Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLīga Ēriksone-
dc.contributor.authorGita Juzupa-
dc.contributor.otherLiepājas filiālelv-LV
dc.contributor.otherLiepāja branchen-UK
dc.date.accessioned2020-08-25T11:52:59Z-
dc.date.available2020-08-25T11:52:59Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2327-
dc.descriptionĀrstnieciskā masāžalv-LV
dc.descriptionMedical Massageen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractAnotācija Izstrādātā kvalifikācijas darba tēma “Darbinieku labizjūtas izmaiņas pirms un pēc ekspress masāžas”, darba autore studiju programmas Ārstnieciskā masāža studente Gita Juzupa. Strādājot darba vietā, uzņēmumā, organizācijā ikviens darbinieks saskaras ar dažādiem riska faktoriem, kas tiešā veidā ietekmē cilvēka garīgo, fizisko un psihoemocionālo labizjūtu, kā arī darbinieka veselību. Mūsdienās daudzus gan sēdoša, gan stāvoša darba nodarbinātos dienas un nakts maiņās skar skeleta un muskuļu sistēmas slimības. Ekspress masāža jeb “krēsla masāža”, kas tiek veikta darba vietā, ir efektīva metode muskuļu un skeleta sistēmas pārmērīgas slodzes novēršanai (Cabak et al., 2017). Ņemot vērā problēmas aktualitāti, kā pētījuma mērķis tika izvirzīts, izpētīt darbinieku labizjūtas izmaiņas pirms un pēc ekspress masāžas, bet pētījuma jautājums - Kādas ir darbinieku labizjūtas izmaiņas pirms un pēc ekspress masāžas? Mērķa sasniegšanai tika izmantotas divas metodes: kvantitatīva – anketēšana pirms un pēc masāžas kursa un kvalitatīvā – ekspress masāžas kurss apkakles zonai, kā pētījuma dalībnieki tika atlasīti “X” uzņēmuma darbinieki. Darba teorētiskajā modelī tika apskatīts: veselību ietekmējošie faktori uzņēmumos nodarbinātiem darbiniekiem; ekspress masāžas nozīme uzņēmumu darbinieku veselības stāvokļa uzlabošanā un ekspress masāžas attīstības tendences. Pētījums nepieciešams, lai darba devēji pārliecinātos par apkakles – plecu, muguras masāžas nepieciešamību darba vietās, jo veicot šādas masāžas uzlabojas darbinieka labsajūta, tiek veicināta darba produktivitāte, darba ražīgums. Šāds masāžas veids itsevišķi atslābina tās ķermeņa muskuļu grupas, kas saspringtos darba apstākļos piedzīvo vislielāko noslodzi. Izveidotās praktiskā pētījuma anketas, Kornella muskuļu – skeleta novērtēšanas anketas iespējams praktiski izmantot pirms un pēc ekspress masāžām darba vietās, lai noteiktu darbinieku fizisko labizjūtu, novēršot darbinieka fizisku un garīgu pārslodzi darbā. Ekspress masāža pozitīvi ietekmē darbinieku labizjūtu, to atzīmē 90% pētījuma dalībnieku un pēc Kornella muskuļu un skeleta diskomforta anketas rezultātiem, diskomforts ir mazinājies lielākajai daļai pētījuma dalībnieku tieši kakla un muguras daļā. Rezultātu praktiskais pielietojums: praktisku, aktuālu problēmu risināšanai. Rezultāti var būt noderīgi ražošanas uzņēmumu vadītājiem, ergonomistiem. Masieriem, lai identificētu muskuļu – skeleta veselības saslimšanas darba vietā un piemērot attiecīgu masāžu darba vietā. Darba apjoms: 37 lapas, 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: labizjūtas izmaiņas, ekspress masāža, mobīls masieris, apkakles zonas masāža, psihoemocionālas un sociālas, fiziskās labizjūtas izmaiņas, darbinieki, veselība.  lv-LV
dc.description.abstractAnnotation Theme of the qualification work paper “Well – being of employee’s before and after express massage”. Author of the paper: Gita Juzupa, study programme: therapeutic massage. When working in the workplace, company, organization, every employee is exposed to various risk factors that directly affect a person's mental, physical and psycho-emotional well-being, as well as the employee's health. Today, many people in both sedentary and standing work are affected by musculoskeletal disorders during day and night shifts. Express massage or “chair massage” performed in the workplace is an effective method to prevent overload of the musculoskeletal system (Cabak et al., 2017). This is a topical problem, as the aim of the study was to research the changes in the well-being of employees before and after the express massage, but the research question - What are the changes in the well-being of employees before and after the express massage? To achieve the goal, two methods were used: quantitative - questionnaire before and after the massage course and qualitative - express massage course for the collar area, as employees of company “X” were selected as study participants. The theoretical model of the work considered: factors influencing the health of employees in enterprises; the role of express massage in improving the health of employees and the development trends of express massage. The study is necessary for employers to make sure about the need for collar - shoulder, back massage in the workplace, because performing such massages improves the employee 's well - being, promotes work productivity. This type of massage especially relaxes those muscle groups of the body that experience the greatest load under stressful working conditions. The developed practical research questionnaires, Cornella musculoskeletal assessment questionnaire can be practically used before express massages in the workplace to determine the physical well-being of employees, preventing the employee's physical and mental overload at work. Express massage has a positive effect on the well-being of employees, it is noted by 90% of the study participants, and according to the results of the Cornella musculoskeletal discomfort questionnaire, the discomfort has decreased in most of the study participants directly in the neck and back. Practical application of the results: for solving practical, topical problems. The results can be useful for production company managers, ergonomists. Masseurs to identify musculoskeletal disorders in the workplace and apply appropriate massage in the workplace. Volume of the paper: 37 pages, 6 attachments. Keywords: well-being changes, express massage, mobile masseur, collar area massage, psycho-emotional and social, physical well-being changes, employees, health.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectLabizjūtas izmaiņaslv-LV
dc.subjectekspress masāžalv-LV
dc.subjectmobīls masierislv-LV
dc.subjectapkakles zonas masāžalv-LV
dc.subjectpsihoemocionālas un sociālaslv-LV
dc.subjectfiziskās labizjūtas izmaiņaslv-LV
dc.subjectdarbiniekilv-LV
dc.subjectveselība.lv-LV
dc.subjectWell-being changesen-UK
dc.subjectexpress massageen-UK
dc.subjectmobile masseuren-UK
dc.subjectcollar area massageen-UK
dc.subjectpsycho-emotional and socialen-UK
dc.subjectphysical well-being changesen-UK
dc.subjectemployeesen-UK
dc.subjecthealth.en-UK
dc.titleDarbinieku labizjūtas izmaiņas pirms un pēc ekspress masāžaslv-LV
dc.title.alternativeWellbeing of Employees Before and After Express Massageen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/otheren-UK
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liepajas_filiale_LFAM_2020_Gita_Juzupa_039206.pdfKvalifikācijas darbs1.84 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
SVSLF_LFĀM_2020_Juzupa_Gita_Pielikumi.pdfNoslēguma darba pielikums1.83 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.