Title: Vienota zīmola komunikācija augstskolas apakšzīmolu sociālo mediju kontos: Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes gadījumu analīze
Other Titles: Unified brand communication in the social media accounts of sub-brands of university: analysis of cases of the University of Latvia and Riga Technical University
Authors: Ruta Siliņa
Loreta Lūkina
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Atslēgvārdi: zīmola komunikācija;sociālo mediju auditorija;vizuālā komunikācija;augstskolu zīmola uzturēšana;zīmola vērtības;sociālo mediju segmentācija.;Keywords: brand communication;social media audience;visual communication;university brand maintenance;brand values;social media segmentation.
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darbā “Vienota zīmola komunikācija augstskolas apakšzīmolu sociālo mediju kontos: Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes gadījumu analīze” tiek pētīta zīmola komunikācijas veidošana un uzturēšana, sociālo mediju izmantojums augstskolu komunikācijā, satura formu dažādība sociālajos medijos, kā arī tika apskatīta semiotikas nozīme sociālo mediju komunikācijā. Šī tēma ir aktuāla, jo Latvijas augstskolu tirgū pastāv konkurence, kurā lielu lomu izšķir arī zīmola komunikācija. Universitāšu apakšzīmoli ir vieni no zīmola komunikatoriem, tādēļ ir īpaši svarīgi noskaidrot, vai to komunikācija ir vienota ar zīmola komunikāciju. Apkopojot teoriju, tika noskaidrots, ka viens no komunikācijas kanāliem, kurā tiek veidota cieša saikne ar auditoriju ir sociālie mediji. Tie ir būtiska zīmolu komunikācijas uzturēšanas sastāvdaļa, ko Latvijā un pasaulē izmanto augstskolas topošo studentu piesaistei. Lai veidotu efektīvu komunikāciju, nepieciešams izvērtēt auditorijas un konkrētu sociālo mediju specifiku. Tā pat ir jāpievērš uzmanība saturu daudzveidībai, kas var veicināt auditorijas iesaisti un stāstīt zīmola stāstu tālāk. Vēl tika apskatīta semiotika, kurai ir nozīmīga vieta, veidojot izpratni par zīmolu un tā paustajām vērtībām. Pateicoties tai zīmoli var veicināt patērētāju lojalitāti un turpināt stāstīt savu stāstu. Pētnieciskajā darbā tika izpētītas 55 LU un RTU apakšzīmolu sociālo mediju lapas un 1815 ieraksti tajās. Ar kvantitatīvās kontentanalīzes metodi lapās un ierakstos tika analizēts ierakstu tips un satura formāts, kā arī meklēta piederība universitātēm – logotipu, konkrētu vārdu, krāsu lietojums. Ar kvalitatīvās kontentanalīzes metodi tika pētīti ierakstu vēstījumi un vai tajos atspoguļojas kāda no universitāšu mājaslapās noradītajām vērtībām. Lai iegūtos datus varētu labāk izprast un skaidrot to kopsakarības, tika veiktas divas dziļās intervijas ar abu universitāšu apakšzīmolu pārstāvjiem. Maģistra darbu veido 71 lapaspuses jeb 21 218 vārdi, kurās apkopotas piecas nodaļas un 14 apakšnodaļas. Maģistra darbu papildina 16 attēli, 2 tabulas un 2 padziļinātās intervijas ar Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes apakšzīmolu komunikācijas pārstāvjiem.
The masters work “Unified brand communication in the social media accounts of sub-brands of university: analysis of cases of the University of Latvia and Riga Technical University.” studies the development and maintenance of brand communication, the use of social media for communication of university, the diversity of content forms in social media, and the role of semiotics in social media communication. This topic is actual because there is competition in the Latvian high school market, in which brand communication also plays a major role. University sub-brands are one of the brand's communicators, so it is particularly important to find out whether their communication is aligned with brand communication. The literature review shows that one of the communication channels that is closely connected to the audience is social media. They are an essential part of the maintenance of brand communication, which is used in Latvia and the world to attract higher education students. In order to create efficient communication, it is necessary to assess the specificities of audiences and of specific social media. It even needs to focus on the diversity of content that can boost audience engagement and tell the brand story further. Semiotics, which has an important place in raising awareness of the brand and its values, has yet to be considered. Thanks to it, brands can boost consumer loyalty and keep telling their story. The research study examined the social media pages of 55 LU and RTU sub-brands and 1815 posts in them. The method of quantitative content analysis analyzed the type and content format of entries in pages and records, and sought to belong to universities – the use of logos, specific words, colors. The method of qualitative content analysis studied recording messages and reflected any of the values stated on university homepages. In order to better understand and clarify interconnections, two deep interviews were conducted with the representatives of sub-brands of the two universities. The master thesis is composed of 71 pages, 21 218 words, which are compiled in five chapters and 14 sub-chapters. The master thesis contains 16 figures, 2 tables and 2 interviews with with the representatives of the sub-brand communication of the University of Latvia and Riga Technical University.
Description: Komunikācija un mediju studijas
Communication and Media Studies
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.