Title: “Piebikstīšanas” metodes izmantošana mārketinga komunikācijā ilgtspējīgu lēmumu pieņemšanas veicināšanā Latvijā
Other Titles: Use of “Nudge” Method in Marketing Communication to Promote Sustainable Decision-Making in Latvia
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Elīna Haritonova
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Piebikstīšanas metode;piebikstīšana;ilgtspēja;ilgtspējīgas attīstības mērķi;Nudge method;nudging;sustainability;sustainable development goals
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Mūsdienās mārketinga ziņas ir visur, kas nozīmē, ka sabiedrība neizbēgami ar to saskaras ikdienā. Ņemot vērā, ka “piebikstīšanas” metode tiek izmantota mārketinga komunikācijā ziņas nodošanā un sabiedrības izvēļu veikšanas pamudināšanā, to var pielietot arī visā pasaulē nozīmīgu problēmu apkarošanā un uzlabojumu veikšanā, iedrošinot sabiedrību pieņemt ilgtspējīgus lēmumus. Maģistra darbs ir izstrādāts, lai noskaidrotu, kā “piebikstīšanas” metode tiek izmantota mārketinga komunikācijā, saistot to ar ilgtspējīgu attīstību, un kā “piebikstīšanas” metode var veicināt ilgtspējīgu lēmumu pieņemšanu, kas skar ilgtspējīgas attīstības veicināšanu Latvijā kopumā. Par maģistra darba mērķi ir izvirzīts: novērtēt “piebikstīšanas” metodes pielietošanu mārketinga komunikācijā ilgtspējīgu lēmumu ietekmēšanā un ilgtspējīgas attīstības veicināšanā Latvijā. Maģistra darba ietvaros autore veic literatūras un periodisko izdevumu analīze par uzvedības ekonomiku un “piebikstīšanas” metodi, kā arī mārketinga komunikācijas un mārketinga komunikācijas nozīmi ilgtspējas kontekstā. Darba pētnieciskajā daļā tiek veiktas intervijas ar ekspertiem mārketinga komunikācijas un sabiedrisko attiecību, “piebikstīšanas” metodes teorētisko aspektu, kā arī ilgtspējīgas attīstības jomā, lai izpētītu un analizētu situāciju Latvijā uz šo brīdi. Balstoties uz analizēto avotu, veiktās gadījuma izpētes un ekspertu intervijās sniegto informāciju, tiek secināts, ka Latvijā tiek izmantota “piebikstīšanas” metodes mārketinga komunikācijā, ko apstiprina arī intervēto ekspertu paustais viedoklis, taču teorētisko un praktisko zināšanu līmenis ir nepietiekams, tādēļ “piebikstīšana” galvenokārt tiek īstenota ekonomisko mērķu vadīta, nevis sociālo mērķu. Autore izstrādā priekšlikumus, kas vērsti “piebikstīšanas” metodes pielietojuma uzlabošanai un nākotnes attīstībai, kas palīdzētu iesaistīt sabiedrību ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā gan uzņēmumu, gan valsts līmenī. Maģistra darba tēma: “Piebikstīšanas” metodes izmantošana mārketinga komunikācijā ilgtspējīgu lēmumu pieņemšanas veicināšanā Latvijā. Maģistra darba struktūra: Maģistra darbs sastāv no 81 lappuses, tajā ir ietvertas 9 tabulas un 13 attēli. Kopējais izmantoto literatūras avotu skaits ir 82. Darbam pievienoti 6 pielikumi.
Nowadays marketing news is everywhere, which means that society inevitably faces it everyday. Given that the “nudge” method is used in marketing communication for the transfer of messages and in encouraging public choices, it can also be applied to tackling major challenges worldwide and making improvements, encouraging the public to take sustainable decisions. The Thesis is done to clarify how the “nudge” method is used in marketing communication, linking it to sustainable development, and how the “nudge” method can contribute to sustainable decision-making, which concerns promoting sustainable development in Latvia as a whole. The aim of the Thesis is to assess the application of the “nudge” method to influence sustainable decisions in marketing communication and promote sustainable development in Latvia. As part of the Master's Thesis, the author carries out an analysis of literature and periodical expenditure on behavioral economics and the “nudge” method, as well as the importance of marketing communication and marketing communication in the context of sustainability. In the research part of the work, interviews are conducted with experts in the field of marketing communication and public relations, theoretical aspects of the “nudge” method, as well as sustainable development to investigate and analyze the situation in Latvia at this moment. Based on the analyzed information provided by the sources, case studies and expert interviews carried out, it is concluded that “nudge” method in marketing communication is used in Latvia, which is also confirmed by the views expressed by the experts interviewed, but the level of theoretical and practical knowledge is insufficient, and, therefore, “nudge” is mainly pursued by economic objectives and not social objectives. Thus, the author develops proposals aimed to improve the use of the “nudge” method and future development, which would help to involve society in achieving sustainable development objectives at both company and national level. Topic of the Master’s Thesis: Use of “Nudge” Method in Marketing Communication to Promote Sustainable Decision-Making in Latvia. Structure of the Master’s Thesis: The Master’s Thesis consists of 81 pages, including 9 tables and 13 photos. 82 sources of literature have been used in the Thesis. There are 6 annexes enclosed.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.