Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInese Jokste-
dc.contributor.authorLuīze Jirgensone-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:27:46Z-
dc.date.available2024-07-15T21:27:46Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16446-
dc.descriptionVeselības psiholoģijalv-LV
dc.descriptionHealth Psychologyen-UK
dc.descriptionPsiholoģijalv-LV
dc.descriptionPsychologyen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība starp audzināšanas modeļiem ģimenē un multidimensiālo perfekcionismu, ģeneralizēto trauksmi un līdzjūtību pret sevi studējošo izlasē. Pētījumā kopā piedalījās 138 dalībnieki (92 % sievietes), vecumā no 19 līdz 57 gadiem (M = 26,06, SD = 8,42), kas studē, kādā no Latvijas augstākās izglītības iestādēm. Pētījuma dati tika ievākti elektroniskā veidā, izmantojot tiešsaistes aptauju veidotāju Microsoft Forms. Aptaujas elektroniskā veidlapa sastāvēja no kopumā piecām daļām – (1) sociāldemogrāfiskā datu aptauja, (2) Frosta Multidimensionālās Perfekcionisma Skalas jautājumi, (3) Audzināšanas modeļu vinjetes, (4) Ģeneralizētas trauksmes skalas-7 jautājumi, (5) Iejūtības pret sevi skalas jautājumi. Dalībnieki tika aicināti piedalīties pētījumā ar sociālo tīklu (Facebook, Instagram), e-pasta un tiešsaistes tīkla lietotnes Whatsapp starpniecību. Tika uzrunāti Latvijas universitāšu un augstskolu pārstāvji ar piedāvājumu studentiem piedalīties pētījumā. Darbā tika secināts, ka starp darbā aplūkotajiem mainīgajiem – multidimensionālais perfekcionisms, ģeneralizētā trauksme un līdzjūtība pret sevi, pastāv saistība. Tika konstatēts, ka augstāks perfekcionisma līmenis ir saistīts ar augstāku ģeneralizētās trauskmes līmeni un zemāku līdzjūtību pret sevi. Savukārt, augstāka līdzjūtība pret sevi ir saistīta ar zemāku ģeneralizētās trauskmes līmeni. Tāpat perfekcionisms lielā mērā prognozē ģeneralizētās trauksmes paaugstināšanos studējošo izlasē. Pētījumā tika novērots, ka audzināšanas modelis ģimenē ir saistīts ar perfekcionismu un modelim atbilstošajām perfekcionisma dimensijām, studējošo izlasē. Netika konstatētas būtiskas atšķirības perfekcionisma, ģeneralizētās trauskmes un līdzjūtības pret sevi rādītājos, atkarībā no audzināšanas modeļa. Visbeidzot, līdzjūtības pret sevi, kā mediators, novērojot saistības starp audzināšanas modeli ģimenē un perfekcionismu, uzrāda daļēju mediāciju un nebūtiskas saistību svārstības.lv-LV
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis was to find out whether there is a relationship between family parenting models and multidimensional perfectionism, generalized anxiety and self-compassion in a sample of students. A total of 138 participants (92% women), aged between 19 and 57 (M = 26.06, SD = 8.42), studying in one of the higher education institutions of Latvia, took part in the study. Research data were collected electronically using an online survey builder, Microsoft Forms. The electronic form of the survey consisted of a total of five parts – (1) sociodemographic data survey, (2) questions of the Frost Multidimensional Perfectionism Scale, (3) vignettes of parenting models, (4) Generalized Anxiety Scale-7 questions, (5) questions of the Self-Compassion Scale. Participants were invited to participate in the study via social media (Facebook, Instagram), email, and the online networking app Whatsapp. Representatives of Latvian universities and higher education institutions were approached with an offer for students to participate in the study. The work concluded that there is a relationship between the variables considered in the work - multidimensional perfectionism, generalized anxiety and self-compassion. Higher levels of perfectionism were found to be associated with higher levels of generalized anxiety and lower levels of self-compassion. Conversely, higher self-compassion is associated with lower levels of generalized anxiety disorder. Likewise, perfectionism largely predicts the increase in generalized anxiety in the student sample. In the study, it was observed that the parenting model in the family is related to perfectionism and the dimensions of perfectionism corresponding to the model, in the sample of students. No significant differences were found in the scores of perfectionism, generalized anxiety and self-compassion, depending on the parenting model. Finally, self-compassion, as a mediator, in the observed association between family parenting model and perfectionism, shows partial mediation and non-significant variations in the association.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectAudzināšanas modelislv-LV
dc.subjectperfekcionismslv-LV
dc.subjectģeneralizētā trauksmelv-LV
dc.subjectlīdzjūtība pret sevi.lv-LV
dc.subjectParenting modelen-UK
dc.subjectperfectionismen-UK
dc.subjectgeneralized anxietyen-UK
dc.subjectself-compassion.en-UK
dc.titleAudzināšanas modeļu ģimenē saistība ar perfekcionismu, ģeneralizēto trauksmi un līdzjūtību pret sevi studējošo izlasē.lv-LV
dc.title.alternativeRelationship between parenting models in the family, perfectionism, generalized anxiety and self-compassion in a sample of students.en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.