Title: Starptautiskā biznesa stratēģiju pielāgošana B2B segmentā Latvijā, Microsoft gadījuma analīze
Other Titles: Customization of International Business Strategies in the B2B Segment in Latvia, Microsoft Case Study
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Sanita Strogonova
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Starptautiskā uzņēmējdarbība;bizness – biznesam;biznesa stratēģijas;International business;business-to-business;business strategies
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba “Starptautiskā biznesa stratēģiju pielāgošana B2B segmentā Latvijā, Microsoft gadījuma analīze” pētījuma problēmas aktualitāte ir saistīta ar ārvalstu uzņēmumu skaita pieaugumu, kas Latvijas tirgū uzsāk uzņēmējdarbību. Pētījuma mērķis ir, pamatojoties uz teorētisko aspektu analīzi un strukturētajām ekspertu intervijām, analizēt starptautiskā biznesa stratēģijas uzņēmuma Microsoft bizness – biznesam segmentā Latvijā. Darba pirmajā nodaļā izmantota monogrāfiskā pētījuma metode, kas ietver pētījuma objekta – starptautiskā biznesa – izpēti, balstoties uz nozares literatūru. Monogrāfiskā metode izmantota, lai raksturotu starptautiskā biznesa ietekmējošos faktorus un bizness – biznesam segmenta uzņēmējdarbības īpatnības. Darba otrajā daļā izmantota kontentanalīze, lai pētītu Microsoft bizness – biznesam nozares uzņēmējdarbības prioritātes un to pielāgošanu Latvijas bizness – biznesam nozares īpatnībām. Apskatītas gadījuma analīzes, ar kuru palīdzību analizētas un aprakstītas Microsoft starptautiskā un vietējā bizness – biznesam nozares gadījuma izpētes. Darba trešajā daļā izmantotas strukturētās intervijas, lai gūtu nozares ekspertu atzinumu par bizness - biznesam nozares specifiku un starptautisku taktiku pielāgošanu Latvijas tirgū. Pētījuma rezultātā secināts, ka starptautiskiem uzņēmumiem, kas darbojas bizness – biznesam segmentā, vajadzība un nepieciešamība pielāgot biznesa stratēģiju, ienākot Latvijas tirgū, lielā mērā ir atkarīga no produkta vai pakalpojuma specifikas un mērķauditorijas īpatnībām. Starptautiskām kompānijām, uzsākot uzņēmējdarbību Latvijā, nepieciešams pielāgot biznesa taktikas, uzsvaru liekot uz četrām būtiskākajām lokalizācijas nepieciešamībām: uzņēmējdarbība un produktu izplatīšanas modelis, darbinieku un sadarbības partneru algošana, digitālās vides attīstība un attiecību veicināšana ar biznesa klientiem. Analizējot teorētisko informāciju un pētot uzņēmuma Microsoft gadījuma analīzi, konstatētas vairākas starptautiskās bizness – biznesam nozares tendences un īpatnības. Darba apjoms ir 81 lapaspuse, tajā ir 6 tabulas, 14 attēli, 106 literatūras avoti un 8 pielikumi.
The topicality of the research problem of the master's thesis “Customization of international business strategies in the B2B segment in Latvia, Microsoft case study” is related to the increase in the number of foreign companies starting business in the Latvian market. The aim of the research is, based on the analysis of theoretical aspects and structured expert interviews, to analyse the international business strategies of the company Microsoft in the business-to-business segment in Latvia. The first chapter uses the method of monographic research, which includes the research of the research object - international business - based on the literature of the field. The monographic method is used to describe the factors influencing international business and the peculiarities of the business-to-business segment. In the second part of the work, content analysis is used to study the business priorities of the Microsoft business - to - business sector and their adaptation to the specifics of the Latvian business - to - business sector. Case studies are used to analyse and describe Microsoft's international and local business-to-business case studies. In the third part of the work, structured interviews were used to obtain the opinion of industry experts on the specifics of the business-to-business industry and the adaptation of international tactics in the Latvian market. As a result of the research, it has been concluded that the need and necessity of international companies operating in the business-to-business segment to adjust their business strategy when entering the Latvian market largely depends on the specifics of the product or service and the specifics of the target audience. When starting a business in Latvia, international companies need to adapt business tactics, emphasizing the four most important localization needs: business and product distribution model, hiring employees and partners, developing the digital environment and fostering relationships with business customers. Analysing the theoretical information and researching the case study of Microsoft, several international business-to-business industry trends and peculiarities have been identified. Thesis consists of 81 pages, 6 tables, 14 figures, 106 references and 8 appendices.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.