Title: Uz pacientu vērstas veselības aprūpes novērtējums uzņēmumā X.
Other Titles: Evaluation of Patient-Centered Healthcare in Company X.
Authors: Igors Trofimovs
Unda Medisa
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Uz pacientu vērsta veselības aprūpe; Uz pacientu vērstas veselības aprūpes novērtēšana;;To Patient-Centred health care; Measure Patient-Centred health care;
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma: “Uz pacientu vērstas veselības aprūpes novērtēšana uzņēmumā X”. Veselības aprūpes pieeja mūsdienās ir mainījusies no pieņemtās tradicionālās pieejas “ārsts zina labāk” uz pacientu vērstu veselības aprūpi (Jo Delaney, L., 2018), kurā pacients saņem individuālu pieeju, tiek iesaistīts lēmumu pieņemšanā un ārstēšanas procesā. Mūsdienās arvien biežāk tiek minēta uz pacientu vērstas veselības aprūpes nozīme veselība aprūpē, jo tā ir būtiski un pozitīvi saistīta ar aprūpes kvalitāti un veselības rezultātiem (Yun, D. & Choi, J., 2019.). Pētījuma mērķis: Noskaidrot, cik lielā mērā, pēc pacientu un ārstniecības personu viedokļa, uzņēmuma X sniegtie veselības aprūpes pakalpojumi atbilst uz pacientu vērstai veselības aprūpei. Pētījumā izvirzītie jautājumi: 1. Cik lielā mērā, pēc ārstniecības personu viedokļa, uzņēmums nodrošina uz pacientu vērstu veselības aprūpi? 2. Cik lielā mērā, pēc pacientu viedokļa, pacients tiek iesaistīts ārstniecības procesā? 3. Cik lielā mērā novērojamas atšķirības starp abu grupu paustajiem viedokļiem? Rezultāti: Abās pētījuma grupās, visaugstāk novērtēta dimensija Emocionālais atbalsts, baiļu un nemiera mazināšana (vid. vērtība 3,63; 3,03), dimensija Fiziskā labsajūta, abās grupās novērtēta kā 4. dimensija (vid. vērtība. 3,23; 2,76). Viszemāk ārstniecības personas novērtējušas dimensiju Ģimenes iesaistīšanās (vid. vērtība 2,52), savukārt, pacienti Aprūpes koordinācija un integrācija (vid. vērtība. 1,31). Secinājumi: Ārstniecības personas, uz pacientu vērstu veselības aprūpi, novērtējušas pozitīvi, nosakot, ka uzņēmumā tiek nodrošināta uz pacientu vērsta veselības aprūpe. Pacienti norādījuši, ka nepietiekami tiek iesaistīti aprūpes procesā, nosakot, ka nepilnīgi tiek nodrošināta uz pacientu vērsta veselības aprūpe. Maģistra darbs sastāv no 83 lpp, 5 nodaļām un 13 apakšnodaļām, 30 attēliem un 16 tabulām. Darbam pievienoti 8 pielikumi. Darba procesā kopā izmantoti 49 literatūras avoti. Medisa, Unda. Uz pacientu vērstas veselības aprūpes novērtēšana uzņēmumā X. Maģistra darbs / zinātniskais vadītājs Dr., docētajs Igors Trofimovs. Rīga: RSU RISEBA, 2020. Iegūtie darba rezultāti var tikt izmantoti, uzņēmuma X, turpmākās veselības aprūpes uzlabošanas procesā, uzlabojot tās jomas, kas pēc pētījuma datiem novērtētas viszemāk.
The title of the research: “Evaluation of Patient-Centred Healthcare in Company X”. Nowadays the access to healthcare has changed from the traditional approach ‘’the doctor knows best’’ to the Patient-Centered care (Jo Delaney, L., 2018), where the patient gets individual care, is involved in the decision making and deciding on treatment approaches. Nowadays the importance of the Patient-Centered care is discussed a lot more in the healthcare industry, because it significantly and positively impacts the quality of the health care (Yun,D.& Choi, J.,2019.). Motivation: to find out if the company’s X provided healthcare services meets the Patient-Centered care requirements, based on patient and healthcare professional`s opinions. Research Questions: 1. In healthcare professional`s opinion, to what extent the company provides the Patient-Centered care? 2. In patient opinion, to what extent the patient is involved in the treatment process? 3. How big is the difference in the opinions, between these two groups? Results: In both of the groups the highest dimension is Emotional support, fear and anxiety reduction (mean val. 3,63; 3,03), in both groups the dimension Physical well-being, is evaluated as 4th dimension (mean value 3,23; 2,76.) As the lowest dimension the healthcare professionals evaluated Family involvement (mean value 2,52), but the patients evaluated Healthcare coordination and integration as the lowest dimension (mean value 1,31). Conclusion: Healthcare professionals evaluated the Patient-Centered care positively, meaning that the company X provides Patient-Centered care. Patients responses indicated that they do not feel involved into the treatment process, meaning that the Patient-Centered care is incomplete. This masters research paper consists of 83 pages, 5 chapters, 13 subsections, 30 pictures and 16 tables. The paper has 8 annexes. In this research 49 literature sources were used. Medisa, Unda. ‘’Patient centered care in the company X”. Masters research/Research manager Dr. lecturer Igors Trofimovs. Riga: RSU RISEBA, 2020. The results that were obtained in this research can be used in company X, improvement process. So that they can improve the areas that were evaluated lower by the patients.
Description: Veselības vadība
Health management
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.