Title: Informācijas tehnoloģiju izmantošana telesupervīzijā: datu drošība
Other Titles: Use of information technology in telesupervision: data security
Authors: Kristīne Mārtinsone
Kirils Dubiņins
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: COVID-19 pandemija;kiberdrošība;personas datu aizsardzība;attalinātā prakse;supervīzija;supervizora kompetences.;COVID-19 pandemic;Cybersecurity;Personal Data protection;Remote practice;supervision;supervision competences.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Abstrakts. Attālināto pakalpojumu sniegšana kļuva aktuāla visā pasaulē 2020. gadā COVID-19 pandēmijas laikā. Arī Latvijas supervizori bija spiesti savu praksi pārnest digitālajā telpā. COVID-19 pandēmijas izaicinājumi pavēra plašākas iespējas attalinātās prakses uzlabošanai. Pandēmija arī uzsvēra riskus, kas saistīti ar atbilstošu kompetenču trūkumu. Pēdējā desmitgadē globālā līmenī riski, kas saistīti ar attalināto konsultēšanu, apkopoti vadlīnijās, sniedzot profesionāļiem labākās prakses piemērus. Savukārt Latvijā šādas vadlīnijas vēl nav pieņemtas. Šis pētījums izstrādāts ar mērķi noskaidrot Latvijas supervizoru informētību par riskiem (kiberdrošības jomā), lietojot informācijas tehnoloģijas un personas datu aizsardzību COVID-19 pandēmijas radītajos apstākļos. Lai uzzinātu, kā Latvijas supervizori apzinās informācijas tehnoloģiju (kiberdrošības jomā) un personas datu aizsardzības riskus, Latvijas supervizoru starpā veikta aptauja un nodrošinot datu triangulāciju tika organizēta ekspertu grupas diskusija. Iegūtie rezultāti ļāva secināt, ka pandēmija COVID-19 uzsvēra supervīzijas attālinātas prakses nepieciešamību, vienlaikus pētījuma dati liecina, ka Latvijas supervizoru informētība par informācijas tehnoloģiju izmantošanas (kiberdrošības jomā) un personas datu aizsardzības riskiem ir zema/vidēja. Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas supervizoru izglītībā ir jāpiešķir vieta informācijas tehnoloģiju (kiberdrošības) risku un personas datu aizsardzības regulējuma apguvei. Šis pētījums uzsver vairāku supervizoru kompetenču, piemēram, digitālo zināšanu un personas datu aizsardzības nozīmi, tomēr ir vajadzīgi turpmāki pētījumi, lai atrastu visefektīvākās metodes, kā uzlabot šīs kompetences.
Abstract. Provision of remote services became relevant all over the world, during the 2020 COVID-19 pandemic. Latvian supervisors were also forced to transfer their practice to the digital space as well. COVID-19 pandemic challenges opened a wider range of opportunities for improvement remote practice. Pandemic also highlighted the risks associated with lack of relevant competences. At the global level over the last decade, risks associated with remote counselling summarized in guidelines, providing professionals with examples of best practice. In Latvia, on other hand, such guidelines have not adopted yet. This study developed with the aim to find out the awareness of Latvian supervisors about the risks (cyber security) of using information technology and the protection of personal data in the conditions created by the COVID-19 pandemic. To find out how Latvian supervisors are aware about the risks of using information technology (cyber security) and personal data protection, a survey conducted among Latvian supervisors and organizing an expert panel discussion, scientific strength of the study ensured by data triangulation. The obtained results allowed to conclude that the COVID-19 pandemic highlighted the need for supervision remote practice, at the same time the research data show that the awareness of Latvian supervisors about the risks of information technology use (cyber security) and personal data protection is medium to low. The results of the research show that in the education of Latvian supervisors it is necessary to allocate place for the acquisition of information technology (cyber security) risk and personal data protection regulation. This research emphasizes the importance of several supervisors’ competences such as digital knowledge and personal data protection, however further research is needed to find the most effective methods how to improve these competences.
Description: Supervīzija
Supervision
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.