Title: E-komercijas maksājumu pieņemšanas risinājumu pilnveidošana AS "Swedbank"
Other Titles: Improvement of E-commerce Payment Services at AS "Swedbank"
Authors: Henrijs Kaļķis
Kamilla Krilova
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: E-komercija;maksājumu pieņemšanas risinājumi;bankas;klientu vajadzības;finanšu tehnologiju uzņēmumi;maksājumu pakalpojumu sniedzējs;E-commerce;payment services;banks;customer needs;fintech companies;payment service provider
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pēdējo gadu laikā tirgū parādās arvien vairāk jaunu dalībnieku - finanšu tehnoloģiju uzņēmumu, kas piesaista klientus un tirgotājus ar inovatīviem maksājumu risinājumiem, samazinot banku lomu e-komercijā un negatīvi ietekmējot banku ieņēmumus. Līdz ar finanšu tehnoloģiju uzņēmumu skaita pieaugumu AS “Swedbank” pakāpeniski zaudē savu konkurētspēju e-komercijas jomā kļūstot tikai par starpnieku digitālo maksājumu nodrošināšanā. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt uz klientu vajadzībām balstītu un konkurētspējīgu e-komercijas maksājumu pieņemšanas risinājumu, kas atbilst pasaules e-komercijas attīstības tendencēm. Darbā tika izmantotas vispārzinātniskās un empīriskās pētījuma metodes. Darba otrajā daļā tika izmantota kvantitatīvā pētījumu metode (anketēšana), ar kuras palīdzību tika savākti dati par 347 respondentiem, kas veic pirkumus tiešsaistē. Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka finanšu tehnoloģiju uzņēmumu e-komercijas pakalpojumu priekšrocība ir pakalpojumi ar pievienoto vērtību, kas ir būtiska e-komercijas pakalpojumu sastāvdaļa un ieņem nozīmīgu lomu klientu vajadzību apmierināšanā. Analizējot finanšu tehnoloģiju uzņēmumu un četru lielāko Latvijas banku e-komercijas pakalpojumus tika secināts, ka AS “Swedbank” konkurētspēja ir zema, jo AS “Swedbank” e-komercijas pakalpojumu ar pievienoto vērtību īpatsvars ir zems. Latvijas pircēju aptaujas rezultāti apstiprināja klientu vajadzību pēc e-komercijas pakalpojumiem ar pievienoto vērtību, kā arī norādīja uz klientu vēlmi izmantot vienkāršākas, ātrākas un intuitīvākas norēķinu iespējas, kā arī vēlmi izmantot mobilo aplikāciju pirkumu veikšanai. Balstoties uz veiktā pētījuma rezultātiem autore ir izstrādājusi mobilās aplikācijas “SwedShop” ieviešanas projektu. Jaunās mobilās aplikācijas funkcionalitātes iekļaus vairākus e-komercijas pakalpojumus ar pievienoto vērtību, kas spēs apmierināt visas klientu vajadzību kategorijas. Potenciālais iegūstāmais mobilās aplikācijas lietotāju skaits - 369 577 lietotāji, savukārt, potenciālais jauno klientu-uzņēmumu e-komercijas lietotāju skaits pirmo 2 gadu laikā - 534 klienti. Piesaistītie e-komercijas klienti kļūs par bankas ilgtermiņa ienākuma avotu ienesot ~160 tūkst. ieņēmumu EUR gadā. Maģistra darba apjoms ir 105 lpp., tajā iekļauti 28 attēli, 31 tabula un 8 pielikumi. Darba izstrādē tika izmantoti 57 literatūras un informācijas avoti, no kuriem 25 avoti ir starptautiskie resursi angļu valodā.
In recent years the market has seen a steady increase of new participants - financial technology (Fintech) companies. They attract clients and retailers with innovative payment services, which in turn lowers income and role of conventional banks in the e-commerce sector. As the number of Fintech companies increases, AS “Swedbank” gradually loses its competitive position in the e-commerce sector becoming only an intermediary in digital payments. The aim of Master’s thesis is to develop a competitive payment service for AS “Swedbank”, which is based on the latest trends in e-commerce sector as well as on customer needs and requirements. To conduct this research work empirical and general scientific research methods were used. Quantitative research method (survey) was used in the second part of the thesis, where data was acquired from 347 respondents, who shop online. During this research it was found out, that the main advantage of Fintech companies is their value-added services offered to customers. These services are a large part of the e-commerce services in general and is a major contributor to satisfying customer needs and requirements. Analysis of e-commerce services of Fintech companies and four largest Latvian banks showed, that the competitiveness of AS “Swedbank” is low due to a low proportion of value-added services. In addition to that, the survey of Latvian online customers confirmed the requirement for e-commerce services with added value. Additionally, the respondents expressed their need for simpler, faster and more intuitive payment options, as well as expressed their wish to make purchases in mobile apps. Considering the results of this research work, the author has developed a project plan for a new mobile app “SwedShop” to be implemented by AS “Swedbank”. The new mobile app will offer value-added e-commerce services, which will satisfy all the categories of customer needs and requirements. The estimated number of “Swedshop” app users is 369 577, and the estimated number of new clients-companies within the first 2 years would reach 534. The attracted new e-commerce clients will become a long-term source of income yielding ~160 thousand EUR annually. The financial efficiency analysis of the project showed, that the worst case scenario for the return of investment would be 3 years and 5 months, which shows that the project is economically feasible. Master’s thesis is written on 105 pages, it comprises 28 figures, 31 table and 8 appendixes. For the purpose of the research 57 sources of literature were used, wherein 25 are international sources in English.
Description: Starptautiskais bizness un tiesības
International Business and Law
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.