Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUna Aleksandra Bērziņa-Čerenkova-
dc.contributor.authorJūlija Rumjanceva-
dc.contributor.otherEiropas studiju fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of European Studiesen-UK
dc.date.accessioned2022-08-16T14:05:42Z-
dc.date.available2022-08-16T14:05:42Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/9146-
dc.descriptionStarptautiskās attiecības un diplomātijalv-LV
dc.descriptionInternational Relations and Diplomacyen-UK
dc.descriptionSocioloģija, politoloģija un antropoloģijalv-LV
dc.descriptionSociology, Politics and Anthropologyen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir “ Ķīnas Tautas Republikas normu veidošana Arktikas reģionā”. Globālās sasilšanas procesi, kas skar arī Arktikas reģionu un izraisa tā ledāju strauju kušanu, sekmējot piekļuvi tā resursiem, padara to par stratēģiski svarīgu teritoriju, īpaši tādām valstīm kā Ķīnas Tautas Republika (ĶTR). Tāpēc īpašu rezonansi guva valsts sevis definēšana kā Arktikai tuvo valsti tās 2018. gada Arktikas politikas dokumentā, tādējādi izraisot pārējo valstu aizdomas par ĶTR nodomiem mainīt normas reģiona definīcijā, pārvaldē un izmantošanā. Par darba teorētisko ietvaru tika izvēlēta normatīvā konstruktīvisma prizma, kas skaidro jaunu normu rašanās un attīstības procesus starptautiskajās attiecībās. Darba konteksta daļā tika apskatītas ĶTR zinātniskās un ekonomiskās aktivitātes reģionā, tās dalība Arktikas pārvaldes institūcijās un bilaterālā sadarbība ar astoņām oficiālajām Arktikas valstīm. Par izpētes materiāliem tika izvēlēti 15 ĶTR izdotie un parakstītie dokumenti un tās oficialo pārstavju runas. Dokumentu kvalitatīvās izpētes rezultātā, valsts argumenti klātbūtnei reģionā tika apskatīti no normu maiņas un veidošanas perspektīvas. Noslēgumā iegūtie pētījuma rezultāti tika apkopoti un izdarīti secinājumi. ĶTR mēģinājumi mainīt normas Arktikas reģionā balstās uz abpusējās izdevības jeb “win-win” principa, parādot to drīzāk kā “normu uzņēmēju” nevis revizionistu reģionā. Sakarā ar valsts ierobežoto rīcībspēju Arktikas padomes ietvaros, darba gaitā tika identificēts, ka potenciālās iespējas ĶTR mainīt normas reģionā ir veidojot bilaterālās attiecības ar tādām Arktikas valstīm, kā Krievijas Federācija, Islandes Republika un Norvēgijas Karaliste. Tāpēc, ņemot vērā analīzes gaitā atklātos valsts nodomus un mēģinājumus mainīt normas reģionā un šī brīža Krievijas izolētību no Rietumu pasaules, ieteicams arī turpmāk novērot situācijas attīstību abu valstu Arktiskajā sadarbībā.lv-LV
dc.description.abstractThe title of the master`s thesis is “Norm making of the People's Republic of China in the Arctic region”. Global warming processes that affect the Arctic region and cause its glaciers to melt rapidly, which facilitates access to its resources. This makes the Arctic region strategically important, espeically for the People’s Republic of China. (PRC). In 2018, the PRC issued its first Arctic paper calling itself a near Arctic state. Such definition arouse suspicion of other countries that PRC has an intention to change norms of region’s definition, administration and use. The prism of normative constructivism was chosen as the theoretical framework of the work, which explains the processes of emergence and development of new norms in international relations. In the contextual part of this thesis, the PRC economical and scientific activities in the region of, its membership in the Arctic governance institutions and bilateral relations with eight official Arctic states, were considered. There were 15 issued and signed documents by the PRC and speeches by its official representatives selected as research materials. As a result of the qualitative research of the documents, the arguments of the PRC or its presence in the region were considered from the perspective of the change and formation of norms. In the end, the results of the study were summarized and conclusions were drawn. The PRC's attempts to change norms in the Arctic are based on the principle of reciprocity or "win-win", portraying it as a "norm entrepreneur" rather than a revisionist in the region. Due to the country's limited capacity within the Arctic Council, it was identified in the course of the work that the potential for the PRC to change norms in the region lies in developing bilateral relations with Arctic countries such as the Russian Federation, the Republic of Iceland and the Kingdom of Norway. Therefore, taking into account the state's intentions and attempts to change the norms in the region revealed during the analysis and Russia's current isolation from the Western world, it is recommended to continue to monitor the development of the situation in the two countries' Arctic cooperation.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectArktikalv-LV
dc.subjectĶīnas Tautas Republikalv-LV
dc.subjectnormatīvais konstruktīvismslv-LV
dc.subjectnormu maiņas paņēmienilv-LV
dc.subjectjaunu normu izveide.lv-LV
dc.subjectKeywords: Arcticen-UK
dc.subjectPeople's Republic of Chinaen-UK
dc.subjectnormative constructivismen-UK
dc.subjectmethods of changing normsen-UK
dc.subjectcreation of new norms.en-UK
dc.titleĶīnas Tautas Republikas normu veidošana Arktikas padomēlv-LV
dc.title.alternativeNorm making of People's Republic of China in the Arctic regionen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.