Title: Skolotāju attieksme, zināšanas un pieredze pirmās palīdzības sniegšanā skolas vidē
Other Titles: Teachers' attitude, knowledge and experience in providing first aid in the school environment
Authors: Līga Ēriksone
Anna Marija Gajevika
Liepājas filiāle
Liepāja branch
Keywords: pirmā palīdzība;skolotāji;skolēni;skolas vide;First aid;teachers;pupils;school environment;first aid;first aid in school;teachers
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Kvalifikācijas darba nosaukums ir „Skolotāju attieksme, zināšanas un pieredze pirmās palīdzības sniegšanā skolas vidē”. Darba autore Anna Marija Gajevika. Kvalifikācijas darba mērķis ir izvērtēt skolotāju attieksmi, zināšanas un pieredzi pirmās palīdzības sniegšanā skolas vidē. Kvalifikācijas darbā izvirzītais jautājums – kāda ir skolotāju attieksme, un kādas ir skolotāju zināšanas un pieredze pirmās palīdzības sniegšanā skolas vidē. Biežākās traumas, kuru dēļ bērniem vecumā līdz 19 gadiem bijusi nepieciešama stacionēšana, ir lūzumi – 31%, sasitumi – 20%, vaļējas brūces – 16%, smadzeņu satricinājumi – 16%. (SPKC, 2012). Skolēni ir vairāk pakļauti negadījumu un ievainojumu riskam, un tāpēc viņiem ir nepieciešama pirmā palīdzība biežāk nekā pieaugušajiem (Al Gharsan, M., 2019). Negadījumi var notikt jebkurā vietā un laikā. Neparedzēta negadījuma sekas var būt dzīvībai bīstamas. Neparedzētam negadījumam nepieciešama tūlītēja un atbilstoša dzīvības glābšanas aprūpe (Gemechu, G., et al., 2018). Pētījumā piedalījās 100 skolotāju vecumā no 22 līdz 80 gadu vecumam. Respondenti aizpildīja autores izstrādātu anketu elektroniskā veidā, lai atvieglotu piekļuvi respondentiem. Autores izstrādātā anketā bija 26 jautājumi, kuri ir sadalīti 4 blokos. Pirmajā blokā no 1.-6. jautājumam bija demogrāfiskā un vispārējā informācija, otrajā blokā 7.-8. jautājums bija informācija par pieredzi pirmās palīdzības sniegšanā skolas vidē, trešais bloks sastāvēja no 9.-25. jautājumam, kurā bija informācija par pirmās palīdzības zināšanām, ceturtais bloks sastāvēja no viena 26. jautājuma par attieksmes vērtējumu. Pēc pētījuma rezultātiem secināju, ka 57% skolotāju ir bijusi, pieredze piemās palīdzības sniegšanā skolas vidē. Skolotāju zināšanas ir daļēji pietiekamas(65,17%), jeb 11,03 punkti no maksimālajiem 17. 82,61% skolotāju grib uzzināt vairāk par pirmās palīdzības sniegšanu skolas vidē. Šāds pētījums ir nepieciešams, lai izvērtētu skolotāju, pedagogu kompetenci, prasmes, zināšanas sniegt pirmo palīdzību skolniekiem, bērniem dažādās situācijās, kad ir nepieciešama palīdzība. Nepieciešamības gadījumā uzlabot vai atsvaidzināt šo zināšanu un prasmju līmeni.
The title of the qualification job is “Teacher attitudes, knowledge and experience in providing first aid to school environments”. The purpose of the qualification work is to assess the attitudes, knowledge and experience of teachers in providing first aid in the school environment. The question raised by qualifier work: what the attitudes of teachers are and what the knowledge and experience of teachers have in providing first aid to the school environment. The most common injuries requiring hospitalisation in children under 19 years are fractures – 31%, bruises – 20%, open wounds – 16%, concussions – 16%. (SPKC, 2012). Pupils are more at risk of accidents and injuries and therefore need first aid more often than adults (Al Gharsan, M., 2019). Accidents can occur anywhere and at any time. The consequences of an unexpected accident can be life-threatening. An unexpected accident requires immediate and adequate life-saving care (Gemechu, G., etc., 2018). The study involved 100 teachers between the ages of 22 and 80. Respondents completed a questionnaire developed by the author in an electronic way to facilitate access to respondents. The questionnaire developed by the author contained 26 questions, which are divided into 4 blocks. In the first block, on questions 1-6, there was demographic and general information, in the second block, questions 7-8 contained information on the experience of first aid in the school environment, the third block consisted of questions 9-25, which contained information on first aid knowledge, the fourth block consisted of one question 26 on the assessment of attitudes.. Following the results of the study, I found that 57% of teachers had experience in providing assistance in the school environment. Teachers' knowledge is partly sufficient (65.17%), or 11,03 points from a maximum of 17 points, 82.61% of teachers wants to learn more about providing first aid in the school environment. Such a study is necessary to assess the competence of teachers, teachers, skills, and knowledge to provide first aid to students, children in different situations where assistance is needed. Improve or refresh this level of knowledge and skills if necessary.
Description: Ārsta palīgs
Physician's Assistant
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KVD ar Pielikumiem.pdfNoslēguma darba pielikums798.73 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Liepajas_filiale_LFAP_2021_Anna_Marija_Gajevika_038993.pdfKvalifikācijas darbs1.15 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.