Title: Veselības komunikācija sociālā medijā Facebook un auditorijas iesaiste: Veģetatīvās distonijas Centra piemērs Latvijā
Other Titles: The health communication on the social media platform Facebook and audience’s engagement: The case study of Vegetative Dystonia Center in Latvia
Authors: Anda Rožukalne
Elīna Ieva Smule
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Veģetatīvā distonija; Somotaformie traucējumi; Facebook; Satura analīze; Auditorijas iesaiste; Veselības komunikācija; Sociālais medijs; Iespēju novērtēšanas modelis; Motivācijas aizsardzības teorija; Veselības ticības modelis; Sociālā atbalsta teorija.;Vegetative dystonia; Facebook; Content analyze; Audience engagement; Health communication; Social media; Elaboration Likelihood; Protection Motivation Theory; Health Belief Model; Social Support Theory
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Šī maģistra darba tēma ir Veselības komunikācija sociālā medijā Facebook un auditorijas iesaiste: Veģetatīvās Distonijas Centra piemērs Latvijā. Un mērķis ir noskaidrot, kāda ir Veģetatīvās Distonijas Centra Facebook lapas veselības komunikācija un auditorijas iesaiste, šī pētījuma mērķim atbilstoši izvēlēto veselības komunikāciju teoriju un modeļu kontekstā. Lai radītu pilnīgu izpratni par satura un auditorijas veselības komunikāciju tika veikta auditorijas anonīmā anketēšana, satura analīze un padziļinātā strukturētās intervijas ar satura veidotāju un ekspertu. Šajā pētījumā tika veikta satura analīze pēc ievāktiem datiem, kurus publicēja Veģetatīvās Distonijas Centrs, savā Facebook lapā divu gadu griezumā, lai izpētītu veselības komunikāciju un auditorijas iesaisti. Precīzāk, noskaidrotas saistības starp sociālā medija komunikācijas formātiem un - like; love; ha-ha; wow; sad; angry; dalīšanās, komentāru skaitu un pētīta auditorijas vajadzību apmierināšana veselības kontekstā. Kā teorētiskā bāze šim pētījumam tika izmantots - Iespēju novērtēšanas modelis, Motivācijas aizsardzības teorija, Veselības ticības modelis, Sociālā atbalsta teorija. Rezultātā analīzes procesā tika atklāts, ka veselības komunikācija Veģetatīvās Distonijas Centra Facebook lapā ir neprofesionālā līmenī, bet auditorija to uztver par tādu. Nepieciešams realizēt kontroli pār sociālo tīklošanās platformās veidotām ar veselību saistītām lapām. Nepieciešams piesaistīt specialistus, kas ir kompetenti veselības nozarē un spēj interaktīvi komunicēt.
The topic of this master's thesis is The Health communication on the social media platform Facebook and audience’s engagement: The case study of Vegetative Dystonia Center in Latvia. And the goal is to find out what is health communication and audience engagement of the Vegetative Dystonia Center Facebook page, in the context of health communication theories and models used in this research. In order to get a better understanding of the subject and the audience’s health communication patterns, the anonymous questionnaire, the content analysis and an interview with a content creator and expert on health communication were conducted. The aim of this research paper is to analyze the health communication and the audience engagement on Vegetative Dystonia Center’s Facebook page for the set period of two years. Moreover, the connection between different social media communication expressive forms as like; love; ha-ha; wow; sad; angry; was analyzed as well as a number of shares and comments in order to see whether all forms of communication provided on the Facebook page reaches and satisfies the needs of interlocutors within the health context. Elaboration Likelihood Model, Protection Motivation Theory, Health Belief Model and Social Support Theory: were used as the theoretical base for the study. Findings showed that health communication on the Vegetative Dystonia Center Facebook page is not at professional level, but the audience perceives it as such. There is no control over unprofessional and unscientific health communications that can potentially endanger human health. It is necessary to attract specialists, whom are competent in the health sector and are able to communicate interactively.
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.