Title: SIA “PerfexPro” mārketinga stratēģija Lietuvas uzņēmuma UAB “Igis prekyba” ražoto produktu pārdošanas attīstīšanai Latvijā
Other Titles: Marketing strategy of SIA “PerfexPro” for the sales development in Latvia, of products manufactured by Lithuanian company UAB “Igis prekyba”
Authors: Renāte Cāne
Katrīne Kazaka
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: mārketinga stratēģija;kultūras atšķirības;Latvija;Lietuva;būvniecības preces;marketing strategy;cultural differences;Latvia;Lithuania;construction products
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba “SIA “PerfexPro” mārketinga stratēģija Lietuvas uzņēmuma UAB “Igis prekyba” ražoto produktu pārdošanas attīstīšanai” mērķis ir izstrādāt Latvijas uzņēmuma SIA “PerfexPro” mārketinga stratēģiju Lietuvā ražotajiem būvniecības produktiem, balstoties uz teorētiskajām atziņām un ekspertu viedokļiem par mārketinga aktivitāšu īpatnībām dažādās valstīs. Kā zināms, Latvija un Lietuva ir kaimiņvalstis ar pietiekoši plašu vienojošo faktoru daudzumu, kas saistāmi gan ar vēstures notikumiem, gan valodu piederību pie viena zara, taču īstenotā mārketinga ziņā pielietotā prakse atšķiras. Sākotnēji šis faktors konstatēts Latvijas uzņēmuma komunikācijā ar Lietuvas uzņēmuma pārstāvjiem, kur abām pusēm ir vēlme palielināt pārdošanas apjomus, taču atšķiras redzējums, kā to veiksmīgāk panākt Latvijas tirgū. Jautājums kļuvis vēl aktuālāks Covid-19 pandēmijas kontekstā, kas pieprasījusi pārorientēšanos uz preču attālinātu tirdzniecību, papildus vērtību piešķirot digitālā mārketinga aktivitātēm. Pēc Eiropas Savienības pētījumu datiem šīs izmaiņas norit visās savienības valstīs, un iedzīvotāji uz to raugās pozitīvi, tāpēc uzņēmumiem kļūst aktuāli pielāgoties. Mainīgā tirdzniecības vide Latvijā pierādījusi, ka arī lielie tirgus spēlētāji nespēj to izdarīt atbilstoši, tāpēc arī mazākiem spēlētājiem pastāv iespēja piesaistīt jaunu mērķauditoriju. Svarīgi ņemt vērā, ka attālināta preču tirdzniecība, līdz ar to aktīvs digitālais mārketings būs svarīga daļa arī pēc pandēmijas beigām, jo jau šobrīd mainījusies patērētāju attieksme un paradumi. Pētījums sastāv no trīs daļām, kur ar dažādām metodēm tiek noskaidrota: 1) mārketinga stratēģijas nozīme mazos uzņēmumos, tās īpatnības dažādu kultūru sastapšanās brīžos biznesā un mārketinga stratēģijas uzbūve, pielietojot monogrāfisko metodi; 2) ārējās un iekšējās vides ietekme uz SIA “PerfexPro” konkurētspēju, tāpat kā uzņēmuma mērķauditorija, pielietojot kontentanalīzi, loģisko analīzi, sintēzi, dokumentu analīzi un SVID analīzes metodiku; 3) mārketinga atšķirības Latvijā un Lietuvā, līdz šim uzņēmumā īstenotās mārketinga aktivitātes, to attīstīšanas potenciālu, stratēģijas mērķus, taktiku un plānu, pielietojot divas daļēji strukturētās intervijas ar uzņēmuma pārstāvjiem, sešas strukturētās ekspertintervijas, kontentanalīzi un dokumentu analīzi. Visās darba daļās tiek pielietota grafiskā metode iegūto datu un rezultātu atspoguļošanai. Pētījuma rezultāti pierāda, ka starp Latvijā un Lietuvā īstenoto mārketingu pastāv atšķirības. Tās vairāk izpaužas tieši kultūras ziņā, kur lietuvieši ir agresīvāki, mazāk empātiski, lielāku uzsvaru mārketingā un pārdošanā liekot uz produkta cenu, savukārt Latvijā svarīgāka ir kvalitāte. Reizēm tieši cena un atlaide Lietuvā ir svarīgākais aspekts, kas ļauj izvairīties no biežām aktivitātēm, vairāk koncentrējoties redzamu noformējumu. Tiek noskaidrots, ka Lietuvas uzņēmuma pārstāve, kā arī eksperte no Lietuvas izceļ klātienes iepirkšanās prioritāti, turpretim Latvijas pārstāvji – digitālās.
The aim of the master’s thesis “Marketing strategy of SIA “PerfexPro” for the sales development in Latvia, of products manufactured by Lithuanian company UAB “Igis prekyba”” is to develop a marketing strategy for construction products, based on theoretical findings and expert opinions about marketing contrasts in different countries. Latvia and Lithuania are neighboring countries, with strong relations based on historical similarities, language origin and other unifying factors, but it is possible to distinguish differences in marketing activities and praxis as a whole. For both enterprises it means contrasting opinions about what marketing activities should be implemented to improve sales in Latvia. As the Covid-19 pandemic have already made consequences on buyer’s behavior and increased online sales, becoming digitally active and organize digital activities, is crucial. Research in the European Union have found out, that all countries are adapting and consumers see it as a positive trend. But not all players in the market can adjust so easily, so even the strong brands face problems going online, so others might attract their usual target audience. It is important to understand, that online shopping will maintain its popularity, consumers have already adjusted to it, so it is crucial to develop the companies digital marketing now. Research consists of three main parts, where author finds out: 1) the importance of small company’s marketing strategy, what happens when different cultures meet in a business and what should marketing strategy consist of, using monographic research method; 2) what external and internal aspects affects SIA “PerfexPro” competitiveness, what is its target audience, using synthesis, SWOT, content, logical, and document analysis; 3) what are the main differences in Latvian and Lithuanian marketing, activities that the company have organized before, what can be done in the future, what are the targets and tactics, using document and content analysis, expert interviews, structured interviews with both company managers. Graphic method is used to visualize the data. Research finds that there are differences between marketing in Latvia and Lithuania. The most visible are based on culture, where Lithuanians often act more aggressively, with less empathy to reach their business targets. In Lithuania price factor is the most important, where in Latvia it is quality. For Lithuania discount, packaging/presentation follows, making marketing so visible that activities can be organized even seldom. In Latvia, consumer enjoys availability of the product and appreciate the service. Both UAB “Igis prekyba” manager and an expert from Lithuania see that on-site shopping will not lose its importance, so as the pandemic fades, online shopping will become less popular. On the contrary, SIA “PerfexPro” and experts from Latvia believe that online shopping and digital marketing will maintain its popularity.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.