in the use of parallel processes, transference and countertransference in supervision and the impact on the supervision process. This indicates the potential of creating a “common language” among supervisors in Latvia. This opportunity was highlighted in the ECVision project, which aims to develop a European system for comparing and validating the competencies of supervisors in order to initiate broad comparability in supervisory education in Europe. The results of the research can be used for supplementing the standard of the Latvian supervisory profession and can be used for updating the standard of the supervisory profession.
Description: Supervīzija
Supervision
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sabiedribas_veselibas_un_socialas_labklajibas_fakultate_SPVM_2022_Lidija_Naumova_048001.pdfMaģistra darbs1.09 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Pielikumi_PDF.pdfNoslēguma darba pielikums405.86 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.