Title: Sleep Changes during Covid-19 Pandemic and its Effect on Academic Performance among University Students
Other Titles: Miega traucējumi COVID-19 pandēmijas laikā, un to ietekme uz studentu mācīšanās spējām
Authors: Žanna Martinsone
Ahmed Haidar Hashim Al Khatib
Ārvalstu studentu nodaļa
International Student Department
Keywords: miegs;mācības;atzīmes;akadēmiskais sniegums;Covid-19;pandēmija;koncentrācija;zilā gaisma;melatonīns;tiešsaistes studijas;universitāte;studenti;sleep;study;grades;academic performance;covid-19;pandemic;concentration;blue light;melatonin;online studies;university;students
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Ievads: Kopš Covid-19 vīrusa uzliesmojuma un pandēmijas sākuma pasaulē ir mainījušās daudzas lietas, tostarp izglītības sistēma, 155 pasaules valstīs tika īstenota tiešsaistes apmācība. Tiek uzskatīts, ka šīs lielās pārmaiņas izglītībā ietekmē studentu miegu un viņu akadēmisko sniegumu, it īpaši, ja galvenais veids, kā turpināt mācīties tiešsaistē, ir elektroniskās ierīces, un iepriekšējie pētījumi ir parādījuši korelāciju starp zilo gaismu un miegu. Mērķis: Izpētīt miega izmaiņas Covid-19 pandēmijas laikā, un to ietekmi uz akadēmisko sniegumu universitātes studentu vidū. Metode: Tika veikts kvalitatīvs šķērsgriezuma pētījums, tas tika veikts, izmantojot anonīmu tiešsaistes anketu, kas tika nosūtīta universitātes studentiem. Rezultāti: Šajā pētījumā piedalījās 106 dalībnieki-studenti: 60 - vīrieši un 46 - sievietes. Kopš pandēmijas sākuma 85,8% studentu palielināja elektronisko ierīču izmantošanas laiku. 79,2% respondent ziņoja par koncentrācijas samazināšanos nodarbību laikā un 54,7% novēroja koncentrācijas samazināšanos arī patstāvīgas mācīšanās laikā. 59,4% student bija problēmas ar tiešu atbildi uz jautājumiem stundas laikā, un 55,7% bija grūtības sekot līdzi pasniedzēju sniegtajam materiālam. Miega izmaiņas arī tika novērotas, piemēram, 62,3% ziņoja, ka viņi gulēja mazāk nekā 7 stundas. 60,4% studentiem bija problēmas ar miegu vismaz reizi nedēļā, bet 81,2% bija problēmas palikt nomodā vismaz reizi nedēļā dažādu aktivitāšu laikā. Tikai 10,4% studentu piedzīvoja kvalitatīvu miegu. Secinājumi: Covid-19 pandēmijas laikā, kad 155 valstīs izglītības sistēma pārgāja no klātienes mācībām uz tiešsaistes mācībām, skolēnu miega kvalitāte pasliktinājās, un lielākā daļa no viņiem gulēja mazāk nekā 7 stundas, kas ir mazāk nekā ieteikts. Studenti arī piedzīvoja vispārēju akadēmiskā snieguma kritumu, ko varētu izraisīt miega izmaiņas Covid-19 pandēmijas laikā.
Background: Since the outbreak of covid-19 virus and the start of the pandemic, many things have changed in the world, among them the educational system, were 155 countries across the world implemented online learning. This great change in education is thought to be impactful for students sleep and their academic performance, especially when the main way to carry on online learning is through electronics and previous studies has shown a correlation between blue lights and sleep. Aim: To study sleep changes during covid-19 pandemic and its effect on academic performance among university students. Method: We performed a qualitative cross-sectional study that was conducted through an anonymous online questionnaire survey that was sent out to university students. Results: The number of participants in this study was 106, 60 male students and 46 female students. 85,8% experienced an increase in their screen time since the start of the pandemic. 79,2% reported a decrease in concentration during class and 54,7% observed a decrease in concentration during own studies as well. 59,4% had problem answering questions during class directly and 55,7% had trouble keeping up with the professor as well. Sleep changes was also observed among the participants where 62,3% reported that they slept less than 7h. 60,4% had trouble sleeping at least once a week, 81,2% had problem staying awake at least once a week during various activities. Only 10,4% experienced good quality sleep. Conclusion: During the covid-19 pandemic where the educational system shifted from onsite learning to online learning in 155 countries, students sleep quality worsened and the majority of them slept less than 7 hours which is less than recommended. Students also experienced an overall decline in their academic performance which could be due to sleep changes during the covid-19 pandemic.
Description: Medicīna
Medicine
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo pētnieciskie darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.