Title: Līdzsvara izmaiņas bērniem vecumā no 10- 14 gadiem jāšanas treniņos ar vai bez voltizēšanas
Other Titles: Balance Change in Children Aged 10- 14 in Horse Back Riding Practice with or without Waulting
Authors: Agnese Krētaine
Lāsma Petrēvica
Liepājas filiāle
Liepāja branch
Keywords: jāšana ar zirgu;līdzsvara izmaiņas;voltizēšana;līdzsvars;horse riding;changes in balance;vaulting;balance
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Priekšvēsture: Ir vairāki pētījumi, kas apliecina, ka bērniem vecumā no 10- 14 gadiem ir novērojamas novirzes no vidējiem rādītājiem līdzsvara saglabāšanas testos. Līdzsvara koordinēšanas problēmas bērniem rodas dažādu saslimšanu vai traumu rezultātā, kā arī ja ir ierobežots kustību apjoms agrīnā bērnībā un nepietiekama bērnu fiziskā aktivitāte pirmskolas un skolas vecumā. Ir daudz pētījumu par jāšanas sporta pozitīvo ietekmi uz bērnu stāju un līdzsvara izmaiņām, bet ir ļoti maz pētījumu tieši par atsevišķu jāšanas disciplīnu ietekmi uz bērnu līdzsvara rādītājiem. Pētījuma mērķis: Noskaidrot līdzsvara izmaiņas bērniem vecumā no 10- 14 gadiem jāšanas treniņos ar voltižēšanu vai bez tās. Metodes: Tika pētīti desmit bērni vecumā no 10- 14 gadiem, kuri ir sākuši apmeklēt jāšanas kluba nodarbības un trenējas ne ilgāk par 1 mēnesi. Tika veikts kvalitatīvi aprakstošs pētījums. Pētījuma rezultāti tika aprakstīti un salīdzināti starp divām dažādām grupām. Vienā grupā būs bērni, kas apgūst jāšanas prasmi bez voltizēšanas un otrā grupā būs bērni, kas arī apgūst jāšanas prasmi, bet viņiem treniņos būs iekļauta voltizēšanas vingrojumu programma, kur tiks iekļauti voltizēšanas pamatelementi. Lai salīdzinātu abu grupu līdzsvara parametrus, tiks izmantots Eirofit Flamigo tests, Romberga tests un stāja uz vienas kājas. Rezultāti: Bērnu apmācības ilgums bija trīs mēneši, un treniņu biežums bija 2 reizes nedēļā. Līdzsvara rādītāju testēšana tika veikta ik pēc 4 nedēļām. Līdzsvara rādītāji uzlabojās abām grupām visos trīs testos. Tomēr, salīdzinot abas grupas, labāks rezultāts bija vērojams grupai, kuras jāšanas apmācībā papildus bija iekļauti voltizēšanas vingrojumi. Secinājumi: Rezultāti liecina, ka jāšanas apmācības nodarbības pozitīvi ietekmē bērnu līdzsvara izmaiņas un, papildus iekļaujot voltizēšanas vingrojumus, var īsākā laika posmā kvalitatīvāk uzlabot bērna līdzsvara rādītājus.
Background: Several studies demonstrate that children aged 10–14 show deviations from average figures in balance tests. Children develop balance problems due to illnesses or injuries, also due to restricted amount of movement during early years of life and insufficient physical activity during pre- school and school age. There are many studies regarding the positive impact that equestrian sport has on posture of children and improvement of balance, however there are very few studies that research what impact particular equestrian disciplines have on balance scores of children. The aim of the study: Determine changes in balance for 10–14 years old children during riding lessons (with or without vaulting). Methods used: Subjects of the study were children aged 10–14 who had started to attend horse-riding lessons and had been attending them no longer than for a month. A qualitative descriptive study was carried out. Results of the study have been described and compared between two separate groups. One of the groups has children that are having horse-riding lessons without vaulting, whereas the other — children who are also learning to ride, however this group’s lessons include vaulting exercise program with basics of vaulting. In order to compare results between the two groups, Eirofit Flamingo test, Romberg test and balance test for standing on one leg is used. Results: The duration of children’s training was three months and the frequency was two times per week. Balance tests were carried out once every four weeks. The scores had improved for both groups in all three tests. After comparing the results of both groups, the best result was shown by the group who had additional vaulting exercises. Conclusions: Results of the study demonstrate that horse-riding lessons have positive impact on balance of children. Moreover, by including vaulting exercises in the lessons it is possible to achieve high quality improvements in a shorter period of time.
Description: Veselības sporta speciālists
Health Sport Specialist
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liepajas_filiale_LFRFV_2020_Lasma_Petrevica_039841.pdfKvalifikācijas darbs802.33 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
SVSLF_LFRFV_2021_Petrēvica_Lāsma_pielikumi.pdfNoslēguma darba pielikums911.26 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.