Title: Medicīnas māsu tālākizglītības kursu izvēli noteicošie faktori
Other Titles: Factors determining the choice of continuing education courses for nurses
Authors: Daiga Behmane
Daina Baidekalne
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: māsas;tālākizglītība;faktori;nurses;continuing medical education;factors
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pētījuma mērķis ir noskaidrot māsu tālākizglītības sistēmas raksturīgās iezīmes, galvenos faktorus, kas ietekmē māsu tālākizglītības izvēles un izstrādāt priekšlikumus māsu tālākizglītības procesa attīstībai Latvijā, lai pilnveidotu pierādījumos balstītas intervences uz māsu neformālā tālākizglītības procesa nosacījumiem, un faktori, kas nosaka māsu tālākizglītības izvēles ir viens no nosacījumu aspektiem. Pētījums veikts, lai noskaidrotu, kādi ir māsu tālākizglītības sistēmu attīstības virzieni un māsu tālākizglītības izvēli noteicošie faktori citās valstīs, analizētu māsu tālākizglītības galvenās iezīmes, finansēšanas avotus un tiesisko regulējumu, kādi ir valsts atbalsta pasākumi darba devējiem personāla profesionālajai pilnveidei veselības nozarē, kā arī noskaidrotu svarīgākos faktorus, kas ietekmē māsu tālākizglītības izvēles Latvijā. Pētījumā tika izvirzīti pieci jautājumi un sekojošas hipotēzes: (H1).: Lai mazinātu papildus finansiālo slogu, kādu resertifikācija uzliek māsām, māsas primāri izvēlas apmeklēt jebkādus bezmaksas tālākizglītības kursus, tāpēc citiem faktoriem ir mazāksvarīga nozīme. H2.: Resertifikācija, tās tuvošanās un TIP iztrūkums, iespējams, varētu būt iemesls, kāpēc māsas izvēlas tālākizglītības kursus neatkarīgi no tā, vai kursi ir maksas vai bezmaksas, vai tēma interesē un atbilst specialitātei vai neatbilst. Māsas izvēlas apmeklēt jebkādus kursus, tuvojoties resertifikācijai, jo pietrūkst tālākizglītības punktu. Pētījuma uzdevumu sasniegšanai tika izmantota literatūras avotu un zinātnisko publikāciju izpēte, salīdzinošā un aprakstošā metode, novērojumu metode, vēsturiskās izpētes, anketēšanas metode. Pētījuma rezultātu interpretācijai tika izmantota loģistiskās regresijas statistiskā analīzes metode. Māsu aptaujas rezultāti (N=272) ļauj secināt, ka bezmaksas tālākizglītība ir nozīmīgākais faktors māsu izvēlēs, un kursu tēmai, pasniedzēja profesionalitātei, izdevīgam norises laikam ir mazāk svarīga nozīme, tādējādi apstiprinās hipotēze (H1.). Pētījumā daļēji tika apstiprināta hipotēze (H2.), ka resertifikācijas tuvošanās ir nozīmīgs faktors māsu tālākizglītības kursu izvēlēs, bezmaksas kursos neapstiprinās, maksas kursos - apstiprinās. Autore darba ietvaros ir atbildējusi uz visiem pētījuma jautājumiem. Pētījumā izmantoti 64 informācijas un zinātniskās literatūras avoti. Baidekalne, Daina. Medicīnas māsu tālākizglītības kursu izvēli noteicošie faktori. Maģistra darbs / zinātniskais vadītājs Dr.oec., docents Daiga Behmane. Rīga: RSU/RISEBA, 2021. 101 lpp.: 46 attēli, 11 tabulas, 11 pielikumi.
The aim of the study is to determine the characteristics of the continuing education system, the main factors influencing the choice of continuing education courses for nurses, and to develop recommendations for further development of the continuing education process for nurses in Latvia in order to improve evidence-based interventions on the conditions of non-formal continuing education for nurses. Factors that determine the choices of continuing education for nurses is one of the aspects of conditions. The study was conducted to find out the development trends of continuing education systems for nurses and the factors determining the choice of continuing education for nurses in other countries, to explore the main characteristics of continuing education for nurses, sources of funding and legal framework, what are state support measures for employers regarding the professional development of personnel in the field of healthcare, as well as finding out the factors that influence the choice of continuing education for nurses in Latvia. The following hypotheses were put forward in the study: H1.: In order to reduce the additional financial burden that recertification imposes on nurses, they primarily choose to attend any free of charge continuing education courses, therefore other factors are less important. H2.: Recertification its proximity, and the lack of continuing education credits may be the reason why nurses choose continuing education courses, whether the courses are paid or free, whether the topic is interesting and relevant or not. Nurses choose to attend any courses when approaching recertification because of a lack of continuing education credits. Research of literature sources and scientific publications, comparative and descriptive method, observation method, historical research and surveying were used in order to achieve the tasks of this study. From the results of the survey of nurses (N = 272) it is possible to conclude that continuing education being free of charge is the most important factor influencing the choices of nurses, and the topic of the course, the professionalism of the teacher, the favourable fit to schedule are less important, thus confirming H1. The study partially confirmed the hypothesis (H2.) that the nearing of recertification is an important factor influencing the choices of courses of continuing education for nurses. There were 64 sources of information and scientific literature used in the study. Baidekalne, Daina. Factors determining the choice of continuing education courses for nurses. Master Thesis / Scientific Supervisor Dr.oec., docent Daiga Behmane. Riga: RSU/RISEBA, 2021. 101 p.:46 pictures, 11 tables, 11 appendixes.
Description: Veselības vadība
Health management
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums99.3 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
3. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums130.23 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
4. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums155.43 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
5. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums132.93 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
1. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums181.13 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
8. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums131.39 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
6. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums111.8 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
7. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums131.05 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
9. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums132.63 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
10.pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums132.74 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
11. pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums299.72 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Sabiedribas_veselibas_un_socialas_labklajibas_fakultate_MFVVM_2021_Daina_Baidekalne_044093.pdfMaģistra darbs2.59 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.