Title: Eiropas Savienības identitātes nostiprināšana dalībvalstīs: programmas Erasmus+ piemērs
Other Titles: The strengthening of European Union identity in member states. Case study of the Erasmus+ programme
Authors: Kārlis Bukovskis
Nils Mosejonoks
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Identitāte;Eiropas Savienība;Erasmus+;Izglītība;Identity;European Union;Erasmus+;Education
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir “Eiropas Savienības identitātes nostiprināšana dalībvalstīs: programmas Erasmus+ piemērs.” Eiropas Savienība tiek uzskatīta par vienu no veiksmīgākajām starptautiskajām organizācijām, kura ir spējusi pārvarēt dažādus iekšējus un ārējus satricinājumus, kā arī nostiprināt savu lomu un ietekmi tās dalībvalstīs. Viena no pazīstamākajām Eiropas Savienības politikas programmām ir Erasmus+, kas 2022. gadā atzīmē 35 pastāvēšanas gadadienu un šajā laika periodā ir sekmējusi vairāku miljonu eiropiešu mobilitāti, starpkultūru pieredzes apmaiņu, brīvprātīgo darbu un izpratnes pieaugumu par Lisabonas līguma 2. pantā definētajām Eiropas Savienības vērtībām. Darba autors izvirza sekojošu izpētes hipotēzi: Erasmus+ programma ir efektīvākais izglītības politikas instruments Eiropas Savienības identitātes nostiprināšanā. Maģistra darbs sastāv no 3 daļām. Darba pirmajā daļā tiek analizēts identitātes jēdziens un tas, kā to var piemērot ES kontekstā ar liberālā internacionālisma teorētiskās pieejas skatījumu kā arī tiek aplūkota eiropeizācijas koncepta nozīme Eiropas Savienības identitātes skaidrošanā. Darba otrā daļā uzmanība tiek pievērsta ES pieejai savas identitātes izprašanā, kā arī veidiem, kā organizācija to veicina. Lai to konstatētu tiek analizēti Eiropas Savienības tiesību akti, kā arī amatpersonu uzrunas. Darba trešajā daļā, tiek aplūkota programma Erasmus+ un analizēta tās efektivitāte salīdzinājumā ar citām izglītības programmām. Lai noskaidrotu, kāpēc Eiropas Savienība nostiprina savu identitāti ar Erasmus+ programmu, maģistra darbā, izmantojot kvalitatīvās pētniecības metodes analizēti ES pamatdokumenti, veikta kontentanalīze, intervēta Eiropas Parlamenta deputāte Dace Melbārde kā arī analizēta Erasmus+ programma – tās galvenie Eiropas Savienības identitātes nostiprināšanas rezultāti un ietekme. Pētījuma ietvaros tika secināts, ka galvenie principi Eiropas Savienības identitātes definēšanā ir tiesību aktos definētās vērtības, normas, kopīgs vēstures naratīvs, kultūras paražas, demokrātiska pārvaldes iekārta un liberālā tirgus ekonomika. Tika konstatēts, ka programma Erasmus+ katrā no nākamajiem plānošanas posmiem tikusi paplašināta, finansējums ir pieaudzis, kā arī programmā iesaistīto dalībnieku skaits audzis. Rezultātā darbā izvirzītā hipotēze apstiprinājās.
The subject of the Master's thesis is “Reinforcing the identity of the European Union in the Member States: an example of the Erasmus+ programme.” The EU is considered to be one of the most successful international organisations that has managed to overcome various internal and external difficulties and to strengthen role and influence in its Member States. One of the most popular policy programmes of the EU is Erasmus+, which marks the 35th anniversary of its existence in 2022 and has contributed during this period to the mobility of several million Europeans, the exchange of intercultural experience, volunteering and awareness-raising of the values of the European Union as defined in Article 2 of the Treaty of Lisbon. The author puts forward the following research hypothesis: Erasmus+ programme is the most effective education policy instrument in strengthening the identity of the European Union. The Master's thesis consists of 3 parts. The first part of the work analyses the concept of identity and how it can be applied in the EU context with the view of the theoretical approach of liberal internationalism, as well as the importance of the concept of Europeanisation. The second part of the work focuses on the EU's approach to understanding its identity and on the ways in which the organisation promotes it. In order to establish this, the EU’s legislation and the speeches of officials are analysed. The third part of the work deals with Erasmus+ and analyses its effectiveness compared to other education programmes. In order to find out why the EU is strengthening its identity with the Erasmus+ programme, the Master's thesis is analysing EU basic documents, conducting a concessional analysis, interviewing Member of the European Parliament, Dace Melbārde, as well as analysing the Erasmus+ programme – its main results and impacts of strengthening the identity of the EU. The study concluded that the main principles for defining the identity of the EU are the values, norms, common narrative of history, cultural customs, democratic governance and liberal market economy. It was discovered that Erasmus+ has extended in each of the next phases of programme, funding has increased and the number of participants involved in the programme has increased. As a result, the hypothesis of work has been confirmed.
Description: Starptautiskās attiecības un diplomātija
International Relations and Diplomacy
Socioloģija, politoloģija un antropoloģija
Sociology, Politics and Anthropology
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Eiropas_studiju_fakultate_SEDM_2022_Nils_Mosejonoks_048054.pdfMaģistra darbs741.44 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Intervija_Nr.1.pdfNoslēguma darba pielikums230.27 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.