Title: Digitālo pakalpojumu ieviešanas iespējas tūrisma informācijas centros Zemgales reģionā patērētāju piesaistīšanas kontekstā
Other Titles: Possibilities of introduction of digital services in tourism information centers in Zemgale region in the context of consumer attraction
Authors: Santa Bormane
Beāte Kristiāna Vilciņa
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Digitālie pakalpojumi;tūrisma informācijas centri Zemgales reģionā;patērētāju piesaiste;Digital services;tourism information centers in Zemgale region;consumer attraction
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir “Digitālo pakalpojumu ieviešanas iespējas tūrisma informācijas centros Zemgales reģionā patērētāju piesaistīšanas kontekstā”. Pētījuma mērķis: balstoties uz teorētiskajām atziņām par digitalizācijas nozīmi pakalpojumu sniegšanā un tās pielietojumu tūrisma nozarē, veikto patērētāju aptauju un ekspertu intervijām, izstrādāt ieteikumus digitālo pakalpojumu ieviešanai tūrisma informācijas centros (turpmāk – TIC) Zemgales reģionā patērētāju piesaistīšanas kontekstā. Darba tēma ir aktuāla, jo tūrisma nozare Latvijā ir digitālo inovāciju sākuma stadijā, savukārt tūristi arvien vairāk izmanto viedās tehnoloģijas un ierīces. Digitālās tehnoloģijas, digitālie risinājumi un rīki ir radījuši ievērojamas pārmaiņas nozarē, veidojot jaunus tūrisma uzņēmumus, produktus un pakalpojumus, un patērētāju pieredzi. Kā arī, tūrisma nozares digitalizācija izvirzāma par vienu no nozares attīstības prioritātēm Latvijā. Izvirzītā pētījuma mērķa sasniegšanai darba pirmajā nodaļā tika izmantota monogrāfiskā metode, apkopojot un analizējot zinātnisko literatūru par digitalizācijas lomu pakalpojumu sniegšanā, digitālajiem pakalpojumiem un to lietošanas īpatnībām. Otrajā nodaļā izmantota sekundāro datu analīze, analizējot pētījumus par digitalizāciju un digitālajām tendencēm tūrisma nozarē, kā arī TIC Zemgales reģionā darbību. Trešajā nodaļā izmantota kvalitatīvā datu analīzes metode, kur veiktas daļēji strukturētas intervijas ar tūrisma nozares ekspertiem, kā arī kvantitatīvā datu analīzes metode – tiešsaistes patērētāju aptauja. Pēc rezultātu apkopošanas, izmantota salīdzinošā analīze, lai novērtētu kā dažādus digitālos pakalpojumus vērtē intervētie eksperti un kā patērētāji. Grafiskā metode izmantota iegūto rezultātu attēlošanai un interpretācijai. Izpildot maģistra darbā izvirzītos uzdevumus un atbildot uz pētījuma jautājumu, tika secināts, ka šobrīd būtiska un nozīmīga ir šādu piecu digitālo pakalpojumu ieviešana TIC Zemgales reģionā, kas veicinātu patērētāju piesaisti: interaktīvas digitālas tūrisma spēles un atrakcijas, izglītojošas atrakcijas TIC, izmantojot virtuālās realitātes 3D brilles, kompleksā pilsētas vai novada apmeklējuma karte, individuāls personalizēts tūrisma ceļvedis un 360 grādu tūre pa pilsētu. Neatkarīgi no paaudzes, kuru pārstāv konkrētais patērētājs, paaudzes prioritāri dod priekšroku tūrisma aktivitātēm un gūtajai pieredzei konkrētajā tūrisma galamērķī. Domājot par ilgtspējīgu, digitālu un videi draudzīgāku pakalpojumu ieviešanu TIC, jāņem vērā paaudžu atšķirīgie uzskati un vēlmes, digitālās prasmes un digitālo tehnoloģiju lietojums ikdienā. Darba apjoms ir 78 lappuses, darbs ilustrēts ar 16 attēliem un 11 tabulām, satur 5 pielikumus un 76 izmantotās literatūras un informācijas avotu vienības.
The theme of the thesis paper is “Possibilities of introduction of digital services in tourism information centers in Zemgale region in the context of consumer attraction”. The aim is: based on theoretical knowledge of the role of digitalization in the provision of services and its use in the tourism sector, conducted consumer surveys and expert interviews, to develop recommendations for the introduction of digital services in tourism information centers (hereinafter – TIC) in the Zemgale region in the context of attracting consumers. The topic of work is actual because the tourism sector in Latvia is in the early stage of digital innovation, while tourists are increasingly using digital technologies. Digital devices, technological solutions and digital tools have led to significant changes in the sector, creating new tourism businesses, products and services, as well as consumer experience. Digitization of the tourism sector, it is one of the priorities for the development of the sector in Latvia. In order to achieve the aim of the study, in the first chapter the monographic method of collecting and analyzing scientific literature about digitalization, the usage and peculiarities of digital services is used. In the second chapter the analysis of secondary data is used by analyzing research on digitization and digital trends in the tourism, as well as the operation of TICs in Zemgale region. The qualitative data analysis method, which conducted semi-structured interviews with experts, as well as the quantitative data analysis method for consumer survey is used in the third chapter. After summarizing the results, a comparative analysis was used to assess how the different digital services are evaluated by the interviewed experts and how they are perceived by consumers. The graphical method is used to represent and interpret the obtained results. Fulfilling the tasks set in the thesis and answering the research question, it was concluded that the introduction of the following five digital services in TIC in Zemgale region is important and significant and would increase consumer attraction: interactive digital tourism games; educational attractions through virtual reality 3D glasses in TIC; a complex city or its surroundings visiting card, a personalized tourist guide and a 360 - degree city tour. Regardless of the consumer generation represented, they give priority to tourism activities and experiences at the particular destination. When thinking about the introduction of sustainable and digital services in TICs, the different views and aspirations of generations, digital skills and the daily use of digital technologies must be taken into account. The body of the work is 78 pages, illustrated with 16 figures and 11 tables. The list of literature and sources used includes 76 units, and the paper is supplemented by 5 appendixes.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.