Title: Klimata pārmaiņu satura integrēšana mārketinga komunikācijā mazumtirdzniecības nozares uzņēmumos Latvijā
Other Titles: Integration of Climate Change Content in Marketing Communication of Retail Companies in Latvia
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Santa Kliedere
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: mārketings;mārketinga komunikācija;klimata pārmaiņas;mazumtirdzniecības nozare;marketing;marketing communication;climate change;retail industry
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba „Klimata pārmaiņu satura integrēšana mārketinga komunikācijā mazumtirdzniecības nozares uzņēmumos Latvijā” mērķis ir, izmantojot zinātniski pētnieciskās metodes un balstoties uz teorētiskām atziņām par mārketinga komunikāciju, izstrādāt ieteikumus klimata pārmaiņu satura integrēšanai mārketinga komunikācijā mazumtirdzniecības uzņēmumiem Latvijā. Darba tēma ir aktuāla, jo klimata pārmaiņas – ilgtermiņa izmaiņas laikapstākļos, kas nosaka Zemes lokālo, reģionālo un globālo klimatu – ir pastiprinājušās cilvēki darbības rezultātā. Lai novērstu pastiprinātu temperatūras vidējo pieaugumu gadā, Eiropas zaļais kurss nosaka, ka līdz 2050. Gadam Es ir jāsasniedz klimata neitralitāte, līdz ar to ir jāmainās dažādām nozarēm un jāinformē sabiedrība par savām izvēlēm. Darbā tiek pētīta piecu Latvijas vērtīgāko mazumtirdzniecības uzņēmumu pēc “Latvijas vērtīgāko uzņēmumu top 2020” – SIA “Maxima Latvija”, SIA “Rimi Latvia”, SIA “Depo DIY”, AS “Drogas”, SIA “Firma Madara 89” jeb veikalu tīkla "Top!" – mārketinga komunikācija. Darbs ir veidots no trīs nodaļām. Darba pirmajā nodaļā, izmantojot monogrāfisko pētniecisko metodi, ir aprakstīta mārketinga komunikācijas loma biznesa mērķu sasniegšanā, integrētā mārketinga komunikācija un mārketinga komunikācijas specifika mazumtirdzniecības nozarē. Darba otrajā nodaļā, sekundāro datu analīzi un diskursīvo analīzi ar teorētiskās kodēšanas principu, ir raksturota pētīto uzņēmumu darbība, kā arī analizēts šo uzņēmumu mārketinga komunikācijā iekļautais saturs. Darba trešajā nodaļā, izmantojot kvalitatīvās pētījumu metodes fokusgrupu un ekspertu intervijas, tiek pētīta klimata pārmaiņu satura integrēšana mazumtirdzniecības uzņēmumu mārketinga komunikācijā Latvijā. Maģistra darba ietvaros tiek secināts, ka mazumtirdzniecības nozares uzņēmumiem Latvijā ir ieteicams izstrādāt ilgtermiņa integrētās mārketinga komunikācijas stratēģiju, pielāgojot saturu mērķauditorijai un izmantojamajiem kanāliem, ņemot vērā, ka viens no mazumtirdzniecības nozares mārketinga komunikācijas kanāliem ir veikals. Ieteicams veidot saturu par videi draudzīgu iepakojumu, izvairīšanos no atkritumu un izmešu radīšanas ar uzņēmuma ieviesto videi draudzīgo risinājumu izmantošanu, atkritumu šķirošanas punktu pieejamību veikalos vai pie tiem, kā arī izmantot partizānu mārketingu klimata pārmaiņu satura aktualizēšanai. Bakalaura darba apjoms ir 76 lapaspuses. Darbā ir 15 attēli, 1 tabula un tam pievienoti 10 pielikumi. Darbā izmantoti 77 dažādi informatīvie resursi. Atslēgvārdi: mārketings, mārketinga komunikācija, klimata pārmaiņas, mazumtirdzniecības nozare
The aim of the master's thesis “Integration of Climate Change Content in Marketing Communication of Retail Companies in Latvia” is to develop recommendations for integrating climate change content into marketing communication in retail companies in Latvia, using scientific research methods and theoretical findings on marketing communication. The topic of the work is relevant because climate change – long-term changes in the weather conditions that determine the Earth's local, regional, and global climate – has intensified as a result of human activities. In order to prevent the average annual increase in temperature, the European Green Deal states that the EU must achieve climate neutrality by 2050, so the public must be informed of their choices. The work examines the five most valuable retail companies in Latvia according to the “Latvia`s Most Valuable Enterprises TOP 101” – Ltd. “Maxima Latvija”, Ltd. “Rimi Latvia”, Ltd. “Depo DIY”, SE “Drogas”, Ltd. “Firma Madara 89” or the store chain “Top!” – marketing communication. Thesis consists of three chapters. Using the monographic research method, the first chapter, describes the role of marketing communication in achieving business goals, integrated marketing communication, and the specifics of marketing communication in the retail industry. Using secondary data analysis and discursive analysis with the principle of theoretical coding scientific methods, the second chapter describes companies included into the research, as well as the content included in the marketing communication of these companies is analyzed. Using qualitative research methods of the focus group discussions and expert interviews, the third chapter the integration of climate change content in marketing communication of retail companies in Latvia is researched. Within the framework of the master's thesis, it is concluded that retail companies in Latvia are recommended to develop a long-term integrated marketing communication strategy, adapting the content to the target audience and use suitable marketing communication channels, taking into account that one of the marketing communication channels in retail is a store. It is recommended to create content about environmentally friendly packaging, how to avoid waste and emissions with the use of environmentally friendly solutions implemented by the company, the availability of waste sorting points in or near stores, and use gorilla marketing. The volume of the master`s thesis is 76 pages. The thesis has 15 pictures, 1 table, and 10 appendices. 77 different informative resources are used in the work. Keywords: marketing, marketing communication, climate change, retail industry.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.