Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInga Petermane-
dc.contributor.authorEgils Kauls-
dc.contributor.otherLiepājas filiālelv-LV
dc.contributor.otherLiepāja branchen-UK
dc.date.accessioned2020-08-25T11:52:55Z-
dc.date.available2020-08-25T11:52:55Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2313-
dc.descriptionĀrsta palīgslv-LV
dc.descriptionPhysician's Assistanten-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Egils Kauls Kvalifikācijas darba nosaukums: „Vecāku viedoklis par multivides ierīču ar ekrānu izmantošanu un iespējamām problēmām pirmsskolas vecuma bērniem‟‟ Pēc valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas datiem pirmsskolas vecuma bērns ir 4-7 gadus vecs ar uzsvaru uz vecumposmu no 5-7 gadiem, kas ir personālās attīstības nozīmīgākie gadi. Pētījumi parāda, ka bērna pirmās reizes saskaroties ar ekrānierīcēm var būt formējošas, tās var būt pieradumu izraisošas, tas nozīmē, ka agrīna pārmērīga plašsaziņas līdzekļu lietošana, palielina risku uz pārmērīgu lietošanu vēlākajā dzīves laikā un to, ka laika gaitā ekrānu lietošanai ir tendence pieaugt. Tieši šī mijiedarbība starp personības attīstības nozīmīgākajiem gadiem un pārmērīgas digitālās pasaules ienākšanas bērnu dzīvēs rada bažas, kādu ietekmi uz bērna organismu tas varētu atstāt un kāds ir vecāku viedoklis par šo tēmu. Francijas pētnieku aprēķini parāda, ka EML absorbcija bērnu galvā ir lielāka. 2008.gada pētījums Zviedrijā – bērniem un pusaudžiem ir lielāka iespēja iegūt smadzeņu audzējus iespējams vēlākajā dzīves laikā, ja ir agrīnā vecumā sākuši lietot mobilo tālruni Kvalifikācijas darba mērķis: Izpētīt vecāku viedokli par multivides ierīču ar ekrānu izmantošanu un iespējamām problēmām pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darba jautājums: Kāds ir vecāku viedoklis par multivides ierīču ar ekrānu izmantošanu un iespējamām problēmām pirmsskolas vecuma bērniem? Pētījuma respondenti ir vecāki ar bērniem pirmsskolas vecumā. Pētījums dizains ir kvantitatīvs aprakstošs šķērsgriezuma pētījums. Neeksperimentāls. Pētījumā tiek izmantota autora veidota aptaujas anketa par vecāku viedokli, kas saistīts ar multivides ierīču ar ekrānu izmantošanu un iespējamām problēmām pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no 3 nodaļām, praktiskā daļa sastāv no pētījuma metodoloģijas un pētījuma rezultātu analīzes. Galvenie pētījuma rezultāti un secinājumi: Lielākajai daļai respondentu viedoklis par multivides ierīču izmantošanu un iespējamām problēmām sakrīt ar zinātniskajām atziņām un rekomendācijām. Vecāku viedoklis par laika ierobežojumiem sakrīt ar rekomendācijām ko nevajadzētu pārsniegt pirmsskolniekam izmantojot multivides ierīci, gan visas diennakts garumā, gan pirms miega, kā arī ierīces izmantojot no vietas. Praktiskā pielietojamība: Ņemot vērā, ka lielākās respondentu daļas galvenais informācijas avots par šo tēmu ir internets un televīzija un tikai tad mediķi, ārstu palīgiem būtu vecāki vairāk jāizglīto par multivides ierīču ar ekrāniem izmantošanu un iespējamām problēmām uz pirmsskolnieka veselību, lai nodrošinātu vecākus ar drošu un patiesu informāciju.lv-LV
dc.description.abstractAuthor of the qualification research: Egils Kauls Subject of the qualification research: „Parents views on the use of multimedia screen devices and potential problems for preschoolers‟‟ According to the State Inspectorate for the Protection of the Rights of the Child, preschoolers are 4-7 years old, with an emphasis on 5-7 years, which is the most important years for personal development. Research recognizes important developmental differences between preschool and later childhood, and TV-based data have established that a child‟s earliest screen encounters can be formative - they may be habit-forming, and early overexposure increases the likelihood of overuse in later life and that screen use tends to increase over time to include more entertainment. It is this interaction between the most significant years of personality development and the excessive entry of the digital world into the lives of children that raises concerns about the impact it may have on the child's body and the views of parents on the subject. French researchers estimate that the absorption of EMF in children 's heads is higher. Swedish study in 2008: Children and adolescents are more likely to have brain tumors later in life if they start using a mobile phone at an early age. The aim of research: Explore parents' views on the use of multimedia screen devices and potential problems for preschoolers. The question of research: What is the parents' opinion about the use of multimedia screen devices and possible problems for preschoolers? The survey respondents are parents with children in pre-school age. Study design is a quantitative descriptive cross-sectional study. Not experimental. The study uses the author's questionnaire on parents' views on the use of multimedia screen devices and potential problems for preschoolers.The qualification research consists of theoretical and practical parts. The theoretical part consists of 3 chapters, the practical part consists of research methodology and analysis of research results. The main results and conclusions of the study: For the majority of respondents, the views on the use of multimedia devices and possible problems are in line with scientific findings and recommendations. Parents' views on time constraints are in line with the recommendations that a pre-schooler should not exceed when using a multimedia device, both around the clock and at bedtime. Practical use: Given that the majority of respondents have the Internet and television as their main source of information on the subject and only then doctors, medical assistants should educate parents more about the use of multimedia devices with screens and potential health problems for preschoolers to provide parents with safe and truthful information.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectBēnu veselībalv-LV
dc.subjectmultimedijalv-LV
dc.subjectmobilais telefonslv-LV
dc.subjectmiega kvalitātelv-LV
dc.subjectchildrens healthen-UK
dc.subjectmultimedia deviceen-UK
dc.subjectscreen timeen-UK
dc.subjectmobile phoneen-UK
dc.subjectsleep qualityen-UK
dc.subjectchildren multimedia useen-UK
dc.titleVecāku viedoklis par uz ekrāna balstītu multivides ierīču izmantošanu un iespējamām problēmām pirmsskolas vecuma bērniemlv-LV
dc.title.alternativeParents' view  on impact of screen-based use of multimedia devices and potential problems in  preschool- age childrenen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/otheren-UK
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.