Title: Sleep Habits Among International Medical Students
Other Titles: Ārvalstu medicīnas studentu miega paradumi
Authors: Jeļena Reste
Aigerim Berekbulova
Ārvalstu studentu nodaļa
International Student Department
Keywords: Atslēgas vārdi: miega traucējumi;miega higiēna;starptautiskie medicīnas studenti;akadēmiskais sniegums.;Keywords: Sleep disorders;sleep hygiene;international medical students;academic performance.
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Ievads. Pielāgošanās izglītības procesam var vienādi ietekmēt garīgo un fizisko veselību. Lielākā daļa starptautisko medicīnas studentu, pārejot no skolas dzīves uz augstāku izglītības līmeni, nonāk viņiem neparastos apstākļos. Šie pielāgošanās procesi nākamajiem speciālistiem var radīt lielu stresu, un tiem var būt liela ietekme uz gulēšanas ieradumiem, kas var veicināt pārmērīgu bezmiegu universitātes laikā un ārpus tās. Vides pārmaiņu un universitātes dzīves apdraudējumu apvienojums, kas saistīts ar starptautiskiem studentiem, var palielināt neaizsargātību pret miega traucējumiem. Mērķis. Noskaidrot gulēšanas paradumus un dienas miegainības biežumu, kā arī novērtēt saistību starp miega ilgumu un akadēmisko sniegumu RSU starptautisko medicīnas studentu vidū. Materiāli un metodes. Anonīma tiešsaistes anketa tika izplatīta starptautisko medicīnas studentu 1.-6. kursu vidū. Pētījums tika veikts no 2019. gada decembra līdz 2020. gada martam. Anketēšanas mērķis bija novērtēt dalībnieku vecumu, miega higiēnu, miega nomoda grafiku, miega režīmu, kopējo miega laiku naktī, vidējo atzīmi un miegainību dienā gan stundu laikā, gan arī patstāvīgo studiju laikā. Rezultāti. Galīgajā analīzē tika iekļauti 76 (100%) starptautiskie medicīnas studenti. Lielākā daļa respondentu (56,5%) ziņoja, ka miegainība dienā ir 1-2 reizes nedēļā. Neatkarīgi no dažiem faktoriem, piemēram, vai viņiem ir darbs vai nē, visbiežāk gulētiešanas laiks bija plkst. 23:00-1:00. Uz jautājumu par noguruma sajūtas biežumu pamodoties 49% studentu sliecās atbildēt “ikdienā”. Lielākā dalībnieku grupa, kas dienā izdzer trīs vai vairāk tases kafijas, tējas, iet gulēt pēc plkst. 1:00. Secinājumi. Miega problēmu cēloņi bija bieži sastopami. Galīgie rezultāti tikai daļēji atbalsta sākotnējās hipotēzes. Starp miega kvalitāti un akadēmiskajiem sasniegumiem nebija tiešas saistības. Labāku vides apstākļu un izglītības programmu nodrošināšana var palīdzēt uzlabot studentu miega kvalitāti un akadēmiskos sasniegumus.
Background. The adaptation to the educational process can equally affect mental and physical health. Most of international medical students find themselves in unusual conditions for them, by switching from school life to a higher level of education. These adaptation processes can be very stressful for future specialists and have a major impact on sleeping habits which can contribute to excessive sleeplessness during and outside of university. Combination of environmental changes and university life hazards associated with international students can increase vulnerability for sleep abnormalities. Aim. To identify sleep patterns and frequency of daytime sleepiness, and evaluate the correlation between sleep period and academic success among international medical students of RSU. Method. An anonymous online questionnaire was designed and administered to first year through sixth year international medical students. The research was conducted during December 2019 to March 2020. An aim of questionnaire was to assess participants’ age, sleep hygiene, sleep-wake schedule, naps, total sleep time at night, average grade, and daytime sleepiness during classes, as well as during independent study time. Results. The final analysis included 76 (100%) international medical students. Majority of subjects (56,5%) reported having a daytime sleepiness 1-2 time per week. Regardless some factors as having a job or not, most common bedtime was 11pm-1am. To a question about frequency of feeling tiredness when waking up, 49% of students were inclined to answer “everyday”. Biggest group of participants, which consumes three or more cups of coffee, tea within a day goes to sleep after 1am. Conclusions. Causes of sleep problems were common. Final results only partially support initial hypotheses. There were no direct association between sleep quality and academic achievement. Delivering better environmental conditions and educational programs may help to improve students’ sleep quality and academic achievement.
Description: Medicīna
Medicine
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo pētnieciskie darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.