Title: Sākumskolas skolēnu vecāku pieredze par masāžu bērnu veselības veicināšanā
Other Titles: Experience of Primary School Children’ s Parents in Usage of Massage to Foster Their Children’ s Health
Authors: Dina Berloviene
Inita Ļaudāma-Liniņa
Liepājas filiāle
Liepāja branch
Keywords: masāža;sākumskolas skolēns;bērni;veselības veicināšana;pieredze;vecāki;massage;primary school children;children;health foster;experience;parents
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Kvalifikācijas darba autors ir Inita Ļaudāma – Liniņa, Rīgas Stradiņa universitātes Liepājas filiāles studiju programmas “Ārstnieciskās masāžas” studente. Kvalifikācijas darba tēma ir Sākumskolas skolēnu vecāku pieredze par masāžu bērnu veselības veicināšanā. Bērniem sākumskolā iespējamās grūtākās pārmaiņas varētu būt no pirmsskolas dienas režīma pāriet uz skolas režīmu, kas ir gan emocionāli, gan fiziski atšķirīgs, kā arī jākļūst daudz patstāvīgākam. Covid19 pandēmijas situācijā, kad skolēniem mācības notika attālināti un nenotika sporta nodarbības, bērnu ikdienas paradumi ir mainījušies, veidojās emocionālā spriedze un ķermeņa saspringums. Kvalifikācijas darbs ietver ievada daļu, četras darba nodaļas un secinājumus. Pirmajās nodaļā sniegts plašāks izklāsts par bērnu attīstību sākumskolas vecuma posmā. Tiek apskatīta bērna fiziskā, domāšanas un emocionālās un sociālās attīstības iezīmes. Aplūkota masāžas fizioloģiskais pamatojums un pētījumi par masāžas iedarbību bērna veselības veicināšanā. Otrajā nodaļā raksturots pētījuma dalībnieki, instrumentārijs, pētījuma procedūra, datu apstrāde un analīzes metode. Trešajā un ceturtajā nodaļā aprakstīti pētījuma rezultāti un to analīze. Pētījuma mērķis ir noskaidrot sākumskolas skolēnu vecāku pieredzi par masāžu bērnu veselības veicināšanā. Pētījuma jautājums: Kāda ir vecāku pieredze par masāžu bērnu veselības veicināšanā? Atbildot uz pētījuma jautājumu, kvalifikācijas darba autors secināja, ka sākumskolas skolēnu vecāku pieredze par masāžu bērnu veselības veicināšanā, ja bērna pieredze ir bijusi pozitīva un nepieciešamais masāžas mērķis sasniegts, tad arī vecāku pieredze ir pozitīva. Pētījuma mērķis ir sasniegts un pētījuma jautājums ir atbildēts. Kvalifikācijas darbs sastāv no 45 lappusēm, to papildina 26 attēli un 4 pielikumi. Darba izstrādāšanai izmantoti 18 informatīvie avoti. Pētījumā tika izmantotas kvantitatīvās pētījuma metodes: literatūras analīze, respondentu aptauja. Atslēgas vārdi: masāža, sākumskolas skolēns, bērni, veselības veicināšana, pieredze, vecāki.
The author of the qualification paper is Inita Ļaudāma – Liniņa, a student of Rīga Stradins University Liepaja branch study programme “Therapeutical massage”. The qualification paper is entitled “The experience of primary school children parents in usage of massage in order to foster the health of their children”. Possibly, the most difficult changes for the childern in the primary school could be the transfer from pre-school schedule to primary school schedule, which is both emotionaly and physicaly different, and children must become more independent. During the Covid19 pandemy, when lessons were happening remote, the lessons of sport didn`t take place and the habits of childen have changed. Both emotional and physical stress and tension is more observed. The qualification paper consists of an introduction and four parts, as well as conclusions and suggestions. The first part describes child’s development in the age of primary school. Both child’s physical, thinking, emotional and social development are described. Researches on the massage influence on children’s health are described as well as massage physiological description included. The second part describes the participants of the research, instruments, procedure of the research, methods of analysis and data. The third and fourth part describes the results and analysis. The aim of qualification paper is to collect information on the experience of primary school children parents in usage of massage in order to foster the health of their children. The question of the qualification paper: What is the experience of children parents in massage usage to foster their children health? Answering to the question of the qualification paper the author concluded that the parental experience will be positive in those cases when the experience of their children is positive as well and the necessary aim of the massage is reached The aim of the research is reached and the question is answered. The qualification paper comprises 45 pages. The research part contains 26 graphs. The paper contains four attachments. It is based on 18 information sources. Key words: massage, primary school children, children, health foster, experience, parents
Description: Ārstnieciskā masāža
Medical Massage
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.