Title: Cido Grupas zīmolu eksporta attīstības iespējas Ķīnā
Other Titles: Export Development Opportunities of Cido Grupa Brands in China
Authors: Santa Bormane
Baiba Lazdiņa
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: zīmols;zīmolvedība;mārketings;eksports;stratēģija;Ķīna;brand;branding;marketing;export;strategy;China
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir “Cido Grupas zīmolu eksporta attīstības iespējas Ķīnā”. Darba galvenais mērķis ir izpētīt Cido Grupas produktu eksporta iespējas Ķīnā. Tēma ir aktuāla, jo Ķīna ir viens no lielākajiem un spēcīgākajiem patērētāju tirgiem ar visstraujāk augošo ekonomiku pasaulē. Pētījuma pirmajā daļā ir apskatītas dažādas mārketinga un zīmolvedības pētnieku izvirzītās teorijas un viedokļi par zīmola nozīmi uzņēmumā, kā arī zīmola stratēģiju, identitāti, pozicionējumu un mārketinga attīstību. Darba otrajā daļā ir sniegts ieskats nozares specifikā, kā arī aplūkota Cido Grupas zīmolvedība un mārketinga aktivitātes. Trešajā daļā tiek raksturots Ķīnas tirgus – ekonomiskā situācija, kultūras iezīmes un zīmolvedības atšķirības. Maģistra darba pētījuma metode ir kvalitatīvs pētījums, kura pamatā ir dažādu nozaru ekspertu aptauja. Darbā veiktā pētījuma rezultāti pierāda, ka ienākšana Ķīnas tirgū nav viegls process – tas prasa laiku, resursus un izpratni par biznesa kultūras īpatnībām. Rezultāti liecina, ka jāliek akcents uz produkta dizainu un kvalitāti, jo tie veicina pieprasījumu. Pastāv dažādi Ķīnas valsts regulējumi un riski, kas varētu bremzēt ienākšanu tirgū, līdz ar to ir jāveic padziļināta tirgus un Ķīnas likumdošanas izpēte. Tirgus ir liels un nespēja konkurēt ir viens no potenciālajiem ekspertu norādītājiem riskiem, līdz ar to ir jāizstrādā atbilstoša eksporta stratēģija, piedomājot pie zīmola unikalitātes, kvalitātes un konkurences priekšrocībām. Atslēgas vārdi: zīmols, zīmolvedība, mārketings, eksports, stratēģija, Ķīna
Title of thesis is “Export development opportunities of Cido Grupa brands in China”. The present paper primarily aims at exploring export possibilities of Cido Grupa products in China. The topic is up to date, as China is one of the largest and most powerful consumer markets with the fastest-growing economy in the world. The first part of the study deals with a variety of theories raised by marketing and branding researchers and views on the role of the brand in the company, as well as brand strategy, identity, positioning, and marketing development. The second part of the work provides an insight into the specific nature of the sector, as well as the branding and marketing activities of Cido Grupa. The third part describes the Chinese market: the economic situation, cultural characteristics and differences in branding. The research method is a qualitative study based on a survey of experts in various fields. The results of the research show that an accent should be placed on the design and quality of the product as they boost demand. There are a variety of Chinese government regulations and risks that could have a negative impact on market entry, also the company would have to deal with them when entering a new market, so an in-depth study of the market and Chinese legislation needs to be carried out. The market is huge and the inability to compete is one of the potential identified risks by experts, so an appropriate export strategy must be developed to reflect the uniqueness, quality and competitive advantages of the brand. Key words: brand, branding, marketing, export, strategy, China
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.