Title: Back Pain Among Medical Students in Relation to Ergonomic and Psychological Factors
Other Titles: Medicīnas studentu muguras sāpes saistībā ar ergonomiskiem un psiholoģiskiem faktoriem
Authors: Ieva Kalve
Jonas Maier
Medicīnas fakultāte
Faculty of Medicine
Keywords: Atslēgvārdi: Medicīnas studijas;muguras sāpes;ergonomika;psiholoģija.;Keywords: Medical studies;back pain;ergonomics;psychology
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Kopsavilkums Vispārīga informācija: Medicīnas studijas ir saistītas ar milzīgiem pūliņiem, lai tiktu galā ar mācību programmu. Ilgās mācību stundas noslogo muskuļu un skeleta sistēmu, kā arī medicīnas studentu garīgo veselību, tāpēc fiziskās, kā arī garīgās veselības jautājumu attīstība ir neizbēgama. Pētījuma mērķis ir izvērtēt aktīvo medicīnas studentu muskuloskeletālās un psiholoģiskās sūdzības, kā arī novērtēt izglītojamo fiziskās aktivitātes un pašārstēšanās iespējas ikdienas dzīvē medicīnas skolā. Hipotēze: Ergonomika un garīgais stress rada ietekmi uz aktīvo medicīnas un zobārstniecības studentu mugurkaulu. Metodes: Pētījumā ir izmantota digitālā anketa, kas no pirmā līdz sestajam gadam tika sniegta medicīnas/zobārstniecības studentiem, izmantojot Google formas, neatkarīgi no universitātes un valsts. Anketa bija pieejama no 2020. gada aprīļa līdz 2020. gada jūlijam. Kopumā tika aptaujāti103 medicīnas un zobārstniecības studenti, kuri vismaz vienu reizi mūžā cietuši no muguras sāpēm. Dati tika apkopoti programmā Microsoft Excel un analizēti ar SPSS 26. versiju. Rezultāti: Medicīnas un zobārstniecības studentiem, kuru vidējais vecums ir 23 gadi, bija muguras sāpju līmenis 5/10 Vizuālās analīzes skalā, kā arī viegli traucējumi 8% apmērā modificētajā olifēzijas invaliditātes indeksā. Visbiežāk muguras sāpju vieta starp studentiem bija mugurkaula jostas daļa, kam sekoja kakla daļas mugurkauls. Bez tam galvassāpes bija visbiežāk novērotais pavadošais simptoms. Turklāt studenti norādīja, ka otrā studiju gada laikā (VAS 7) ir sasniegts augstākais garīgā stresa līmenis. Kopumā medicīnas un zobārstniecības studentiem bija laba izpratne par fizioloģisko pozu studiju laikā, tomēr viņi to neiekļāva savā ikdienas mācību rutīnā, kas parasti bija vairāk nekā 3 stundas ilga studēšana pēc kārtas, līdz iestājās pārtraukums. Visbeidzot, gandrīz visi studenti (96%) papildus savai medicīniskajai apmācībai veica kāda veida sportu, un papildus tam 63% studentu bija ieinteresēti gūt zināšanas par savām reālajām sūdzībām un mainīt dzīvesveidu, lai labāk tiktu galā ar muguras sāpēm. Secinājums: Pētījums atklāja satraucošu muguras sāpju līmeni jauno medicīnas un zobārstniecības studentu vidū, kuri piedalījās pētījumā. Pētījumā vērojamas muguras sāpju lokalizācijas tendences, kvantitāte un kvalitāte, ko var pamatot ar pašreizējās literatūras datiem. Medicīnas studiju pirmajā posmā psiholoģiskais spiediens bija vislielākais. Tomēr gandrīz visi studenti izrādījuši interesi par sportu, un viņiem bijusi laba teorētiskā izpratne par ergonomiku ikdienas dzīvē, ko nākotnē iespējams uzlabot ar praktisko apmācību.
Summary Background: Medical studies are associated with a tremendous amount of efforts in order to cope with the curriculum. The long lasting hours of studying are stressing the musculoskeletal system as well as the mental health of the medical students, therefore the development of physical as well as mental health issues is inevitable. Aim of the research is to evaluate the musculoskeletal and psychological complains of active medical students as well as to assess the physical activity and self-treatment options of the students in the daily life at medical school. Hypothesis: Ergonomics and mental stress influence the spine of active medical and dentistry students. Methods: The study includes a digital questionnaire which was provided via Google Forms to medical/dentistry students from the first until the sixth year, regardless of university and country. The questionnaire was accessible from April 2020 until July 2020. In total 103 medical and dentistry students who suffered from back pain at least once in their life have finished the questionnaire successfully. The data were collected with Microsoft Excel and analyzed with SPSS Version 26. Results: Medical and dentistry students, with a median age of 23 years, had a back pain level of 5/10 on the Visual-Analogue-Scale as well as a mild disability score of 8% in the modified Oswestry Disability Index. The most common location of back pain among the students was the lumbar spine followed by the cervical spine. Additionally, headache was the most often reported supportive symptom. Further, the students stated that the highest mental stress level was reached during the second year of studies (VAS 7). In general, medical and dentistry students had a good understanding of a physiological posture during studying, however, they did not include it in their daily study routine which usually was more than 3h studying in a row until a break was taken. Finally, almost all students (96%) were performing sports of any kind besides their medical training and on top of that 63% of the students were interested in gaining knowledge about their actual complains and change their lifestyle to cope with the back ache better. Conclusion: The study revealed an alarming back pain level among young medical and dentistry students participated in the research. There could be seen tendencies of back pain location, quantity and quality which can be supported by the current state of literature. During the first stage of medical studies the psychological pressure was the greatest. However almost all students have shown interest in sports and they had a good theoretical understanding of ergonomics in the daily life which can be improved by practical training in the future.
Description: Medicīna
Medicine
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo pētnieciskie darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ethics committee_Jonas Maier.pdfNoslēguma darba pielikums277.96 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Medicinas_fakultate_SSNMF_2022_Jonas_Maier_028586.pdfStudējošā pētnieciskais darbs766.52 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.