Title: Rīgas Tehniskās universitātes Starptautiskās sadarbības un ārzemju studentu departamenta digitālās vides komunikācijas stratēģijas izstrāde
Other Titles: Development of Digital Communication Strategy of International Cooperation and Foreign Students Department of Riga Technical University
Authors: Renāte Cāne
Elīna Norniece-Muthukrišnana
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: digitālais mārketings;komunikācijas stratēģija;zīmola komunikācija;SOSTAC modelis;digital marketing;communication strategy;brand communication;SOSTAC model
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba “Rīgas Tehniskās universitātes Starptautiskās sadarbības un ārzemju studentu departamenta digitālās vides komunikācijas stratēģijas izstrāde” mērķis ir izstrādāt komunikācijas stratēģiju turpmākai departamenta ārējai komunikācijai digitālajā vidē, balstoties uz teorētiskajām atziņām, aptaujas datiem un ekspertu viedokļiem par stratēģijas izstrādi un tās nozīmību departamenta mērķu sasniegšanā. Moderno tehnoloģiju un interneta straujā attīstība ir veicinājusi uzņēmumu klātesamību digitālajā vidē, ieviešot izmaiņas patērētāju paradumos, lēmumu pieņemšanā par pirkumiem, kā arī ir būtiski pieaugusi mārketinga komunikācijas nozīmība. SSĀSD galvenokārt pielieto tradicionālos mārketinga kanālus, lai piesaistītu jaunus klientus, tomēr, Covid-19 pandēmijas apstākļu iespaidā šie kanāli vairs nespēj sasniegt doto mērķauditoriju. Komunicētā informācija raksturojama kā vienvirziena un bez noteikta plāna. Lai SSĀSD savu komunikāciju veidotu aktuālu patērētāju vajadzībām un sasniegtu tos, departamentam jāseko līdzi jaunākajām digitālā mārketinga tendencēm un jāīsteno tās savā komunikācijā digitālajā vidē. SSĀSD nepieciešams strukturēts plāns, kā mērķtiecīgi komunicēt ar starptautiskiem tirgiem. Pētījums sastāv no trīs nodaļām, kur ar dažādām metodēm tiek identificēta: 1) komunikācijas stratēģiskās vadības un satura mārketinga nozīme mūsdienu ārējā komunikācijā un to pielietošana digitālajā mārketingā, pielietojot monogrāfisko metodi; 2) RTU SSĀSD direktora vietnieces viedoklis par problēmas pamatcēloņiem un risinājumiem, veicot daļēji strukturētu interviju; departamenta digitālā mārketinga komunikācija sociālajās vietnēs un departamenta mājaslapā, pielietojot kontentanalīzi; RTU ārvalstu studentu viedoklis par SSĀSD pašreizējo komunikāciju un to iesaisti, pielietojot grafisko analīzi; kā arī ekspertu viedoklis par komunikācijas stratēģijas nozīmību ārējā komunikācijā un izstrādes principiem, pielietojot trīs daļēji strukturētas ekspertintervijas; 3) digitālās komunikācijas stratēģija, kas balstīta uz stratēģijas plānošanas modeļa SOSTAC un 4C mārketinga komunikācijas pamata. Visās daļās iegūto datu un rezultātu atainošanai izmantota grafiskā metode. Pētījuma rezultāti apliecina, ka digitālā mārketinga stratēģijas izstrāde nodrošina SSĀSD strukturētu un mērķtiecīgu komunikāciju, kas saskan ar kopējo RTU Stratēģiju, tādējādi veicinot RTU zīmola atpazīstamību un jaunu ārvalstu studentu piesaisti. Plānveida komunikācija departamenta sociālo mediju kanālos un mērķauditorijai pielāgotu ierakstu publicēšana palielina auditorijas iesaisti un sekotāju skaitu, kas popularizē zīmolu. Maģistra darba apjoms ir 76 lapaspuses, darbā ievietoti 33 attēli un 11 tabulas, kā arī pievienoti 8 pielikumi. Izstrādei izmantoti 45 literatūras un informācijas avoti.
The Aim of the Master Thesis “Development of Digital Communication Strategy of International Cooperation and Foreign Students Department of Riga Technical University” is to develop a communication strategy for the further digital external communication, based on the theoretical basis, survey result and the experts’ point of view on the development of a strategy and its importance in reaching the aim of the department. The rapid development of modern technologies and the Internet has encouraged the digital presence of enterprises, by creating changes in the consumers’ habits, in their decision-making behavior of purchase, as well as by increasing the role of the marketing communication. ICFSD is mainly applying traditional marketing channels to attract new customers, however, in the influence of Covid-19 pandemic these channels are inefficient to attract the target audience. The communication is one-way and aimless. For ICFSD to adapt the communication to the consumers’ needs and to reach it, the department should follow the newest tendencies of the digital marketing and implement them in the digital communication. ICFSD is required to have a structured plan how to communicate with international markets purposefully. The research consists of three parts where with different methods the following has been identified: 1) the important of strategic management of communication and content marketing in the external communication and usage in digital marketing by applying the monographic method; 2) the opinion of ICFSD Deputy Director on the root cause of the problem and solutions by holding a semi-structured interview; the digital marketing communication of the department in the social media and its homepage by performing the content analysis; the opinion of RTU full-time foreign students on the current communication of ICFSD and their engagement in it by applying the graphical method; the point of view of experts on the importance of communication strategy in the external communication and its development principles by holding three semi-structured expert interviews; 3) the digital communication strategy which is based on the SOSTAC strategy planning model and the 4C marketing communication. The graphical method was used to represent the obtained data and the result gathered from all parts. The result of research confirms that the development of the digital marketing strategy ensures ICFSD a structured and purposeful communication which is in accordance to the overall RTU Strategy, therefore, promoting RTU brand awareness and attracting new foreign students. Planned communication in social media channels and adjusted posts to the target audience increases its engagement rate and the number of followers which promotes the brand. The volume of the thesis is 76 pages, 33 images, 11 tables, 8 appendices, 45 references.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.