Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGuna Zvirbule-
dc.contributor.authorLāsma Bitjukova-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2022-08-16T14:04:45Z-
dc.date.available2022-08-16T14:04:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/9010-
dc.descriptionVeselības komunikācijalv-LV
dc.descriptionHealth Communicationen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir “Starppersonu komunikācijas ietekme uz pacientu pieredzi”. Par tēmas aktualitāti norāda, ka liela daļa pacientu sūdzību ir saistītas ar veselības aprūpes speciālistu nepietiekamajām komunikācijas prasmēm un nevērīgu attieksmi. Priekšstats par saņemtās veselības aprūpes kvalitāti lielā mērā ir atkarīgs no pacientu mijiedarbības ar veselības aprūpes speciālistu komandu, pozitīva pacientu pieredze tiek saistīta ar augstāku veselības aprūpes personāla labbūtību un labākiem ārstēšanas rezultātiem. Darba mērķis – noskaidrot starppersonu komunikācijas ietekmi uz ārstniecības iestādes “X” pacientu pieredzi un sniegto vērtējumu par saņemtā veselības aprūpes pakalpojuma kvalitāti un izstrādāt priekšlikumus starppersonu komunikācijas attīstībai iestādē. Pētniecības uzdevumi – apkopot un analizēt zinātniskos literatūras avotus par komunikāciju veselības aprūpē, starppersonu komunikāciju, pacientu un veselības aprūpes speciālistu saziņas veidiem un pacientu pieredzi, izstrādāt pētījuma teorētisko ietvaru, veikt dokumenta kontentanalīzi, izstrādāt datu ieguvei nepieciešamo pētniecības instrumentu – daļēji strukturētas intervijas jautājumus, intervēt respondentus, iegūt sekundāros datus un analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus. Darba hipotēze – pacienti ar pozitīvu starppersonu komunikācijas pieredzi sniedz augstāku vērtējumu par saņemto veselības aprūpes pakalpojumu. Pētījumā izmantots jaukts pētījumu dizains, kvalitatīvās un kvantitatīvā pētniecības metode. Pētījuma ietvaros tika veikta ārstniecības iestādes “X” pacientu pieredzes anketas kontentanalīze, analizētas 269 pacientu pieredzes anketas un ar kvalitatīvās pētniecības metodes – intervijas – palīdzību aptaujāti ārstniecības iestādes “X” 10 dažāda līmeņa veselības aprūpes speciālisti. Apkopojot rezultātus, tika secināts, ka efektīvu starppersonu komunikāciju ārstniecības iestādē “X” kavē pacientu un tuvinieku agresija, ierobežotais saziņas laiks, personāla pārslodze, kompetenču trūkums un aizspriedumi. Māsas palīgu/sanitāru un citu darbinieku komunikācija, cieņpilna izturēšanās, informācija par zāļu ievades nolūku un iespējamām blakusparādībām, zāļu lietošanu izrakstoties no stacionāra, saprotama informācija izrakstā ir nozīmīgākie starppersonu komunikācijas aspekti pacientu pieredzes veidošanā. Lai veicinātu starppersonu komunikācijas attīstību iestādē, galvenokārt, ir nepieciešamas komunikācijas apmācības personālam, darbinieku regulāra iepazīstināšana ar pacientu pieredzes anketu pārskatiem un viņu emocionālās labbūtības nodrošināšana darba vietā.lv-LV
dc.description.abstractThe topic of master's work is “The impact of interpersonal communication on patient experience”. On the topically of the topic indicates that a large proportion of patient complaints are related to the low communication skills of health care professionals and unkind attitude. The perception of the quality of healthcare received depends to a large extent on the interaction of patients with the team of healthcare professionals, a positive patient experience is associated with higher well-being of healthcare staff and better treatment outcomes. The aim of the work is to find out the impact of interpersonal communication on the experience of patients of medical institution "X" and the provided assessment of the quality of the received health care service and to develop proposals for the development of interpersonal communication in the institution. Research tasks – to compile and analyze scientific literature on communication in health care, interpersonal communication, the ways in which patients and healthcare professionals communicate and the experience of patients, to develop the theoretical framework of the research, perform a content analysis of the document, develop a research tool for data collection - semi-structured interview questions, interview respondents, obtain secondary data and analyze the results obtained, draw conclusions and make proposals. Working hypothesis - patients with positive interpersonal communication experience give a higher rating for the received health care service. The study uses a mixed research design, qualitative and quantitative research method. Within the framework of the study, a content analysis of the patient experience questionnaire of the medical institution "X" was performed, 269 patient experience questionnaires were analyzed and 10 health care specialists of different levels of the medical institution "X" were interviewed with the help of qualitative research method - interview. Summarizing the results, it was concluded that effective interpersonal communication in medical institution "X" is hindered by aggression of patients and relatives, limited communication time, staff overload, lack of competencies and prejudices. Communication between nursing assistants/sanitary and other staff, respectful treatment, information regarding the purpose of administration of the medicine and possible side effects, the use of the medicine when leaving the hospital, understandable information in the statement is the most important aspects of interpersonal communication in shaping the patient experience. In order to promote the development of interpersonal communication in the institution, communication training for staff is mainly required, regular acquaintance of employees with reports of patient experience questionnaires and ensuring their emotional well-being in the workplace.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectStarppersonu komunikācijalv-LV
dc.subjectpacientu pieredzelv-LV
dc.subjectveselības aprūpes speciālistilv-LV
dc.subjectInterpersonal communicationen-UK
dc.subjectpatient experienceen-UK
dc.subjecthealth care professionals.en-UK
dc.titleStarppersonu komunikācijas ietekme uz pacientu pieredzi.lv-LV
dc.title.alternativeThe impact of interpersonal communication on patients experience.en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.