Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVita Savicka-
dc.contributor.authorAleksandra Bērziņa-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2022-08-16T14:04:52Z-
dc.date.available2022-08-16T14:04:52Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/9023-
dc.descriptionStratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadībalv-LV
dc.descriptionStrategic and Public Relations Managementen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstract2021. gadā Ministru kabinets apstiprināja publiskā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plānu septiņiem gadiem, ar kuru plānots ieviest OECD sniegtos ieteikumus valsts dienesta nodarbināto profesionālās kapacitātes celšanai. Būtiski šī plāna uzdevumi uz pašvaldībām neattiecas, lai gan arī to darbinieki ir iesaistīti valstij būtisku funkciju nodrošināšanā un arī to profesionālā kompetence ir uzlabojama. Mācīšanās ir joma, kuras efektivitāte ir atkarīga ne vien no apstiprinātiem plāniem, bet arī darbinieku motivācijas un spējas mācīties. Maģistra darbā “Starppersonu komunikācijas modeļa izmantošana attīstības komunikācijas intervenču veidošanai. Pašvaldību darbinieku mērķtiecīgas mācīšanās piemērs” pētīts, kādi faktori ietekmē pašvaldību darbinieku mērķtiecīgu mācīšanos, un balstoties uz tiem izstrādātas attīstības komunikācijas intervences, lai to veicinātu. Attīstības komunikācija jeb C4D (communication for development) ir komunikācijas stratēģija uzvedības maiņai, kas intervences indivīda līmenī apvieno ar izmaiņām sociālekonomiskajā vidē, lai panāktu vēlamās uzvedības izmaiņas ilgtermiņā, kas ir aktuāli arī pašvaldību darbinieku mērķtiecīgas mācīšanās kontekstā. Lai izstrādātu attīstības komunikācijas intervences, maģistra darbā izmantots Starppersonu komunikācijas modelis, kas ir atzīts par īpaši efektīvu, lai izskaidrotu sarežģītu uzvedību, ko var ietekmēt sociālā vai fiziskā vide. Izmantojot Starppersonu komunikācijas modeli, maģistra darbā secināts, ka pašvaldību darbinieku mācīšanās uzvedību ietekmē dažādu faktoru kopums. To veido, piemēram, pašvaldību darbinieku izpratne par savu atbildību un nepieciešamību mācīties, uztvertās sociālās normas par to, vai ir pieņemami nepildīt pienākumus un nemācīties, līdzšinējie mācīšanās ieradumi, kā arī virkne ārējo faktoru – mērķtiecīgas mācīšanās politika pašvaldībā, pašvaldību mācību vajadzībām nepieciešamo mācību pieejamība, pašvaldības iedzīvotāju līdzdalība pašvaldības darbā, vadības attieksme pret darbiniekiem kā organizācijas vērtīgāko resursu mērķu sasniegšanai u.c. Ņemot vērā identificētos faktorus, balstoties uz C4D, maģistra darbā ir noteiktas pašvaldību darbinieku mācīšanās uzvedību veidojošajiem faktoriem atbilstošākās attīstības komunikācijas intervences. Izstrādātās attīstības komunikācijas intervences ir praktiski piemērojamas un politikas/vides līmenī ar advokāciju veicina mērķtiecīgas mācīšanās vidi pašvaldībās, organizāciju līmenī – ar sociālo mobilizāciju: pašvaldību darbinieku mācību vajadzībām nepieciešamo programmu izveidi, kopienu līmenī – ar sociālo izmaiņu komunikāciju: pašvaldību darbinieku kopienu izveidi, kas zina un pieprasa savu tiesību ievērošanu un paši maina sociālās normas un vidi. Starppersonu līmenī – ar sociālo izmaiņu komunikāciju tiek veicināta pašvaldības iedzīvotāju līdzdalība pašvaldības darbā, savukārt individuālajā līmenī – ar uzvedības maiņas komunikāciju: pašvaldību darbinieku attieksmes maiņa pret mērķtiecīgu mācīšanos kā pienākumu pret darba devlv-LV
dc.description.abstractIn 2021, the Cabinet of Ministers approved a seven-year plan aimed at implementing the recommendations provided by the OECD for raising the professional capacity of public service employees through purposeful learning and professional development. Nevertheless, significant portions of this plan do not apply to local governments, despite their employees also being involved in providing essential functions to the state and their professional competence being an area for improvement. Learning is an area where its effectiveness depends not only on approved plans but also on the motivation and ability of the individual (the employee in this case) to learn. This master’s thesis "The use of the interpersonal communication model for the development of communication interventions. An example of purposeful learning for municipal employees" examines what factors influence the purposeful learning of municipal employees. To promote learning based on the researched factors that influence the purposeful learning of municipal employees, communication interventions have been developed. Development communication, or C4D (communication for development), is a communication strategy for behaviour change that combines interventions at the individual level with changes in the socio-economic environment to achieve the desired long-term behaviour change, which is also relevant in the context of purposeful learning by municipal employees. To identify developmental communication interventions, this master's thesis uses an interpersonal communication model, which is particularly effective in explaining complex behaviours that may be influenced by the social or physical environment. By using the interpersonal communication model, it is concluded in this master's thesis that the learning behaviour of municipal employees is influenced by various different factors. For example, the awareness of municipal employees about their responsibilities, the perceived social norms about whether it is acceptable not to perform duties and not to study, current learning habits, as well as several external factors, including targeted learning policy in the municipality, access to municipal training, participation in the work of the municipality, and management attitude towards employees. Considering the identified factors, based on C4D, the most appropriate development communication interventions identified in this master's thesis are those that shape the learning behaviour of municipal employees. The development communication interventions identified herein are directly applicable in practice. At the policy/environment level, advocacy can promote a targeted learning environment in municipalities. At the organizational level (through social mobilization), programs can be developed for municipal employees, and these can support collective efforts to demand respect for their rights and to change social norms and their environment. At the interpersonal level, social change communication promotesen-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectpubliskā pārvalde; pašvaldības; mērķtiecīga mācīšanās darbā; C4D; starppersonu komunikācijas modelis; attīstības komunikācija; uzvedības maiņas komunikācijalv-LV
dc.subjectpublic service; local governments; purposeful learning; C4D; interpersonal communication model; communication for development; behavior change communicationen-UK
dc.titleStarppersonu komunikācijas modeļa izmantošana attīstības komunikācijas intervenču veidošanai. Pašvaldību darbinieku mērķtiecīgas mācīšanās piemērs.lv-LV
dc.title.alternativeUsing the model of interpersonal communication for interventions of communication for development. An example of targeted learning for municipal employees.en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Komunikacijas_fakultate_SSAM_2022_Aleksandra_Berzina_018550.pdfMaģistra darbs1.05 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
2022_KF_SSAM_Berzina_Aleksandra_pielikumi.pdfNoslēguma darba pielikums778.48 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.