Title: Using Economic Modelling and Simulation to reduce waiting times and increase patient satisfaction in rural healthcare in India
Other Titles: Ekonomisko modelēšanu un simulāciju pielietošana, lai samazinātu gaidīšanas laiku un palielinātu pacientu apmierinātību ar lauku veselības aprūpi Indijā
Authors: Olav Goetz
Reeya Thapa
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: pacientu apmierinātība;gaidīšanas laiks;Med modeļa simulācijas;pacienta plūsmas process.;patient satisfaction;waiting times;Med-model simulations;Patient-Flow Process.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Anotācija Pētījuma raksta nosaukums ir “Ekonomiskās modelēšanas un simulācijas izmantošana, lai samazinātu gaidīšanas laiku un palielinātu pacientu apmierinātību ar lauku veselības aprūpi Indijā”. pētījuma fons: 21. gadsimtā, kad gandrīz 90% no rietumu attīstītajām valstīm ir guvuši milzīgus panākumus veselības aprūpes sistēmu digitalizācijā, tādām attīstītajām valstīm kā Indija joprojām ir jāpārvar vairāk nekā desmit gadu ilgs attālums, lai apvienotos ar attīstītajām. Lielākā daļa Indijas iedzīvotāju dzīvo lauku apvidū, taču nav noteikumu par atbilstošām veselības aprūpes iestādēm. Tomēr cilvēki ceļo lielus attālumus, viņiem ir ļoti garš gaidīšanas laiks, un viņi galvenokārt ir neapmierināti ar veselības aprūpes pieejamību. Pētījuma pamatā būs pētījums par saistību starp pacientu apmierinātību un gaidīšanas laiku un to ekonomiskā modelēšana, izmantojot Med-Model simulācijas. Objektīvs: Lai novērtētu pacientu apmierinātības līmeni, viņu attiecības ar gaidīšanas laikiem un izmantotu ekonomisko modelēšanu un simulācijas, lai samazinātu Lauku veselības aprūpes OPD gaidīšanas laiku Bijanbari, Indijā. Metodes: Datu vākšanai tika izmantots kvalitatīvs dizains ar novērošanas un šķērsgriezuma pētījumu metodi. Kopumā pētījumam tika atlasīti 15 paraugi, un dati tika savākti, izmantojot daļēji strukturētu interviju. Kvalitatīvai datu analīzei tika izmantoti pētījumu rīki “SWIFT Scribe”, bet “Med-Model Simulations” tika izmantoti, lai izpētītu gaidīšanas laiku un samazinātu tos, realizējot dažādus scenārijus. Rezultāts: Kvalitatīva pacienta apmierinātības analīze, stenogrammas pārrakstot pa tēmām, atklāja, ka pacienta apmierinātībai ir negatīva korelācija ar gaidīšanas laiku. Simulācijas analīze, izmantojot Med-Model simulācijas, samazināja vidējo gaidīšanas laiku (141,87 minūtes) līdz 73,93 minūtēm, 62,95 minūtēm, 57,89 minūtēm un 28,74 minūtēm scenārijā attiecīgi 2,3,4 un 5. Secinājumi: Pētījuma rezultātā tika secināts, ka pacientu apmierinātība ir atkarīga no gaidīšanas laika un Med-Model simulāciju izmantošana var samazināt gaidīšanas laiku, tādējādi palielinot pacienta apmierinātību. Pētījuma pētījumā ir iekļauti 27 attēli, 9 tabulas un pielikumi, kas satur pētījuma anketu, izmēģinājuma pētījuma rezultātus, modeļa uzbūves datus, vidējo gaidīšanas laiku rezultātus un informētu piekrišanu. Viss pētījums ir uzrakstīts angļu valodā.
Abstract The research article is titled “Using Economic Modelling and Simulation to reduce waiting times and increase patient satisfaction in rural healthcare in India”. Background: In the 21st century when almost 90% of the western developed world has made tremendous progress in digitization of healthcare systems, developed countries like India still needs to cover a distance of more than a decade to come together with the developed ones. Most of the Indian population resides in the rural area but there are no provisions for proper healthcare facilities. Still people travel long distances, incur a very long waiting times and are mostly dissatisfied with respect to healthcare accessibility. The study will be based on studying the relationship between patient satisfaction and waiting times and Economically modelling them using the Med-Model Simulations. Objective: To assess the level of satisfaction of patients, their relationship with the waiting times and to use Economic Modelling and Simulations to reduce the waiting time of the Rural healthcare OPD in Bijanbari, India. Method: A qualitative design was used with both observational and cross-sectional method of research study for data collection. A total of 15 samples were selected for study and data was collected using a Semi-structured interview. Research tools “SWIFT Scribe” was used for qualitative data analysis and “Med-Model Simulations” was used to study the waiting times and reduce them by implementing various scenarios. The Data collected for the patient waiting times were modeled in the simulation software using Discrete Event simulations. A baseline Scenario was modeled as first simulation and various other scenarios were formed and processed in the software. Result: The qualitative analysis of the patient satisfaction through transcribing the verbatim data into themes resulted in the finding that the patient’s satisfaction has a negative correlation with the waiting times. The simulation analysis through the application of Med-Model Simulations resulted in the reduction of average waiting times (141.87 minutes) to 73.93 minutes, 62.95 minutes, 57.89 minutes and 28.74 minutes in the Scenario 2,3,4 and 5 respectively. Conclusions: The research study concluded that patient satisfaction is depends on waiting times and the application of Med-Model simulations can reduce the waiting times thereby increasing Patient’s satisfaction. The Research study includes 27 figures and 9 tables and appendices which contains the research questionnaire, results of pilot study, model construction data, results on average waiting times and informed consent. The entire research study is written in English language.
Description: Veselības vadība
Health Management
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.