Title: SIA “Kardioloģijas Privātprakse” ehokardiogrāfijas izmeklējuma gaidīšanas laika un kvalitātes novērtēšana
Other Titles: Ltd. “Cardiology Private Practice” assessment of waiting time and quality of echocardiography examinations
Authors: Igors Trofimovs
Linda Federa
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: ehokardiogrāfija;pieejamba;kvalitāte;gaidīšanas ilgums uz ehokardiogrāfiju;echocardiography;availability;quality;waiting time for echocardiography
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēmas nosaukums ir “SIA "Kardioloģijas Privātprakse" ehokardiogrāfijas izmeklējuma gaidīšanas laika un kvalitātes novērtēšana”. Šī darba mērķis ir novērtēt pacientu apmierinātību ar SIA “Kardioloģijas Privātprakse” saņemto ehokardiogrāfijas izmeklējumu un izstrādāt priekšlikumus tā pilnveidošanai. Ar šī darba palīdzību autore vēlas aktualizēt ehokardiogrāfijas izmeklējuma nozīmi sirds un asinsvadu slimību diagnostikā, konstatējot aktuālo situāciju valstī un pasaulē, proti, apzinot mirstības rādītājus tieši no sirds un asinsvadu sistēmas slimībām. Darbā tiek salīdzināts gaidīšanas laiks uz ehokardiogrāfijas izmeklējumu dažādās Rīgas reģiona medicīnas iestādēs, gan privātajā sektorā esošajās, gan tajās, kuras atrodas līgumattiecībās ar NVD. Tāpat darba izstrādē tiek pielietota pacientu anketēšana kā instruments pakalpojumu kvalitātes novērtēšanai. Maģistra darba uzdevumi ir vairāki. Primārie darba uzdevumi, kas attiecas uz pētījuma praktisko daļu ir noskaidrot gaidīšanas laiku uz ehokardiogrāfijas izmeklējumu Rīgas reģiona medicīnas iestādēs un salīdzināt to ar SIA “Kardioloģijas Privātprakse”, kā arī ar pacientu aptaujas anketas palīdzību noskaidrot pacientu viedokli par sniegto pakalpojumu kvalitāti SIA “Kardioloģijas Privātprakse un sagatavot rekomendācijas SIA “Kardioloģijas Privātprakse” sniegtā ehokardiogrāfijas izmeklējuma kvalitātes pilnveidošanai. Kvalitātes uzlabošanas nolūkos darbā tiek rasta atbilde uz sekojošu pētījuma jautājumu: “Kuri apmierinātības faktori visvairāk korelē viens ar otru?” Darba gaitā tiek konstatētas SIA “Kardioloģijas Privātprakse” kvalitātes novērtēšanas galvenās problēmas – “pacientu neapmierinātība ar gaidīšanas laiku līdz konsultācijai” un “ceļa atrašana uz konkrēto medicīnas iestādi”. Tāpat darba gaitā tiek konstatēti tie pacientu apmierinātības faktori, kuri visvairāk korelē viens ar otru: “apmierinātība ar saziņu un apmierinātība ar ārstēšanu”, “apmierinātība ar saziņu un apmierinātība ar sniegto informāciju”, “apmierinātība ar saziņu un apmierinātība ar sniegto servisu”, “apmierinātība ar ārstēšanu un apmierinātība ar ekspektācijām”. Iegūtie darba rezultāti turpmāk varētu tikt izmantoti gaidīšanas ilguma samazināšanai uz ehokardiogrāfijas izmeklējumu gan konkrētajā medicīnas iestādē, gan daļēji arī citās medicīnas iestādēs. Tāpat darba rezultāti var tikt izmantoti gan konkrētās medicīnas iestādes, gan daļēji arī citu medicīnas iestāžu kvalitātes kritēriju pilnveidošanai un uzlabošanai. Federa, Linda. SIA "Kardioloģijas Privātprakse" ehokardiogrāfijas izmeklējuma gaidīšanas laika un kvalitātes novērtēšana. Maģistra darbs/ zinātniskais vadītājs Dr.Igors Trofimovs. Rīga: RSU, 2022. 76 lpp.: 70 literatūras avoti, 7 attēli; 1 tabula; 1 pielikums.
The title of the Master's Thesis is " Ltd. “Cardiology Private Practice” assessment of waiting time and quality of echocardiography examinations". The aim of this work is to assess patients' satisfaction with the echocardiography examination received by Ltd. “Cardiology Private Practice” and to develop proposals for its improvement. With the help of this work, the author wants to update the significance of echocardiography examinations in the diagnosis of cardiovascular diseases, identifying the current situation in the country and in the world by identifying mortality rates from cardiovascular diseases. The author compares the waiting time for an echocardiography examination in various medical institutions in the Riga region, both in the private sector and in those in a contractual relationship with the country. Patient questionnaires are also used in the development of the work as a tool for evaluating the quality of services. The tasks of the master's thesis are several. The primary tasks related to the practical part of the study are to find out the waiting time for echocardiography examination in Riga region medical institutions and to compare it with Ltd. “Cardiology Private Practice”, as well as to find out the patients' opinion about the quality of services provided by Ltd. “Cardiology Private Practice” and to prepare recommendations for the improvement of the quality of the echocardiography examinations provided by Ltd. “Cardiology Private Practice”. In order to improve quality, the following research question is answered in the work: "Which satisfaction factors correlate the most with each other?" In the course of the work, the main problems of quality assessment of SIA “Kardioloģijas Privātprakse” are identified - “patients' dissatisfaction with the waiting time until the consultation” and “finding a way to a specific medical institution”. Also, in the course of the work, the factors of patient satisfaction that are most correlated with each other are identified: “satisfaction with communication and satisfaction with treatment”, “satisfaction with communication and satisfaction with information”, “satisfaction with communication and satisfaction with service”, “ satisfaction with treatment and satisfaction with expectations ”. The obtained results could be further used to reduce the waiting time for an echocardiography examination both in the particular medical institution and partly in other medical institutions. The results of the work can also be used to improve the quality criteria of the particular medical institution and partly in other medical institutions. Federa, Linda. Ltd. “Cardiology Private Practice” assessment of waiting time and quality of echocardiography examinations. Master Thesis / scientific supervisor Dr.Igors Trofimovs. Riga: RSU, 2022. 76 pages: 70 references, 7 pictures; 1 table; 1 appendix.
Description: Veselības vadība
Health management
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pielikums Nr.1.pdfNoslēguma darba pielikums40.03 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Galvojums.pdfNoslēguma darba pielikums51 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Sabiedribas_veselibas_un_socialas_labklajibas_fakultate_MFVVM_2022_Linda_Federa_004282.pdfMaģistra darbs1.14 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.