Title: The Effect of Social Media on Anxiety in Young Adults
Other Titles: Sociālo mediju ietekme uz trauksmi jauniešu vidū
Authors: Maija Eglīte
Michel Junior Abou Sleiman
Ārvalstu studentu nodaļa
International Student Department
Keywords: sociālie mediji;trauksme;social media;anxiety
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Ievads: Puse pasaules iedzīvotāju izmanto sociālos medijus, kas ir piesaistījuši miljoniem lietotāju visā pasaulē. Cilvēki daudz laika pavada dažādās sociālo mediju platformās, kas ietekmē mūsu labklājību. Vienlaikus trauksme ir mūsdienās visizplatītākais garīgais traucējums, kas skar aptuveni 4% pasaules iedzīvotāju. Hipotēze: H1 Pastāv pozitīva saistība starp augstāku trauksmes līmeni un pastiprinātu sociālo mediju izmantošanu. H2. Tie, kas samazina sociālo mediju izmantošanu, piedzīvos zemāku trauksmes līmeni. Metode: Autoriem ir atšķirīgas metodoloģiskās pieejas, kas atrodamas katrā pētījumā, šī raksta mērķis ir aplūkot kopējos būtiskos rezultātus un kritiski izvērtēt pētījumu ierobežojumus, nevis iedziļināties publikāciju metodoloģijā. Mērķis: Pētījuma mērķis ir izpētīt saistību starp sociālo mediju platformu izmantošanu un trauksmi. Šis literatūras apskats ir vairāku pētījumu izvērtēšanas process tematiskā secībā. Rezultāti: Rezultāti atklāja, ka tiešsaistes sociālo kontaktu pārslodze un informācijas pārslodze, izmantojot sociālo mediju, palielina sociālo mediju platformās pavadīto laiku, kas galu galā izraisa nogurumu un ciešanas, kas abi ir trauksmes simptomi. Turklāt bailes palaist garām un bailes no negatīva vērtējuma var mudināt cilvēkus biežāk mijiedarboties sociālo mediju vietnēs. Apmēram pirms 15 gadiem cilvēki sociālo mediju platformās kopumā pavadīja minūtes, bet tagad biežāk tiek pavadītas vairākas stundas dienā. Secinājums: Pētījumā secināts, ka pastāv būtiska saistība starp trauksmi un sociālo mediju platformu izmantošanu. Sociālo tīklu vietņu ietekmi uz trauksmi var samazināt, ja palielinās informētība par sociālo mediju vietnēs pavadīto laiku.
Introduction: Half of world’s population are using social media, which has attracted millions of users worldwide. People spend a significant amount of time on various social media platforms that influences our well-being. Concurrently, anxiety is the most common mental disorder today, affecting approximately 4% of the global population. Hypothesis: H1 There is a positive relationship between higher levels of anxiety and increased use of social media. H2. Those who reduce their use of social media, will experience lower levels of anxiety. Method: Authors have the different methodological approaches found in each study, the aim of this article is to view the overall significant results and critically evaluate the limitations of the studies rather than delving into the methodology of the publications. Aim: The research aims to examine the relationship between the use of social media platforms and anxiety. This literature review is a process of evaluation of multiple studies in a thematic order. Results: The findings revealed that overload of online social contact and overload of information from the use of social media contributes to increased time spent on social media platforms, which eventually leads to fatigue and distress, both of which are symptoms of anxiety. Furthermore, fear of missing out and fear of negative evaluation can drive people to interact more frequently on social media sites. Approximately 15 years ago, people used to spend minutes on social media platforms in total, but now it is more common to spend several hours per day. Conclusion: The study concluded that there is a significant association between anxiety and the use of social media platforms. The effect of social networking sites on anxiety can be reduced if awareness is increased about time spent on social media sites
Description: Medicīna
Medicine
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo pētnieciskie darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.