Title: “Organizācijas «Iespējamā Misija» supervīziju pieredze skolotāju pedagoģiskās kompetences attīstīšanā”
Other Titles: Supervision experience in developing teachers professional competency of the “Iespējamā Misija” organisation.
Authors: Nora Jansone-Ratinika
Sanita Šuriņa
Lauma Priekule
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Atslēgas vārdi: Profesionālā kompetence;supervīzija;izglītība;skolotājs;attīstība.;Key words: Professional competency;supervision;education;teacher;development.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Anotācija Mūsdienīgam jaunajam skolotājam ir nepieciešams attīstīt tādu skolotāja profesionālo kompetenci, kas ir atbilstoša mūsdienu mācīšanās paradigmai. Viena no šādām jauno skolotāju atbalsta un mācīšanās formām varētu būt supervīzija. Supervīzija tiek izmantota skolotāju pilnveidē Latvijā, tomēr tikai organizācijas “Iespējamā Misija” programmas ietvaros supervīzija izmantota jauno skolotāju profesionālās sagatavošanas programmas ietvaros. Tādēļ maģistra darba mērķis ir apkopot organizācijas “Iespējamā Misija” “Iespējamās misijas Līderības attīstības programmas” supervīziju pieredzi skolotāju profesionālās kompetences attīstīšanā. Darbā izvirzīts šāds pētījuma jautājums: Kāda ir organizācijas “Iespējamā Misija” īstenotās “Iespējamās misijas Līderības attīstības programmas” pieredze attiecībā uz SV kā skolotāju profesionālās kompetences attīstītāju? Pētījumā piedalījās 13 dalībnieki divu fokusgrupu sastāvā (eksperti un programmas dalībnieki), un 77 dalībnieki, aizpildot aptaujas anketu. Ekspertu fokusgrupas sastāvā bija pieci eksperti – supervizori, mācību programmas vadītājs un kuratori. Pētījumā lietota kvalitatīvā pētījuma stratēģija, pētījuma dizains ir gadījuma analīze. Datu ieguves metodes: divas fokusgrupas, izmantojot strukturēto interviju, un dalībnieku anketa. Datu analīzei veikta tematiskā analīze un papildus datiem kvantitatīvā kontentanalīze. Pētījuma rezultātā iegūtas 28 tēmas, kas iedalītas četrās virstēmās: Supervīzija mācību programmā, supervīzijā izskatītās tēmas, supervīzijas ieguvumi un rezultāti, un supervīziju produktivitāti ietekmējošie faktori. Darba rezultāti praktiski pielietojami supervizoriem, kas supervizē skolotājus, īpaši – apmācībā esošus skolotājus, kā arī mācību programmu skolotājiem vadītājiem.
It’s important that every teacher in training acquires competency, that is relevant to 21st century paradigm of the modern learning. For it to happen, there is call for appropriate teacher training methods. Such a form of support and learning for young teachers can be supervision (European approach). Supervision is used in a professional development of teachers in Latvia, but mostly for qualified teachers. There is one case, where supervision has been used as part of the teacher training and qualification programme for young teachers – it is done by “Iespējamā Misija” organisation for the last 11 years. Aim of the master’s work is therefore to gather supervision experience of the “Iespējamā Misija Leadership Development Programme” and see how in experience of the organisation “Iespējamā Misija” supervisions are developing professional competency of teachers. The work raises the following question: What is the experience of the “Iespējamā Misija Leadership Development Programme” implemented by the organisation “Iespējamā Misija” in relation to the supervision as a developer of professional competence for teachers? The study involved 13 participants in two focus groups - expert and programme participant focus groups, and 77 participants in the questionnaire. The expert focus group consisted of five experts – supervisors, curriculum manager and curators. Work is case study, qualitive approach design. Data acquisition methods: two focus groups using a structured interview; a questionnaire of participants of the programme. A thematic analysis (Braun, Clarce, 2006) has been carried out for data analysis. The study resulted in 28 themes, divided into four strands: Curriculum of the programme and a supervision; the topics examined in the supervision; the benefits and results of the supervision; and factors influencing the productivity of the supervision. The results of the work could be used by supervisors that supervise teachers, in particular teachers in training, as well as by the curriculum creators and developers, especially for teacher training programme.
Description: Supervīzija
Supervision
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.