Title: Izplatītāko vingrojumu izpildes kļūdas, to negatīvas sekas un to patstāvīga noteikšana individuāli trenējošo cilvēku vidū
Other Titles: Most common exercise mistakes, its negative consequences and the ability to independently determine them among people who train individually
Authors: Anita Gauruča
Aleksandra Daņiļēviča
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: vingrinājumu izpildes tehnika;pietupiens;balsts uz apakšdelmiem;roku saliekšana un iztaisnošana;ķermeņa augšdaļas atcelšana;sāpes;traumas;exercise technique;squat;plank;push-ap;crunch;pain;trauma
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Kvalifikācijas darba tēma ir izplatītāko vingrojumu izpildes kļūdas, to traumu un sāpju risks un to patstāvīga noteikšana individuāli trenējošo cilvēku vidū. Statistika parāda, ka aptuveni 59% sporta klubu apmeklētāju trenējas individuāli, bez iespējas saņemt trenera atsauksmes par vingrojuma kvalitāti. Tomēr izpildes tehnika ir viens no būtiskajiem nosacījumiem, lai novērstu iespējamas traumas un sāpes. Pētījuma mērķis ir izpētīt izplatītāko vingrojumu (pietupiens, balsts uz apakšdelmiem, roku saliekšana un iztaisnošana un ķermeņa augšdaļas atcelšana) tehnikas izpildes kļūdas, to traumu un sāpju riskus un prasmi tas patstāvīgi noteikt individuāli trenējošo cilvēku vidū. Pētījuma literatūras apskatā ir aprakstītas un noskaidrotas visbiežāk sastopamas izpildes tehnikas kļūdas katram vingrinājumam, kā arī traumu un sāpju risks, ko var izraisīt regulārais šo kļūdu atkārtojums. Pētījuma praktiskai daļai bija izstrādāta pašnovertēšanas aptaujas anketa. Jautājumi ir veidoti ar mērķi ieskatīties vingrinājumu tehniskajā izpildījumā. Kopumā anketā ir 23 jautājumi ar atbilžu variantiem. Aptaujā piedalījās 47 respondenti. Datu analīze apstiprināja pētījumā izvirzīto jautājumu, ka cilvēki trenējoties individuāli galvenokārt nevar patstāvīgi noteikt vingrojumu izpildes tehnikas kļūdas, jo 68% atbilžu uz jautājumiem par svarīgo kontrolpunktu ievērošanu pildot vingrinājumu ir "drīzāk nē, nekā jā" un "nē", kas secina, ka vairākums no aptaujātiem nezin vai neievēro pareizo vingrinājumu izpildes tehniku.
The topic of the qualification paper is the mistakes of the most common exercises, their negative consequences and their independent determination among people who train individually. Statistics show that about 59% of sports club visitors train individually, without the opportunity to receive coach's feedback on the quality of exercise. However, quality of technique is one of the essential requirement to prevent possible injuries and pain. The aim of the research is to study the most common exercises (squat, plank, crunch and push-up) technique mistakes, their negative consequences and the ability to independently determine it among people who train individually. A review of the study literature describes and identifies the most common mistakes in performance technique for each exercise, as well as the risk of injury and pain that may be caused by regular recurrence of these mistakes. A self-assessment questionnaire was developed for the practical part of the study. The questions are designed to look at the technical performance of the exercise. In total, the questionnaire contains 23 multiple choice questions. 47 respondents took part in the survey. The analysis of the data confirmed the question raised in the study that people are not able to independently identify the mistakes of exercise technique when training individually, as 68% of the answers to the questions about the observance of important checkpoints during the exercise are "no rather than yes" and "no", which concludes that the majority from the respondents do not know or do not follow the correct exercise technique.
Description: Veselības sporta speciālists
Health care sports specialist
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.