Title: | Patērētāju un uzņēmumu e-komercijas lietošanas paradumi Latvijā |
Other Titles: | Consumers and Companies e-Commerce Habits in Latvia |
Authors: | Santa Bormane Dāvis Bērziņš Eiropas studiju fakultāte Faculty of European Studies |
Keywords: | digitālais mārketings;e-komercija;digitālā mārketinga attīstības tendences Latvijā;komunikācijas kanālu izvēle;digital marketing;e-commerce;trends of digital marketing in Latvia;choice of communication channel |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Rīgas Stradiņa universitāte Rīga Stradiņš University |
Abstract: | Maģistra darba mērķis ir veidot priekšlikumus uzņēmējiem Latvijā, kā viņi var pielietot vai
uzlabot e-komerciju savā uzņēmumā, lai sasniegtu labākus rezultātus biznesā.
Izvēlētā tēma ir nozīmīga, jo digitālie komunikācijas kanāli vairs netiek izmantoti tikai kā
saziņas veids ar ģimenes locekļiem, paziņām un draugiem. Šobrīd digitālajos kanālos tiek likti gan
dažādi sludinājumi, gan reklāmas dažādos formātos kā teksts, bildes vai video. Uzņēmumi lieto
digitālo mārketingu šajos kanālos, lai uzrunātu savus klientus, mijiedarbotos ar sabiedrību un
pārdotu savus produktus un pakalpojumus.
Šajā darbā tiek izmantotas tādas metodes kā empīriskā metode, lai ar aptaujas palīdzību
noskaidrotu patērētāju un uzņēmumu esošo situāciju Latvijā, statistiskā datu apstrāde metode, lai
meklētu sakarības, interpretētu un analizētu sekundāros un primāros datus un grafiskā metode, lai
attēlotu iegūtos rezultātus.
Šajā darbā galvenie rezultāti un no tiem iegūtie secinājumi ir: (1) 40% no visiem
respondentiem, kas iepērkas internetā, ir vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem. Uzņēmējiem, kuru
mērķa auditorija ir šajā vecuma grupā, ir jāpievērš īpaša uzmanība veidojot digitālā mārketinga
stratēģiju. Šo uzņēmēju klātbūtne digitālajā vidē ir nozīmīga veiksmīgai uzņēmējdarbībai. (2)
Tikai 22% no aptaujātajiem uzņēmumiem izmanto e-komerciju un pārdod savus produktus
interneta vidē. 79% patērētāju atbildēja, ka lielākoties vai vienmēr internets ir pirmā vieta, kur tiek
meklēti produkti. No tā var secināt, ka digitālais tirgus daudzās nozarēs ir nepiesātināts un šeit ir
potenciāls daudzu uzņēmumu izaugsmei.
Darbā ir 75 lpp. teksts, 15 attēli, 19 tabulas, 2 pielikumi un 41 informācijas avots. The aim of the master's thesis is to create proposals for entrepreneurs in Latvia, how they can apply or improve e-commerce in their company in order to achieve better results in business. The chosen topic is important because digital communication channels are no longer used only as a way to communicate with family members, acquaintances and friends. Currently, digital channels are being satiated with a variety of messages and advertising in various formats as text, pictures or video. Companies use digital marketing in these channels to reach out to their customers, interact with the public and sell their products and services. Methods that will be used in this paper are empirical method to find out the current situation of consumers and companies in Latvia with the help of a survey. Statistical data processing method for searching for correlations, interpreting and analyzing secondary and primary data. Graphical method to represent the obtained results. The main results and conclusions of this work are: (1) 40% of all respondents who shop online are in the 25-34 age group. Entrepreneurs whose target audience is in this age group need to pay special attention to developing a digital marketing strategy. The presence of these entrepreneurs in the digital environment is important for successful business. (2) Only 22% of the surveyed companies use e-commerce and sell their products online. 79% of consumers said that most of the time or always they use the internet as the first place to look for products. It can be concluded that the digital market is unsaturated in many sectors and there is potential for growth of many companies. Thesis consists of 75 pages. text, 15 figures, 19 tables, 2 annexes and 41 sources of information. |
Description: | Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība Management of International Marketing and Business Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība Management, Administration and Real Estate Management |
Appears in Collections: | Maģistra darbi |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Eiropas_studiju_fakultate_SMBVM_2020_Davis_Berzins_039618.pdf | 1.43 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.