Title: “Rimi Latvia” un “Maxima Latvija” sociāli atbildīga uzņēmuma zīmola veidošana “Facebook” platformā pirms un Covid-19 krīzes laikā.
Other Titles: Rimi Latvia and Maxima Latvija socially responsible company brand making on Facebook before and during Covid-19 crysis.
Authors: Ilva Skulte
Patrīcija Gustavsone
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Atslēgvārdi: zīmols;zīmolvedība;korporatīvā sociālā atbildība;sociālie mediji;Facebook” komunikācija;Covid-19.;Keywords: brand;brand management;corporate social responsibility;social media;Facebook communication;Covid-19.
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir “Rimi Latvia” un “Maxima Latvija” sociāli atbildīga uzņēmuma tēla veidošana “Facebook” platformā pirms un Covid-19 krīzes laikā”. Darba mērķis ir salīdzināt “Rimi Latvia” un “Maxima Latvija” korporatīvās sociālās atbildības aspektus un to, kā Covid-19 krīze ir ietekmējusi to attīstību, kā arī noskaidrot, kā šie aspekti atspoguļojas komunikācijā sociālajā medijā “Facebook” un mijiedarbojas ar lapu sekotājiem Darba teorētiskā bāze balstās uz teorētisko atziņu izpēti par zīmola būtību, funkcijām, stratēģijām, uzņēmumu korporatīvo sociālo atbildību, sociālo mediju jēdzienu, attīstību, kā arī to ietekmi un iespējām uzņēmumu zīmolu veidošanā, un uzņēmumu vērtību pozicionēšanā. Darba praktiskajā daļā ir pētīta minēto uzņēmumu komunikācija sociālajā medijā “Facebook”, par kādām sociāli atbildīgām tēmām uzņēmumi ir komunicējuši ar saviem sekotājiem, kāda ir bijusi mijiedarbība starp uzņēmumu publicēto saturu un lapu sekotājiem, un vai Covid-19 ir ietekmējis pētāmo uzņēmumu korporatīvās sociālās atbildības komunikāciju. Pētījumā ir iekļautas intervijas ar “Rimi Latvia” un “Maxima Latvija” pārstāvjiem, lai noskaidrotu izmaiņas uzņēmuma komunikācijā par sociāli atbildīgiem jautājumiem ņemot vērā Covid-19 radušos krīzi. Pētījums ir veikts laika posmā no 2019. gada līdz 2021. gadam. “Rimi Latvija” un “Maxima Latvija” pēc teorijas definīcijām ir definējami kā uzņēmumi, kuru sociālā atbildības attīstības pakāpe ir augsta. Uzņēmumi aktīvi iestājas par visas sabiedrības interesēm – sociālo taisnīgumu, vides aizsardzību, sabiedrības izglītošanu un atbalstu. Uzņēmumi savos korporatīvās sociālās atbildības pārskatos kā mērķi norāda būt vieniem no korporatīvās atbildības līderiem. Darbā iegūtie rezultāti norāda uz to, ka uzņēmumi savā ikdienā seko līdzi tām vadlīnijām, kuras ir definējuši savos korporatīvās sociālās atbildības pārskatos. Salīdzinot abus uzņēmumus “Rimi Latvia” detalizētāk runā par sociālās atbildības aspektiem, kopumā definējot 17, īpaši koncentrējoties uz piecām jomām. Savukārt, “Maxima Latvija” definē 6 sociālās atbildības aspektus, koncentrējoties uz trīs jomām. Galvenie izaicinājumi ar ko jāsaskaras uzņēmumiem, kā sabalansēt labos nodomus, atbildību pret sabiedrību, vidi un uzņēmuma peļņu. Uzņēmumiem ir jārēķinās ar sabiedrību, jo tā vienmēr ir izvirzījusi prasības uzņēmumiem, tā ir spējusi ietekmēt uzņēmumu rīcību, attieksmi pret konkrētiem jautājumiem. Atslēgvārdi: zīmols, zīmolvedība, korporatīvā sociālā atbildība, sociālie mediji, Facebook” komunikācija,Covid-19.
The title of the master paper is “Rimi Latvia and Maxima Latvija socially responsible company brand making on Facebook before and during Covid-19 crysis” The purpose of the master paper is to compare corporate social responsibility aspects in Rimi Latvia and Maxima Latvija, as well how the COVID-19 crisis affected their development, also finding out how these aspects are reflected in communication on the social networking site Facebook and interacted with the followers of enterprises pages. The theoretical framework is based on the study of theoretical knowledge of the brand essence, functions, strategies, corporate social responsibility of enterprises, the term of social media, development, as much as their influence and opportunities in the formation of enterprise brands, and positioning of enterprise values. The practical part of the master paper was to study communication of the mentioned enterprises on the social networking site Facebook, socially responsible topics which are reported to followers by enterprises, interaction between content of the social pages of enterprises and their followers, and if the COVID-19 has impacted on corporate social responsibility communication of the enterprises. The master paper includes interviews with representatives of Rimi Latvia and Maxima Latvija to identify the changes in communication of each enterprise about socially responsible issues, given the crisis which has arisen in the COVID-19 period. The master paper was carried out during the period from 2019 to 2021. According to theoretical definitions, Rimi Latvia and Maxima Latvija are defined as enterprises with a high development degree of social responsibility. In addition, enterprises actively approve all the interests of society - social fairness, environmental protection, education and support of society. Enterprises have specified their goal which is one of the corporate responsibility leaders in their corporate social responsibility reports. The results of the master’s paper indicate that both enterprises daily use those recommended rules have been defined in their corporate social responsibility reports. By comparing two enterprises, Rimi Latvia declares in more detail about aspects of social responsibility, defining in general 17 aspects of social responsibility and focusing especially on five of them. However, Maxima Latvija defines six aspects of social responsibility, focusing on three of them. The main challenges which both enterprises should have encountered are connected with balance of good intentions, responsibility of society, environment and enterprise’s profit. Enterprises should have taken into account society because they have consistently put forward requirements for enterprises. It can affect the actions of enterprises, and the attitude of specific issues.
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.