eUlift aplikācijas pielietošana studentu izglītošanā par ergonomisku pacientu pārvietošanu

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University

Abstract

Pētījuma nosaukums: eUlift aplikācijas pielietošana studentu izglītošanā par ergonomisku pacientu pārvietošanu. Aktualitāte: Pētījums tika balstīts uz pētnieces interesi par inovatīvām metodēm izglītošanā par ergonomisku pacientu pozicionēšanu un pārvietošanu. Pierādīts, ka vislabākās izglītošanas metodes līdzdiploma apmācībā par ergonomisku pacientu pozicionēšanu un pārvietošanu ir kombinācija starp tradicionālajām mācību metodēm un uz tehnoloģijām balstītām. Izglītošana par drošu pacientu pārvietošanu var samazināt ar pacientu aprūpi saistītās muskuloskeletālās traumas. eUlift aplikācijas pielietošana sniedz iespēju uzlabot veselības aprūpes speciālistu teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par ergonomisku pacientu pārvietošanu. eUlift aplikācijas izstrāde tika veikta VIVES universitātes koledžā, Beļģijā. Pētījuma mērķis: Noskaidrot eUlift aplikācijas lietošanas saistību ar studentu zināšanām ergonomiskā pacientu pozicionēšanā un pārvietošanā. Pētījuma metodes: Kvantitatīvs, eksperimentāls pētījums bez kontrolgrupas. Instrumenti - eUlift aptauja, demogrāfisko datu anketa. Dalībnieki - pētījumā piedalījās 12 dalībnieki. Visi dalībnieki studē Rīgas Stradiņa universitātes studiju programmas “Ergoterapija” 3. kursā. Dalībnieku vidējais vecums bija 21,5 gads (SD = 0,674). Pētījuma rezultāti: Vidējais dalībnieku skaits, kas pielieto pamata pozīcijas un kustības, veicot pacientu pozicionēšanu un pārvietošanu, pēc eUlift aplikācijas lietošanas palielinājās no 7 (58,30%) studentiem līdz 11 (91,70%) studentiem. Vidēji 92,26% respondentu piekrita ergonomisku pozu un kustību veikšanas stratēģijām, pozicionējot un pārvietojot pacientus. Vidēji 83,71% respondentu pēc eUlift aplikācijas lietošanas pielieto ikdienā ieteikumus ergonomiskai aktivitāšu veikšanai, un studenti biežāk ikdienā pielieto desmit ergonomikas pamatprincipus (MacLeod D. 1998, 2008). 83,3% aptaujāto sniedza apstiprinošu atbildi, ka eUlift aplikācijas lietošana ir uzlabojusi viņu zināšanas un prasmes par ergonomisku pacientu pozicionēšanu un pārvietošana. 91,7% aptaujāto apstiprina, ka eUlift aplikācijas iekļaušana studiju programmā “Ergoterapija” tiek vērtēta kā lietderīga mācību metode, lai apgūtu ergonomisku pacientu pozicionēšanu un pārvietošanu.
Title of study: Applying the eUlift application to educating students on ergonomic patient movements. Objective: The study was based on the researcher's interest in innovative methods of educating students about ergonomic patient positioning and displacement. The best educational methods for pre-diploma training on ergonomic patient positioning and displacement are combined between traditional methods and technology based. Education in safe patient handling can reduce the cases of patient care related injuries. The application of eUlift provides an opportunity to improve the theoretical knowledge and practical skills of health professionals on ergonomic patient displacement. The development of the eUlift application was carried out at the VIVES University of Applied Sciences, Belgium. Aim of the study: To clarify the relationship between eUlift application use and student knowledge in ergonomic patient positioning and displacement. Methods: Quantitative, experimental research without control group. Measurements – eUlift Questionnaire and demographic Questionnaire. Participants - the study involved 12 participants. All participants were 3rd Year students on the Occupational Therapy study programme at Rīga Stradiņš University. The average age of participants was 21.5 years (SD = 0.674). Results: The average number of participants applying basic positions and movements when performing patient positioning and displacement increased from 7 (58,30%) students to 11 (91,70%) students after using the eUlift application. On average, 92,26% of respondents agreed to basic posture and movement strategies. On average, 83,71% of respondents apply recommendations for ergonomic activities after using the eUlift application. After using the eUlift application, students apply ten basic ergonomics (MacLeod D. 1998, 2008) more frequently daily. 83,3% of respondents responded positively that eUlift application has improved their knowledge and skills on ergonomic patient positioning and displacement. 91,7% of respondents confirm that the inclusion of eUlift application in the “Occupational therapy” study programme was considered as useful learning method in patient positioning un displacing.

Description

Ergoterapija
Occupational Therapy
Veselības aprūpe
Health Care

Keywords

Atslēgas vārdi: ergoterapija, ergonomika, pacientu pozicionēšana un pārvietošana, eUlift mobilā aplikācija, pašregulēta mācīšanās, profilakse., Key words: Occupational therapy, ergonomics, patient positioning and displacement, eUlift mobile application, self-regulated learning, prevention.

Citation

Collections