Title: Sociālais tīkls Tik Tok kā Z paaudzes reklāmas kanāls
Other Titles: Social Network Tik Tok as Z Generation Display Channel
Authors: Santa Bormane
Liene Āboltiņa
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: mārketinga komunikācija;sociālie mediji;z paaudz;tiktok;marketing communications;social media;generation z;tiktok
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: ANOTĀCIJA Maģistra darba “Sociālais medijs “TikTok” kā Z paaudzes mārketinga komunikācijas kanāls Latvijas zīmolu piemēra” pētījuma problēmas aktualitāte ir saistīta ar mārketinga nozares attīstību, kurā ar vien lielāku popularitāti gūst jauni sociālo mediju kanāli, kas tiek izmantoti zīmolu mārketinga komunikācijā. Pētījuma mērķis ir pamatojoties uz teorētisko materiālu analīzi un sociālo mediju ekspertu viedokļiem, izpētīt sociālā medija TikTok kā Z paaudzes mārketinga komunikācijas kanāla priekšrocības un trūkumus, lai pilnveidotu Latvijas zīmolu sociālo mediju turpmāko komunikāciju. Darba pirmajā daļā tiek izmantota monogrāfiskā pētījuma metode, lai aptvertu pētījuma objekta – mārketinga komunikāciju sociālajos medijos – detalizētu izpēti, kas balstīta teorētiskajā literatūrā. Metode tiek izmantota, lai raksturotu sociālo mediju mārketinga komunikācijas būtību, identificējot dažādas sociālo mediju platformas kā arī raksturotu sociālo mediju komunikācijas būtību uzņēmumā un sociālo mediju komunikācijas stratēģijas pamatprincipus. Sekundārā datu analīzes metode tiek izmantota, lai analizētu dažādu paaudžu paradumus sociālo mediju platformu lietošanā. Darba trešajā daļā tika izmantota kvantitatīvā analīzes metode - anketēšana, lai analizētu Latvijas zīmolu komunikāciju ar Z paaudzi dažādas sociālo mediju platformās, tai skaitā sociālajā medijā TikTok. Trešās nodaļas noslēgumā ir izstrādāti ieteikumi Latvijas zīmoliem sociālajā medijā TikTok komunikācijā ar Z paaudzes pārstāvjiem. Pētījuma rezultātā konstatēts, ka būtiskākās priekšrocības, kādām būtu jābūt sociālajam medijam TikTok, lai zīmoli komunikācijā ar Z paaudzi iekļautu minēto kanālu ir precīzi dati par lietotājiem, ne tikai par Z paaudzi, bet par kopējo auditorijas lielumu, un dažādas zīmola integrācijas iespējas saskarsmes punktu veidošanā ar auditoriju. Proti, ja sociālais medijs nodrošina zīmolu profiliem detalizētas statistikas, kas palīdz noteikt mērķauditoriju, kā arī analizēt tās rīcību un uzvedību, tad pastāv iespējamība , ka palielināsies zīmolu skaits Latvijā, kas pielietos komunikācijā ar patērētājiem sociālo mediju kanālu TikTok. Darba apjoms ir 78 lapas puses, tajās ietverti 19 attēli, 76 literatūras avoti un 5 pielikumi.
The research problem of the master's thesis “Social media “TikTok” as a generation Z marketing communication channel in example of Latvian brands” is related to the development of the marketing industry, in which new social media channels used in brand marketing communication are gaining more and more popularity. The aim of the research is to study the advantages and disadvantages of social media TikTok as a generation Z marketing communication channel, based on the analysis of theoretical materials and the opinions of social media experts, in order to improve the future communication of Latvian brand social media. In the first part of the work, the method of monographic research is used to cover the research object - marketing communication in social media - based on the theoretical literature. The method is used to describe the essence of social media marketing communication, identifying various social media platforms, as well as to describe the essence of social media communication in the company and the basic principles of social media communication strategy. The secondary data analysis method is used to analyze the habits of different generation use of social media platforms. In the third part of the work, a quantitative analysis method was used - questionnaires to analyze the communication of Latvian brands with the generation Z on various social media platforms, including the social media TikTok. At the end of the third chapter, recommendations for Latvian brands in social media TikTok in communication with the generation Z are developed. The study found that the most important benefits that social media should have, so that brands in the communication with the generation Z to include this channel is accurate data about users, not only about the generation Z, but about the total size of the audience, and various brand integration points with the audience. Namely, if social media provides detailed statistics for brand profiles, which helps to determine the target audience, as well as analyze its actions and behavior, then there is a possibility that the number of brands in Latvia that will use the social media channel TikTok will increase in communication with consumers. The volume of the work is 78 pages, they include 19 figures, 76 references and 5 appendices.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.