Title: Darbinieku viedoklis par miegainību, nogurumu, komunikāciju un pārvaldību neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādēs
Other Titles: Staff views on drowsiness, fatigue, communication and management in emergency medical service teams
Authors: Rigonda Kalna
Annija Maže
Liepājas filiāle
Liepāja branch
Keywords: miegainība;komunikācija;neatliekamā medicīniskā palīdzība;pārvaldība;drošība;nogurums;night shift;fatigue;communication in ambulance staff;safety management for patients;drowsiness;communication;emergency medical care
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Izvairīšanās no darbinieku noguruma ir nepieciešama, lai nodrošinātu, ka lēmumi par drošību tiek pieņemti pēc iespējas precīzāk un detalizētāk. (Greenwood J. M. 2010) Ārsta palīgam ir ārkārtīgi svarīgi ieviest savā praksē noderīgas komunikācijas prasmes, jo tas ir praktisks darbs, kas prasa daudz tiešu mijiedarbību ar pacientiem un kolēģiem(Pattersons , 2017). Pārskats par pacientu drošību neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestos parādīja, ka pierādījumu bāze pacientu drošībai neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestos atpaliek no pierādījumiem citās veselības aprūpes nozarēs. (Fisher,Freeman, Clarke, 2015). Kvalifikācijas darba autore ir ieinteresēta rakstīt un pētīt par attiecīgo tēmu, kas ir populāra arī mūsdienās, kas parādīs neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieku viedokli par miegainību, nogurumu, komunikāciju un pārvaldību dienesta brigādēs, kas ietvers gan respondentu pieredzi ar šiem faktoriem darba laikā, gan šo faktoru ietekmi starp kolēģu attiecībām, papildus parādīs vai šo faktoru ietekme ir atkarīga no dienesta strādājošo vecuma. Kvalifikācijas darba mērķis bija izpētīt darbinieku viedokli par miegainību, nogurumu, komunikāciju un pārvaldību NMPD brigādēs. Tika izvirzīts pētījuma jautājums - Kāds ir darbinieku viedoklis par miegainību, nogurumu, komunikāciju un pārvaldību NMPD brigādēs? Pētnieciskais darbs sastāv no teorētiskās un pētnieciskās daļās. Teorētiskā daļa ietver divas nodaļas, kurā tiek apskatīti neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta kvalitātes vadības aspekti un to ietekmējošie faktori un drošības risku pārvaldība un prevencijas iespējamība dienestā. Pētījumā tiek izmantota kvantitatīva pētīšanas metode – tika izmantota autora veidota anketa. Anketēšanā piedalījās 100 respondenti, kas ir kvalificēti ārsta palīgi un strādā neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā. Izstrādāti 5 secinājumi, kuri atspoguļo NMP dienesta darbinieku viedokli. Miegainība un nogurums ietekmē visas vecuma grupas NMP dienesta brigādēs laika posmā no 23.00 līdz 7.00. Vidēji respondents darba laikā jūtas miegains un noguris, saglabā laba komunikācijas spējas, pārvaldības procesu dienestā neizjūt. Pētījuma mērķis ir sasniegts, iegūta atbilde uz izvirzīto pētījuma jautājumu: Kāds ir darbinieku viedoklis par miegainību, nogurumu, komunikāciju un pārvaldību NMPD brigādēs? Ir ka, Miegainības NMP dienestā ietekmē visas vecuma grupas. Miegainības un noguruma bloka rezultāti pauž augstus rādītājus un vairāk kā puse respondentu to apstiprina savās atbildēs. Komunikācijās blokā viedoklis ir ļoti pozitīvs, kas ir pārsteidzoši, jo balstoties uz darbā esošajiem pētījumiem, tajos komunikācija ir atzīmēta, kā viens no galvenajiem kļūdu vai darba kvalitātes samazināšanās iemesliem, bet šajā, tas ir pretējs, ļoti augsti novērtēts, kas nozīmē, ka respondenti uzskata, ka komunikācijai ir nozīme šajā darba un par to neaizmirst. NMP dienesta darbiniekiem ir svarīgs dienesta vadības sakārtotība un organizētība.
Avoiding employee fatigue is necessary to ensure that safety decisions are taken as accurately and in detail as possible. (Greenwood J. M., 2010) It is extremely important for a physician's assistant to introduce useful communication skills into his or her practice, as this is a practical job that requires a lot of direct interaction with patients and colleagues. (Pattersons, 2017). The review of patient safety in emergency medical services showed that the evidence base for patient safety in emergency medical services lags behind that in other healthcare sectors. (Fisher, Freeman, Clarke, 2015). The author of the qualification paper is interested in writing and researching the relevant topic, which will show the opinion of emergency medical service staff about drowsiness, fatigue, communication and management in service teams, which will include both respondents' experience with these factors during work and their impact on peer relationships, as well as show whether the impact of these factors depends on the age of the staff. The aim of the qualification paper was to study the opinion of employees about drowsiness, fatigue, communication and management in EMS teams. The research question was raised: What is the opinion of employees on drowsiness, fatigue, communication and management in EMS teams? Research work consists of the theoretical and research part. The theoretical part includes two chapters, which deal with the aspects of quality management of the emergency medical service and the factors influencing it, as well as the management of safety risks and the possibility of prevention in the service. The research uses a quantitative research method – a survey created by the author was used. The survey involved 100 respondents who are qualified physician’s assistants and work in the emergency medical service. 5 conclusions have been developed, which reflect the opinion of the EMS service staff. Drowsiness and fatigue affect all age groups in EMS service teams between 23:00 and 7:00. On average, the respondent feels sleepy and tired during work, maintains good communication skill and does not feel the management process in the service. The aim of the research has been achieved; the answer to the research question is that, in the EMS, all age groups are affected by drowsiness. The results of the sleep and fatigue section are high and more than half of the respondents confirm this in their answers. In the communications section, the opinion is the opinion is generally very positive, which is surprising, because based on the research in the work, communication is mentioned as one of the main reasons for errors or decrease in the quality of work, but in contrast, it is also highly valued, which means that respondents believe that communication is important in this work and should not be forgotten. The orderliness and organization of the service management is important for the employees of the EMS
Description: Ārsta palīgs
Physician's Assistant
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.