Title: Sociālo tīklu izmantošana veicinot cilvēku fizisko aktivitāti.
Other Titles: Use of social networks by promoting people's physical activity.
Authors: Irēna Upeniece
Helga Drupasa - Zeltiņa
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Atslēgas vārdi: fiziskā aktivitāte;sociālie tīkli;sievietes;vīrieši;vecums;motivācija.;Keywords: physical activity;social networks;women;men;age;motivation.
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Mūsdienās sociālos tīklus ir iepazinis un lieto gandrīz ikviens, kuram ir pieejama viedierīce un interneta pieslēgums. Tādēļ ir aktuāli izzināt, kā veiksmīgi uzrunāt cilvēkus sociālajos tīklos, lai tie iegūtu informāciju par veselīgām fiziskajām aktivitātēm, kas palīdzētu uzlabot gan viņu fizisko stāvoli, gan emocionālo. Ir svarīgi, lai cilvēki iegūtu un viegli spētu atrast informāciju, ko sniedz kvalificēti un zinoši treneri arī sociālajos tīklos. Apzinoties, ka internets ir mainījis veidu kā cilvēki iegūst sev vēlamo informāciju , un visa informācija ir pieejama tikai pāris klikšķu attālumā. Ir ļoti svarīgi arī sociālajos tīklos uzrunāt cilvēkus, mudināt būt ikdienā fiziski aktīviem. Ir nepieciešams sniegt cilvēkiem izglītojošu un korektu informāciju par fiziskajām aktivitāšu iespējām, vingrinājumu izpildes tehniku, mudināt cilvēkus domāt par pareizu vingrojumu izpildi, ļaut tiem apzināties trenera svarīgumu, mazināt traumu risku. Pētījuma mērķis: Izpētīt cilvēku paradumus sociālo tīklu lietošanā, lai iegūtu informāciju par to ietekmi uz ikdienas fiziskajām aktivitātēm. Hipotēze: Tiek prognozēts, ka sociālo tīklu apmeklētāju vidū vispopulārākā ir Youtube vietne, ar vidējo cilvēku vecuma grupu no 18 līdz 35 gadiem. Populārākā fiziskās aktivitātes būs skriešana, savukārt dominējošo cilvēku dzimumus būs sievietes, jo sievietes ir salīdzinoši aktīvākas nekā vīrieši sociālo tīklu lietošanā. Pētījuma metodes raksturojums: literatūras avotu izpēte un aptauja un tajā piedalījās respondenti darba vecuma grupā no 18 gadiem līdz 61 gada vecumam. Galvenie pētījuma rezultāti un secinājumi: 1. Respondentu vidū visaktīvākais ir sieviešu dzimums. 2. Visaktīvāk sociālos tīklus izmanto vecuma grupā no 29 līdz 39 gadiem. 3. Populārākais sociālais tīkls ir Youtube sociālo kanālu. Pētījuma praktiskā pielietojamība ir kvalitatīva satura veidošana par fiziskajām aktivitātēm un to veicināšanu tieši sociālajos tīklos.
Nowadays, social networks are used by almost everyone, who got access to smart device and internet conection. Thats why is is topical to find out, how to successfully address people with social network, to provide them with information on healthy physical activity, what would help to improve both – physical condition and emotional. It is important that people obtain and be able to easily find out information provided by qualified and knowledgeable fitnes trainers on social networks. Aware that internet had changed way how people obtains the information they wants to get1, and all information is just a few clicks away. It is also very important to reach people on social networks and get them encouraged to daily physical activities. It is necessary to provide people with educational and correct information about physical activity opportunities, exercise technique, encourage people to think about doing the right way exercises, understand the importance of a trainer, reduce the risk of injury. Aim of qualification thesis: Exploring people's habits of social network use to get information about effects on daily physical activity. Hypothesis: It`s expected that most popular social media network will be a Youtube chanel, with average age group of people from 18 to 35 year`s old. The most popular type of physical activity will be a running, while dominant human gender will be womankind, because womans are more active on social network that mens. Description of the research method: research of literature sources and survey, and it was attended by respondents in the working age group from 18 years to 61 years. The main results and conclusions of the qualification thesis: 1. The most active respondents are women in survey. 2. Social networks are most actively used in the age group from 29 to 39 years. 3. The most popular social network is the Youtube social channel. The practical applicability of the research is the creation of quality content about physical activities and their promotion in social networks.
Description: Veselības sporta speciālists
Health care sports specialist
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.