Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVita Savicka-
dc.contributor.authorDeniss Ševeļovs-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2021-06-18T21:01:48Z-
dc.date.available2021-06-18T21:01:48Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/5233-
dc.descriptionStratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadībalv-LV
dc.descriptionStrategic and Public Relations Managementen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir noskaidrot ietekmētāju reklāmas slēpšanas motīvus un to sekas auditorijas vidū: noskaidrot, kādi ir ietekmētāju motīvi atklāt vai slēpt to, ka reklāmas saturs ir apmaksāts; Vai Latvijas sievietēm vecumā no 25 līdz 40 gadiem ir svarīga ietekmētāju komunikācijas ētika; Kā rīkojas auditorija, kad tā saprot, ka netiek ievērots atklātības princips; Vai reklāmas slēpšanai ir pozitīva ietekme uz komunikācijas kampaņas rezultātiem un Kas – zīmoli vai paši ietekmētāji – pieņem lēmumu norādīt uz apmaksāto sadarbību vai nē, un kāpēc? Darbā aplūkotas tādas tēmas kā ietekmētāju ētikas kodekss, Latvijas milēniāļu reklāmas uztvere sociālo mediju lietotnē “Instagram” un reklāmas publikāciju iesaistes rādītāji. Lai sasniegtu maģistra darba mērķi, darbā ir izmantotas trīs pētījuma metodes – fokusa grupas, daļēji strukturētas intervijas un tiešsaistes aptauja. Izpētes procesā piedāvāts arī piloteksperiments tālākiem pētījumiem. Var secināt, ka reklāmas slēpšana vai tās norādīšana, būtiski neietekmē publikācijas efektivitāti. Taču reklāmas slēpšana ilgtermiņā var negatīvi ietekmēt paša ietekmētāja reputāciju, proti, reklāmas sadarbību apjomu un sekotāju skaita samazināšanos.lv-LV
dc.description.abstractThe purpose of the master thesis is to find out the motives of influencers to hide the advertising posts and the consequences of actions towards the audience: to find out what motivates influencers to reveal or hide the fact that the content is paid; Is the communication ethic of influencers important for Latvian women aged 25 to 40; What does the audience do when it realizes that the principle of transparency is not being followed; Does not revealing that post is advertising have a positive effect on the results of the communication campaign and who - the brands or the influencers themselves - decide whether or not to reveal paid cooperation, and why? Master thesis covers such topics as the influencers code of ethics, the perception of Latvian millennials' advertising in the social media platform “Instagram” and the indicators of involvement of advertising publications. In order to achieve the goal of the master's thesis, three research methods have been used in the work - focus groups, semi-structured interviews and online surveys. In the research process, a pilot experiment is also offered for further research. It can be concluded that hiding or showing an advertisement does not significantly affect the effectiveness of the content. However, hiding of the advertising, in the long run, can have a negative effect on the reputation of the influencer itself, such as the decrease of the number of advertisers and the number of followers.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectAtslēgvārdi: sociālo tīklu ietekmētājilv-LV
dc.subject“Instagram”lv-LV
dc.subjectiesaistes rādītājslv-LV
dc.subjectslēpta reklāmalv-LV
dc.subjectētikas kodekss.lv-LV
dc.subjectKeywords: social media influencersen-UK
dc.subjectInstagramen-UK
dc.subjectengagement rateen-UK
dc.subjecthidden advertisingen-UK
dc.subjectcode of ethics.en-UK
dc.title2021. gada "Instagram" lietotnes ietekmētāju atklāta norādīšana par reklāmas sadarbību: tā cēloņi un ietekme uz reklāmas kampaņas efektivitāti mērķauditorijai – Latvijas sievietes vecuma grupā no 25 līdz 40 gadiemlv-LV
dc.title.alternativeInstagram app influencers' advertising cooperation disclosure in the year 2021: its causes and impact on the effectiveness of the advertising campaign for the audience – Latvian women between the ages of 25 to 40en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.