Title: Uzņēmuma “BTA Baltic insurance company” mārketinga komunikācijas analīze korporatīvās sociālās atbildības kontekstā
Other Titles: Analysis of marketing communication of the company “BTA Baltic insurance company” in the context of corporate social responsibility
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Signe Rudko
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Mārketings;mārketinga komunikācija;korporatīvā sociālā atbildība;zīmola tēls;apdrošināšana;Marketing;marketing communication;corporate social responsibility;brand image;insurance
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba “Uzņēmuma “BTA Baltic insurance company” mārketinga komunikācijas analīze korporatīvās sociālās atbildības kontekstā” mērķis ir - analizējot uzņēmuma “BTA Baltic insurance company” mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstā, izstrādāt ieteikumus šīs komunikācijas pilnveidošanai, lai stiprinātu uzņēmuma BTA zīmola tēlu. Pētījums ir aktuāls, jo, mainoties ikdienas paradumiem un attīstoties tendencēm, sabiedrība pieprasa būt atbildīgiem ne tikai cilvēkiem vienam pret otru, bet arī uzņēmumiem un to īstenotajai uzņēmējdarbībai. Papildus tam, dažādas iesaistītās puses pieprasa arī skaidru un patiesu komunikāciju, kas nozīmē, ka nepietiek ar korporatīvās sociālās atbildības (KSA) politikas izstrādi, bet nepieciešams nodrošināt arī atbilstošu komunikāciju, lai ieguvumi būt gan sabiedrībai kopumā, gan pašam uzņēmumam. Maģistra darbs sastāv no trīs daļām - pirmajā nodaļā ir analizēta teorētiskā informācija par mārketinga komunikāciju, KSA un tās integrēšanu komunikācijā, kā arī zīmola tēlu. Darba otrajā nodaļā ir apskatīta Latvijas nedzīvības apdrošināšanas nozare un uzņēmuma BTA darbības attīstība, kā arī pētīta BTA sociālās atbildības politika un tās elementu integrēšana uzņēmuma mārketinga komunikācijā. Trešajā nodaļā ir analizēti ekspertu interviju rezultāti, kam sekojoši nodaļas noslēgumā ir izstrādāti ieteikumi šīs komunikācijas pilnveidei. Darba izstrādē izmantota monogrāfiskā metode teorētiskās informācijas analīzei par mārketinga komunikāciju, KSA jēdzienu un zīmola tēla būtību, sekundāro datu analīzes metode Latvijas nedzīvības apdrošināšanas nozares, uzņēmuma BTA darbības, kā arī KSA politikas analīzei, kontentanalīze uzņēmuma BTA īstenotās mārketinga komunikācijas KSA kontekstā analīzei, grafiskā metode datu attēlošanai un kvalitatīvā pētījuma metode - ekspertu intervijas - aktuālo KSA tendenču apdrošināšanas nozarē analīzei un uzņēmuma BTA īstenotās mārketinga komunikācijas KSA kontekstā novērtēšanai, priekšlikumu izstrādei. Pētījumā gaitā iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka uzņēmuma BTA komunikācijai ir divas galvenās mērķauditorijas grupas – iekšējā (darbinieki) un ārējā (sabiedrība), komunikācija KSA kontekstā ir vienota tās stilā, taču tā nav regulāra. Pētījuma gaitā secināts, ka vienota un stratēģiska komunikācija, atbilstoši KSA iniciatīvu mērķiem, kas realizēta konsekventi, vienotā stilā un saskaņā ar uzņēmuma biznesa stratēģiju, pirmkārt, var stiprināt BTA kā darba devēja tēlu, otrkārt, var veidot un stiprināt BTA atpazīstamību, reputāciju un uzņēmuma zīmola tēlu. Darba apjoms ir 80 lpp. Darbā ir 18 attēli, 6 tabulas un ir pievienoti 9 pielikumi. Darba izstrādē ir izmantoti 75 informatīvie avoti.
The aim of the Master’s Thesis “Analysis of marketing communication of the company “BTA Baltic insurance company” in the context of corporate social responsibility” is - by analyzing the marketing communication of the company “BTA Baltic insurance company” in the context of corporate social responsibility, to develop recommendations for improvements of this communication in order to strengthen the company's BTA brand image. This theme is relevant because of the changing environment and evolving trends the society demands not only people towards each other to be responsible, but also companies and their businesses. In addition, different stakeholders demand clear and sincere communication, therefore it is not enough to develop only a corporate social responsibility (CSR) policy, but it's also necessary to ensure appropriate communication, so both the society and company itself can benefit from it. The Master’s Thesis consist of three parts - the first part focuses on analysis of theoretical information about marketing communication, brand image, CSR and its integration in marketing communication. The second part is devoted to non-life insurance sector in Latvia and BTA development, as well as analysis of BTA's CSR policy and integration of its elements into the marketing communication. The third part examines the results of expert interviews, followed by recommendations for the improvement of the communication. In the research the monographic method is used for the analysis of theoretical information about the marketing communication, the concept of CSR and brand image, secondary data analysis method is used for the examination of Latvian non-life insurance industry, BTA development and company’s CSR policy. The content analysis method is used for analysing BTA communication in context of CSR, graphic method is used for visualising data and expert interviews are used for analysis of current CSR trends in the insurance sector and evaluation of marketing communication implemented by BTA in the context of CSR. The results obtained during the research allow to conclude that BTA communication has two main target groups - internal (employees) and external (public), the communication of the BTA in the context of CSR is unified in its style, but it is not regular. The study concludes that unified and strategic communication, in accordance with the goals of CSR initiatives, implemented consistently, in a unified style and in accordance with the company's business strategy, firstly, can strengthen BTA's image as an employer and secondly, can build and strengthen BTA's recognition, reputation and brand image in society. The work consists of 80 pages, it contains 18 pictures, 6 tables and 9 appendixes are added. In the research 75 literature sources have been used.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022_ESF_SMBVMe_Rudko_pielikumi.pdfNoslēguma darba pielikums401.45 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Eiropas_studiju_fakultate_SMBVMe_2022_Signe_Rudko_048135.pdfMaģistra darbs1.52 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.