Title: Pēdu masāžas pielietošana stresa līmeņa mazināšanai pirmsskolas izglītības iestāžu darbiniekiem
Other Titles: Application of Foot Massage to Reduce the Level of Stress for Employees of Pre-school Educational Institutions
Authors: Līga Ēriksone
Ilga Cīrule
Liepājas filiāle
Liepāja branch
Keywords: masāža;stress;pirmsskolas pedagogs;stress darba vidē;massage;stress;pre-school eduction teacher;stress work environment
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Anotācija Kvalifikācijas darba tēma “Pēdu masāžas pielietojums stresa līmeņa mazināšanai pirmsskolas izglītības iestāžu darbiniekiem”. Darba autores Ilgas Cīrules, studiju programmas Ārstnieciskā masāža, pētījuma mērķis - izpētīt pēdu masāžas pielietojumu stresa līmeņa mazināšanai pirmsskolas izglītības iestāžu darbiniekiem. Stresa faktoru palielina arī izdegšanas sindroms, kurs ir cieši saistīts ar stresa radīto diskomfortu, fiziskās un garīgās veselības stāvokli. Izdegšanas sindroms netiek definēts kā saslimšana, bet tas ir saistāms ar profesionālo darbu (Pasaules Veselības organizācija). Stresa radītās sekas ir darbinieku emocionālais izsīkums, fiziskais nogurums, samazināta izturība u.c. pazīmes, kas rada pārslodzi un tam sekojošās veselības problēmas. Emocionālais izsīkums ir viens no faktoriem, kas tieši ietekmē cilvēka smadzeņu darbību, kas secīgi samazina spēju pretoties stresam, kas, savukārt, noved pie personības izmaiņām. Veikts kvantitatīvs eksperimentāls pētījums x pilsētas y pirmsskolas izglītības iestādē. Izlase veidota pēc mērķtiecīguma principa, izlasē iekļaujot pirmsskolas izglītības iestāžu darbiniekus – pedagogi, pedagogu palīgi. Pētījumā piedalījās 20 pirmsskolas izglītības iestādes darbinieki (pedagogi un pedagogu palīgi). Tika veidotas divas grupas: kontroles grupa - 10 dalībnieki un eksperimentālā grupa – 10 dalībnieki. Pētījumam izmantotas aptaujas par stresa līmeni, masāžas terapiju stresa samazināšanā. Intervences grupai veikta pēdu masāža (10 reizes), 2x nedēļā, masāžas ilgums 30min. Kontroles grupai netiek veikta intervence. Kontroles grupas respondenti aizpilda atkārtoti anketu stresa līmeņa noteikšanai. Pētījumā gūtie secinājumi – intervences grupai ir vērojams būtisks pašsajūtas uzlabojums, salīdzinot ar kontroles grupu. Atslēgas vārdi: masāža, stress, pirmsskolas pedagogs, stress darba vidē
Abstract The topic of the qualification paper “Application of foot massage to reduce the level of stress for employees of pre-school educational institutions”. The aim of the research of the author of the study Ilga Cīrule, the study program Therapeutic Massage, is to study the application of foot massage to reduce the level of stress in the employees of preschool educational institutions. The stress factor is also exacerbated by burnout syndrome, which is closely linked to stress-related discomfort and physical and mental health. Burnout syndrome is not defined as an illness, but it is associated with occupational work (World Health Organization). The effects of stress are emotional exhaustion, physical fatigue, reduced endurance, etc., which lead to overwork and the resulting health problems. Emotional exhaustion is one of the factors that directly affects the functioning of the human brain, which in turn reduces the ability to resist stress, which in turn leads to personality changes. A quantitative experimental study was performed in a pre-school educational institution in city x. The sample is based on the principle of purposefulness, including in the sample the employees of pre-school educational institutions - teachers, pedagogical assistants. 20 employees of the pre-school educational institution (teachers and teaching assistants) participated in the study. Two groups were formed: a control group of 10 participants and an experimental group of 10 participants. Surveys on stress levels and massage therapy to reduce stress were used in the research. The intervention group received a foot massage (10 times), 2x a week, the duration of the massage was 30 minutes. There is no intervention for the control group. The respondents of the control group fill in the questionnaire to determine the level of stress. Findings of the study - the intervention group has a significant improvement in well-being compared to the control group. Keywords: massage, stress, pre-school eduction teacher, stress work environment.
Description: Ārstnieciskā masāža
Medical Massage
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liepajas_filiale_LFAM_2022_Ilga_Cirule_043396.pdfKvalifikācijas darbs781.73 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
SVSLF_LFĀM_2022_Cīrule_Ilga _PIELIKUMS.pdfNoslēguma darba pielikums2.33 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.