Title: Elektrisko skrejriteņu iekļaušana satiksmē un pieņemšana sabiedrībā. Problēmas un risinājumi
Other Titles: Integration of e-scooters in traffic and society. Problems and solutions
Authors: Deniss Hanovs
Elita Grašiņa
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Elektriskie skrejriteņi satiksmē. Likumprojekta par elektriskajiem skrejriteņiem apspriešana.;Electric scooters in traffic. Discussion on electric scooter draft law.
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēmas “Elektrisko skrejriteņu iekļaušana satiksmē un pieņemšana sabiedrībā. Problēmas un risinājumi” skatījumam ir izvēlēts Argumentācijas un Pārliecināšanas teoriju aspekts. Līdzīgi daudzu šodienas izpratnē pierastu lietu izcelsmei, elektrisko pārvietošanās līdzekļu popularitātes vilnis ir sācies Ķīnā 2016. gadā. 2019. gadā Parīzē un citās lielākajās Eiropas pilsētās nomas elektriskie skrejriteņu lietošanas sekas raisīja lielu neapmierinātību ar satiksmes organizāciju. Nomas elektriskie skrejriteņi Rīgā ir pieejami jau vairāk nekā gadu, regulējošo normatīvo aktu neesamība ir izraisījusi diskusiju, kurā iesaistījušās ne tikai valsts un pašvaldību institūcijas, bet arī uzņēmēji, nevalstiskās organizācijas un sabiedrības aktīvisti. Latvijas Republikas normatīvajos aktos šobrīd nav iekļautas ne uz elektriskajiem skrejriteņiem attiecinātas tehniskās normas, nav norādīta vieta, kur tiem atrasties satiksmē. Radušās problēmas atspoguļo situāciju, kas ir tikusi ignorēta daudzu gadu garumā - ielu infrastruktūra pilsētā netiek pielāgota mūsdienīgā veidā, kā tas tiek darīts attīstītajās valstīs. Šobrīd, neskatoties uz to, ka velosipēdu un tagad arī elektrisko skrejriteņu lietotāju skaits ir pieaudzis, pilsētā nav paredzēta vieta, kur ar šiem transportlīdzekļiem varētu droši pārvietoties. Maģistra darba mērķis, balstoties uz zinātniskās literatūras par argumentu un pārliecināšanu studijām, ir empīrisks pētījums, kurā izmantoti šādi datu ieguves avoti: Rīgas elektrisko skrejriteņu nomas uzņēmumu komunikācija ar klientiem mobilo telefonu vietnēs un mājas lapās internetā, dažādās vietnēs digitālajā vidē publicēti raksti par aktuālo situāciju un problēmām saistībā ar elektrisko skrejriteņu dalību satiksmē, kā arī videoieraksts par 2019. gada 9. septembrī Satiksmes ministrijā notikušo Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcu par priekšlikumiem, kas regulētu elektrisko skrejriteņu vietu ceļu satiksmē un Satiksmes ministrijā notikušo Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcu protokoli. Lai analizētu un interpretētu iegūtos datus, autore ir izmantojusi kvalitatīvo kontentanalīzi, pievienojot nedaudz arī kvantitatīvo kontentanalīzi, kā vispiemērotākās kodēšanas vienības ir izvēlētas tēmas. Elektrisko skrejriteņu nomas uzņēmumu komunikācijas ar klientiem novērtējumam tika izvēlētas tēmas, par kurām klientu ir nepieciešams informēt, pirms tiek uzsākts brauciens ar uzņēmumam piederošo elektrisko skrejriteni. To skaitā, protams, ir drošības jautājumi, informācijas satura vispusība, izmaksu un klienta piesaistes jautājumi. Ņemot vērā to, videoieraksta diskusijas ir tikai un vienīgi par konkrēto normatīvo aktu izstrādi, vērtēti tika visi izteiktie argumenti, tos sadalot atbilstoši Argumentācijas teorijā noteiktajām konstrukcijām: induktīvajos, deduktīvajos un analoģiskajos argumentos. Valsts pārvaldē strādājošie un profesionālās jomas speciālisti prasmīgi izmanto argumentācijas iemaņas, tomēr auditorijai ir nācies sastapties ar nevēlēšanos ieklausīti
The Master’s Thesis topic “Integration of electric scooters in traffic and society. Problems and solutions” is explored in the light of theory of Argumentation and theory of Persuasion. Similarly to the origins of a lot of things we do use on a daily basis, the electric transportation means popularity wave is originated from China 2016. The consequences of electric scooters use has led to a widespread discontentment with the traffic organization in Paris and other largest cities in Europe. While there is more than one year since the shared electric scooters are available in Riga, there are no legislative provisions drawn up and this the reason why public and municipal authorities, entrepreneurs, non-governmental organizations and civil society activists are engaged in discussion. There are neither technical prescriptions for electric scooters nor their place in the traffic provided in the regulatory acts of the Republic of Latvia. The situation that has been ignored for many years is reflected by problem rise – the infrastructure is not adapted in a modern way as it is done in the developed countries. Today there is no space in the city provided to move securely despite the rise of number of cyclists and electric scooter users. The aim of the Master’s Thesis is an empirical research based on cognition acquired during the studies of the scientific literature on use of argumentation and persuasion and is to characterize and analyze the development of discussion about the integration of electric scooters in Latvia. The data sources explored are: smartphone applications provided by electric scooter-sharing companies, as well as their websites, the articles published online that describe the actual situation and issues caused by electric scooters use in traffic, the video recording of the think tank organized the 9 September 2019 by the Council of Road Traffic Safety of Ministry of Transport as well as the minutes of the think tanks organized by the Council of Road Traffic Safety of Ministry of Transport. The author has used qualitative content analysis with some quantitative content analysis features, to analyze and interpret obtained data. The themes were selected as more appropriate content code units. The essential subjects for the customer prior to begin the ride with the electric scooter of company where selected for the assessment of communication provided by electric scooter-sharing companies. Including the safety issues, versatility of information content, cost aspects and client acquisition. Taking into account that the subject of discussion video recorded is on the rule-making exclusively, all the arguments provided were assessed according to the constructions set by Argumentation Theory: inductive, deductive and analogical arguments. The different structure of the texts turned out as an issue in comparison to the previous parts of research. A significant part of texts was multilayered unlike the arguments used in the vid
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.